2012. ápr. 11.

Ransom Riggs - Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei

"Mindig tudtam, hogy az égbolt tele van rejtélyekkel – de mostanáig nem jöttem rá, hogy a föld is tele van velük."

Sztori: Jacob gyerekkorában szívesen hallgatta nagyapja fura meséit egy szigetről és az ott lakó különleges gyerekekről. 
16 évesen azonban már nem hisz a meséknek.
A nagyapja halálakor viszont olyan dolognak lesz szem - és fültanúja mely örökre megváltoztatja életét, arra ösztönözve, hogy elinduljon a rejtélyes szigetre felfedni az igazságot.

Tavalyi megjelenéskor rögtön felfigyeltem erre a fura könyvecskére, a borító hátborzongató fotójával és érdekes fülszövegével.
Nem olyan félelmetes, mint amilyenre számítottam, bár rendkívül érdekes hangulatot áraszt, azért simán elfér az ifjúsági regények kategóriájában.



Bár én  egy nagyon jó minőségű e-bookban olvastam (ebben a formában is megvásárolható)  szívesebben tartottam volna kézben a papír alapú változatot. Nem beszélnék az e-book-ok ellen, de ezt a könyvet mindenképpen a hagyományos változatban ajánlom.
Elképesztő, sőt néha félelmetes képekkel van illusztrálva, melyek szervesen kapcsolódnak a történethez. Az író állítása szerint előbb voltak a képek és ezek köré szőtte a történetet. Sajnos ez néha hátránya is a könyvnek mert néhány fotóhoz eléggé gyengécskének tűnik a magyarázat.

Maga a történet 13 évesen nagyon tetszett volna, így felnőtt fejjel látom a gyengeségeit, de gyermeki énemet így is elvarázsolta ez a mese. Mindössze egy szabad délután kellett és ki is olvastam.
Egy kis X-man beütés, időutazás, 16 éves fiú főhős, rejtélyes sziget, kaland, romantika, mindez a II. világháború árnyékában ugyan kit ne varázsolna el egy borús napon. 


 Nem akarom elmesélni a történetet részletesebben, a fotók úgyis önmagukért beszélnek. Fedezze fel mindenki saját maga és ne rettenjen meg a képek láttán, mert ez nem egy horror könyv.
Azt nem állítom, hogy Ransom Riggs valami teljesen újat talált ki, története minden momentumával találkozhattunk már valahol. A jó és a gonosz harca, a különleges, "más" emberek megítélése, kiközösítése örök téma. De ügyesen ötvözte ezt az egyveleget és a képek elhelyezésével sikerült felkelteni az emberek figyelmét.
A regény ugyanis szép nemzetközi sikert ért el. Az egyik kedvenc rendezőm Tim Burton is felfigyelt rá és tervezi megfilmesítését. Véleményem szerint jobb kezekbe nem is kerülhetett a könyv, kíváncsian várom a végeredményt.
 

Amiért mégsem adok rá maximális pontot: találtam némi ellentmondást az időhurok miatt, illetve bizonyos képek elhelyezése a könyvben kissé erőltetettnek hatott.
Ráadásul ez ismét egy ki tudja hány részes sorozat első darabja, mely olyan függővéget kapott ami azonnal követelné a folytatást. Sajnos azonban a  második rész még angolul sem jelent meg, az író 2013-ra ígéri.
Addig is újra lehet olvasni. :)

Egy interjú az íróval az olvassbele.com oldaláról: http://olvassbele.com/2011/11/10/nem-tudtam-lebegni-a-fold-felett-se-tuzet-gyujtani-a-kezemmel-exkluziv-interju-ransom-riggsszel/

Értékelésem: 5/4

1 megjegyzés:

  1. Már én is nagyon kíváncsi vagyok erre a könyvre mert a borítója annyira megkapó csak mindig pénzszűkében van a csóró friss diplomás szóval ami késik nem múlik. lehet előjegyeztetem a könyvtárban :)

    VálaszTörlés