2014. máj. 8.

Színházi élmény - Mágnás Miska

Helyszín: Győri nemzeti Színház
Mágnás Miska operett 2 részben
Rendező: Molnár László

Szereplők:
Mágnás Miska: Vincze Gábor Péter
Marcsa: Mózes Anita
Baracs István: Fejszés Attila
Rolla: Mahó Andrea
Nagymama: Mézes Violetta
továbbá: Járai Máté, Nagy Balázs, Krasznai Tamás, Töreki Zsuzsa, Rupnik Károly, Maszlay István, Mohácsi Attila

Történet:
Baracs Pista, az egyszerű származású mérnök egy vásári mulatságban megismerkedik a paraszti  álruhában mulatozó Rolla grófkisasszonnyal. A lány apja egy estélyt ad, hogy rábeszélje a fiatal mérnököt arra, hogy az épülő vasút a kastélyuk mellett haladjon el. Pista nem hagyja magát, így kegyvesztett lesz a grófnál. Az estélyen felismeri Rollát és rájön, hogy nem egy egyszerű parasztlányba szeretett bele. Leckéztetésül ráveszi a lovász Miskát, hogy adja ki magát grófnak az úri társaság előtt. 

Ami azt illeti az operett sem az én műfajom, van már vagy 10 éve, hogy utoljára láttam e műfaj egy darabját, és ha agyonütnek sem jut eszembe, hogy az mi volt. De most talán megindult valami nálam, köszönhető ennek az előadásnak.
Mivel nem igazán tudom milyen műfaji sajátosságoknak kell megfelelni egy ilyen előadásnak így csak a saját érzéseimre hagyatkozok.  
Nagyon szórakoztató volt, rengeteget nevettem rajta. Elég jó arányban vannak a prózai és zenés részek, és bár az ilyen típusú muzsika nem az esetem, most még ez is jólesett. A színészek nagy része, különösen a főszereplők remekül lettek kiválasztva, lubickoltak a szerepeikben. Csodás hangok, remek alakítás jellemezte a darabot. Külön kiemelném Fejszés Attilát, aki az egyik kedvenc énekes-színészem a győriek közül, csodás hangja van és remek a színpadi megjelenése is. Tesómmal csak úgy emlegetjük, hogy Bornemissza Gergely, mivel elsőként az Egri csillagokban láttuk őt.  Ha negatívumot kellene kiemelnem akkor Pixi és Mixi vagyis Járai és Nagy alakítását húznám le egy kicsit, ők az első felvonásban túlripacskodták a szerepüket, olyannyira, hogy szinte teljesen elvonták a figyelmet a valódi főszereplőkről. Engem ez egy kicsit idegesített, de vagy megszoktam vagy a későbbiekben visszavettek, mert utána már nem zavart. A másik nagy meglepetés Mézes Violetta volt számomra, aki lubickolt a nagymama szerepében.

Forrás
Ahogy néztem a darabot rájöttem, hogy nekem ismerős a történet. Valószínűleg valamikor ezer éve láttam az 1949-ben készült filmet. A színpadi megvalósítás kicsit zanzásított, néha olyan érzésem volt, mintha kimaradt volna egy-két jelenet. Maga a történet persze nem túl bonyolult, kissé idealizált és sarkított, de úgy gondolom ez kell ehhez a műfajhoz.
A színpadkép nagyon tetszett, kellően színes és praktikus volt. Nagyon tetszettek a jelmezek, különösen a hölgyek báli ruhái. Csillogott villogott minden.

Remek este volt számomra, ezentúl nem zárkózom el ettől a műfajtól (sem).

Történet: 5/4
Színészek: 5/4
Színpadkép: 5/5
Összesítve: 5/4  Minden operettrajongónak bátran ajánlom, és azoknak is akik csak most szeretnének ismerkedni ezzel a könnyed, szórakoztató műfajjal!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése