2012. ápr. 20.

Felettünk a Föld - film

Miután két hete nem tudom kiverni a fejemből ezt a filmet elhatároztam, hogy írok róla egy ajánlót. Talán másnak is felkelti figyelmét ez a hazánkban csak DVD-n megjelent történet.

Furcsamód találtam rá. Pár hónapja láttam egy trailer-t ami nagyon tetszett. Földünk felett létezett egy párhuzamos világ amivel tilos volt az érintkezés, két fiatal persze mégis megtalálta a módját a találkozásnak.
Nem jegyeztem meg sem a címét sem azt, hogy hol láttam. Mikor rátaláltam erre a címre, hogy Felettünk a Föld biztos voltam benne, hogy megvan a film amit kerestem. Elkezdtem nézni és vártam mikor bukkannak fel azok a jelenetek amiket a trailer-ben láttam. De hiába, nagyon úgy néz ki mégsem arra a filmre találtam rá.

Mindenesetre nem bántam meg ezt a bakit, a Felettünk a Föld ugyanis nagyon emlékezetes film.

Bár műfajilag a sci-fi kategóriába sorolható azért én mégis inkább drámának mondanám. Az igazi vérbeli sci-fi rajongók valószínűleg lassúnak, vontatottnak esetleg unalmasnak találhatják. Aki viszont egy sci-fi környezetbe bújtatott igazi "bűn és bűnhődés" típusú drámára vágyik annak mindenképpen ajánlom.







Sztori: A 17 éves részeg Rhoda autóval tart hazafelé mikor a rádióban egy elképesztő hírt közölnek: Naprendszerünkben felfedeztek egy másik Földet, mely szabad szemmel is látható.
A lány figyelmét elvonja a meglepő hír és nekiütközik a szembejövő autónak.
A másik autóban csak John, a zeneszerző marad életben. Terhes felesége és gyermeke meghal a balesetben. Négy év múlva a börtönből szabadult, bűntudattól teli Rhoda megkeresi a férfit, aki az eltelt idő ellenére képtelen volt feldolgozni családja elvesztését.
Megtörténik a kapcsolatfelvétel a két bolygó között. Kiderül, hogy a két Földön párhuzamosan folyt az élet egészen addig a pillanatig míg a két különböző bolygón élő emberek meg nem pillantották a másik Földet. Akkor, abban a pillanatban a két bolygón a történések kettéváltak.

Azonnal adódik a kérdés Rhoda-ban (és a nézőben egyaránt): vajon a másik Rhoda a Föld2-ön szintén okozott balesetet? Az ő élete, hogyan alakult? John-ból ott is egy kiégett, alkoholista alak lett? ,
Amikor elkezdik toborozni az utasokat a Föld2-re, Rhoda is pályázik egy helyre, hogy választ kapjon kérdéseire.




A két főszereplő remek alakítást nyújt. A Rhoda-t alakító Brit Marling kezdő színésznő, aki a maga természetességében nem csak gyönyörű, de a jelenléte a filmben nagyon erős és kifejező. John-t alakító William Mapother sokaknak lehet ismerős a Lost Ethan-jeként.
Kettejük drámája nagyon jól megjelenik a filmben. Mivel kis költségvetésű filmről van szó senki ne várjon látványos jeleneteket.
A párhuzamos világ megjelenése a "mi lett volna ha?" típusú kérdések feszegetésére szolgál. A film vége számomra egy váratlan, de nagyon érdekes csavart hozott, viszont  nyitottan, a képzeletre bízva hagyta a lezárást.


A film a Sundance fesztiválon díjat nyert.

Értékelésem: 5/4,5



Ha valaki tudja mi a másik film címe amiről a trailer-t láttam elárulhatná. :D


4 megjegyzés:

  1. Nahát, tegnap amikor keresgéltem filmet ennek az ismertetőjét is láttam, de most hogy írtál róla lehet megnézem majd később :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem tetszene neked. A lelki vívódáson van a hangsúly nem a sci-fi vonalon. Azon hogyan küzd meg a lány a bűne következményével.

      Törlés
  2. A másik film, amiben tilos a fenti világgal érintkezni az Upside Down 2012-ből
    http://www.imdb.com/title/tt1374992/

    VálaszTörlés