2014. máj. 11.

Eurovision 2014

Miután a magyar kiválasztóval részletesen foglalkoztam a blogon, így úgy érzem nem mehetek el szó nélkül az idei Eurovision döntő mellett sem.

Gratulálok Kállay-Saunders Andrásnak az igencsak előkelő 5. helyezésért!

Volt egy jó dal, egy jó kiállású, remek énekes, és tessék meg is lett az eredménye. Ennél többet a jogosan szidott pontozási rendszer miatt képtelenség elérni. Talán ha András nem vette volna vissza a kardigánt, akkor egy-két extra pont még befutott volna.

Ha a világ meghallja azt a szót, hogy Eurovision dalfesztivál, egy szórakoztató, néhol nagyon vicces, de mindenképpen kedves és látványos show-ra számít, amit nem kell komolyan venni. Évek óta nincs olyan nyertes aki valódi világsztárrá vált volna, talán a tavalyelőtti Loreen dalát és a 2010-es Lena által előadott Satellite-t játszották a rádiók, de ennyi,  túl nagy profitálás nemzetközi szinten nem jutott az előadóknak.

Ehhez képest mi van nálunk? Mi persze ezt is túl komolyan vesszük. Azok akik bátran hangoztatják, hogy őket nem érdekli ez az egész, még ők is képesek azt a megjegyzést beszúrni, hogy Kállay nem is magyar, sőt magyarverő, meg különben is ez a szám tök szar, lassú és a témája sem illik a fesztiválra. (jelezném: a győztes dalt is lehet emiatt fikázni) Olyan érzésem van, mint a focival kapcsolatban, vagyis minden magyar ért ehhez is.
Csámcsoghatnak a nem értek hozzá, nem néztem, de kommentálom típusú emberkék, a nyertes személye napokig tartó anyagot szolgáltatott nekik.

Ami a győztest Conchita Wurst-ot illeti, remekül csinálta. Jól kitalálta magát, választott egy sokatmondó nevet (Wust=kolbász) és mivel úgy gondolta az, hogy beöltözik nőnek (nem transzi, ha minden igaz) a mai világban már nem eléggé érdekes így megalkotta a szakállas nőt. Én nagyon nyitott és elfogadó személyiség vagyok, de még én is kaptam egy 20 másodperces sokkot amikor megláttam a tv-ben. Nem értettem és igazából most sem értem  minek kellett a szakáll, amit ráadásul egy sminkes varázsolt a művésznő képére. Szerintem a dal, az ének, a transzveszti (?) mivolta elég lett volna a győzelemre, felesleges ráadás volt a szakállas nő eljátszása, ami a későbbiekben inkább a hátrányává fog válni. Mindenesetre érdekes, hogy egyesek mire nem képesek a hírnévért. Mert azért ne legyünk naivak ez nem az elfogadásról, hanem a hírnév hajszolásáról, a szavazó országok szempontjából meg a buliról és kicsit a képmutatásról szólt.
Engem a szakállnál egy idő után jobban zavart, hogy a kameraállás miatt gyakorlatilag leláttam a gyomráig.

4 olyan dal volt amit szívesen hallgatnák a rádióban, meglepő módon mindegyik benne van az első ötben. Úgy látszik nagyon mainstream az ízlésem. A svéd kimaradt, nekem túl erőltetett, érződik rajta, hogy nagyot akartak alkotni.

Sorrend nélkül:
-Ausztria: Conchita Wurst https://www.youtube.com/watch?v=ToqNa0rqUtY
James Bond film főcímdal. Tetszik ez a lassú, de kiválóan építkező, nagy erővel és drámaisággal ható dal. Jó az énekes is, szakáll nélkül még jobb lenne.
-Örményország: Aram Mp3 https://www.youtube.com/watch?v=ChkJpnOgIwQ
Az eleje már-már unalmas, túl balladai, de a felénél bejönnek először a vonósok és utána jön egy robbanás a zene felpörög és hihetetlenül erőteljes dallá változik. Egy fokkal, de jobbnak érzem Kállay dalánál.
-Magyarország: Kállay-Saunders András https://www.youtube.com/watch?v=71oOTdHfULY
Nekem eleve bejön ez a dal, de tény, hogy a nagyszínpadi előadás, az ottani technika még rátettek egy lapáttal.
-Hollandia: The Common Linnets https://www.youtube.com/watch?v=bWe8PRsW4T0
Fülbemászó dal, kicsit elüt a többitől a countrys hangzásával.


A döntő végeredménye - Mo-i szavazás eredménye

1.  Ausztria 290 - 2.
2.  Hollandia 238 - 1.
 3.  Svédország 218 - 3.
4.  Örményország 174 -  4.
5.  Magyarország 143
6.  Ukrajna 113 - 9.
7.  Oroszország 89
8.  Norvégia 88
9.  Dánia 74
10.  Spanyolország 74
11.  Románia 72
11.  Finnország 72 - 5.
13.  Svájc 64 -  10.
14.  Lengyelország 62 - 8.
15.  Izland 58 - 6.
16.  Fehéroroszország 43
17.  Egyesült Királyság 40
18.  Németország 39
19.  Montenegró 37 - köszi a 12 pontot!!!
20.  Görögország 35
21.  Olaszország 33
22.  Azerbajdzsán 33
23.  Málta 32
24.  San Marino 14 - 7.
25.  Szlovénia 9
26.  Franciaország 2


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése