2012. febr. 2.

Leiner Laura - A Szent Johanna gimi 2 - Együtt

"Kinek van kedve kidolgozni otthon? Leszedem a netről – vonta meg a vállát Dave.
  – Hagyd, lesz, aki megcsinálja – vigyorgott Ricsi, és egyértelműen rám nézett. Csodálkozva néztem körbe, és hirtelen hatalmába kerített valamiféle rossz érzés.
  – Ezt hogy érted? – kérdeztem, mire Dave, Ricsi és… és legnagyobb fájdalmamra Cortez is elröhögte magát.
  – Hát, csak hogy tuti kidolgozod. És akkor odaadod, nem? –mosolygott Ricsi kedvesen, de valahogy nem tudtam értékelni. Virág lesütött szemmel ácsorgott mellettem, Arnold pedig összecsapta a könyvét, és bevágta a táskájába. Zavartan megvontam a vállam.
  – Igen. Tuti kidolgozom. Meg oda is adom – válaszoltam zavartan. – De minek másolnád le? Majd megírom a dogád – feleltem, és felkaptam a táskám."

1. részről korábban már írtam: http://ananiila.blogspot.com/2012/01/leiner-laura-szent-johanna-gimi-1.html

Sztori: a második félévvel folytatódik Reni és osztálytársai története. Reni rajongása Cortez iránt szerelemmé változik. Sajnos az érzés egyoldalú, a fiú az egyik legmenőbb srác a suliban, Reni viszont nem tartozik a népszerű lányok közé. Ráadásul a 9/a-ból Edina kiveti hálóját  a fiúra.
Farsangi bál, Valentin-hét, osztálykirándulás, egyre jobb osztályközösség, na és persze az a fránya rajz óra Vladárral, ismét nem unatkoznak a 9/b. osztályban.

Vigyázz azért akad spoiler a továbbiakban!!!!






Rekord idő - 17 nap - alatt kiolvastam az 5 részt. Azt hiszem ez sok mindent elmond erről a sorozatról. Az  5 részből ez vagyis a 2. tetszett a legkevésbé. Lássuk miért.
Ez a rész már nem idézte fel bennem a múltat, a régi iskolás éveket az első kötettel elzártam újra. A 2. résztől már újfajta izgalmakat vártam, sajnos ez nem teljesült maradéktalanul.  A naplóírás mint műfaj egyik sajátossága és egyben hibája is, hogy óhatatlanul vannak unalmas napok is az ember életében és amikor ez többször is előfordul kicsit vontatottá válik a történet. Ezt érezhette az írónő is és ezért többször is ugrik a leírás egy-egy hetet, vagy napot, a hétvégékről meg inkább csak pár mondatos összefoglalókban értesülhetünk.
Ahogy a fenti idézet is mutatja főhősnőnk beilleszkedett az amúgy remek osztályközösségbe, bár nem úgy ahogy ő azt elképzelte. A szünetekben többnyire két barátjával a különc-zseni Arnolddal és az emós Virággal messziről figyeli a menő négyest köztük Cortezt. Nincs elég önbizalma, hogy megszólítsa a fiút nem úgy mint a népszerű Edinának akinek nem okoz gondot moziba hívni a srácot.
A bonyodalom, ahogy általában a szerelmi történeteknél itt is a félreértésekből, a ki nem mondott érzésekből adódik. Egy-egy érintés vagy Cortez egy mosolya színte ájulásszerű állapotot okoz a 15. életévét éppen betöltő lánynál. Nagyon kedves és vicces  pillanatokat szerezve ezzel az olvasónak.
Leiner Laura nagyon szerethető karaktereket alkotott és az egyébként nem túl bonyolult és még mindig nagyon idealista történéseket remek humorral és könnyed, olvasmányos stílusban adja elő.


Vegyük sorra egy kicsit a főbb szereplőket:
Sokan tudunk azonosulni Reni karakterével, vagy legalábbis hamar meg lehet szeretni, ezt az intelligens, komoly, naiv, kicsit stréber, önbizalommal alig rendelkező lányt. Mindenből kitűnő egyedül rajzból(!!!) áll folyton bukásra. Nem mondom, hogy néha nem ráztam volna meg, de szerencsére erre ott van Kinga aki az első részben még a gonosz lány karakterét testesítette meg, de ebben a részben már megmutatta énje másik, sokkal jobb oldalát is. Aki látta a Szívek szállodája című remek sorozatot az nyugodtan képzelje Kinga helyére Paris-t, egy az egyben ugyanaz a karakter.
Reni két legjobb barátja Arnold és Virág.
Arnold, mintha nem 15 de legalább 35 éves lenne, lehet azért az egyik kedvencem? Nagyon jó meglátásai és beszólásai vannak, Virágról fogalmam sincs hogy jutott el középiskolába eléggé sötét a csajszi, de egyébként emós kinézete ellenére nagyon aranyos, kedves lány.
Cortez alias Antai-Kelemen Ádám a tipikus gördeszkás, gitározós, összekócolt hajú nagyon laza srác. Szerintem túl laza is, főleg ami irodalom tanulmányait illeti. Szívtipró külsején kívül, a titokzatossága az ami szerintem vonzóvá teszi Reni szemében, hisz nincs sok közös pont a két fiatal életében. Egyenlőre úgy tűnik nem nagyon mutat érdeklődést a lány felé, bár megindul köztük némi csevegés msn-en.
Az osztály többi tagja, a tanárok, Reni szülei is hozzák a formájukat, a kissé lassan csörgedező történésekben.
Mivel olvastam mind az öt részt, ezért biztosan állíthatom, hogy ennél csak jobb részek lesznek, melyek ismertetésével hamarosan jelentkezem.

Értékelésem: 5/3,5 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése