2012. jan. 15.

Leiner Laura : A Szent Johanna gimi 1. - Kezdet

"Te okos vagy, stréber, és nem félsz a könyvektől! Engem megrémít! Gondolj bele. Egy sorozat! Brr – dörzsölte meg a karját, mintha csak kirázta volna a hideg. Hát, van, akit így érint egy könyvsorozat. Fura."

Történet:  a 14 éves Reni életében hatalmás változás következik be. Új környék, új iskola és talán új barátok. A kissé stéber és magányos lánynak kezdetben nehezen megy a beilleszkedés az elit gimnázium  kis csapatába.

A Kezdet egy 8 részes könyvsorozat első része, melyet egy fiatal magyar írónő tollából olvashatunk. Eddig 5 rész jelent meg.

Nyilvánvalóan nem az én korosztályomnak íródott ez a könyv. Főleg két okból olvastam el. Az egyik a lelkes molyos értékelések, a másik pedig a kíváncsiság, hogy vajon milyen ma egy 14 éves tinédzser élete, mivel környezetemben hasonló korú emberke nincs.


Nos a történetet imádtam. Nem azért mert annyira jól van megírva, sőt, bizony az első 20 oldalon eléggé fintorogtam. Kicsit fanfic jellegű iskolás írásnak tűnt nekem, bár ugye ez egy napló amiben a 14 éves Reni írja le, hogy mi történt vele aznap, ezért valamilyen szinten elfogadható az iskolás stílus. De minderről elfeledkeztem később és lelkesen olvastam tovább. Ennek oka pedig az volt, hogy nagyon kellemes szinte már teljesen elfeledett emlékeket hozott felszínre bennem.
Én még az őskorban jártam középiskolába amikor még internet sőt windows sőt számítógép nélkül tengettük kis életünket. Nem is tudom hogy éltük túl. :)
Sok közös pontot találtam magamban és Reniben pl. olvasás minden mennyiségben és a legfurább barátok begyűjtése. Ráadásul mi nem egyenruhában de még köpenyben jártunk, és nekünk is volt Mádaynk akit Taki bá-nak hívtak és hentesköpenyben egy vonalzóval járta az osztályokat és ellenőrizte, hogy a fiúknak nem hosszabb e a hajuk az ő általa elfogadottnál.
Ami miatt nagyon irigylem Reniéket azok a kreatív feladatok, és a 3-9 arány a fiúk javára.. Mivel közgázba jártam, így nálunk az arány a 3 fiú és 25 lány volt, esély nem volt arra, hogy egy jó pasi valami véletlen folytán abba a suliba tévedjen. Ezért az én szobámat is híres emberek poszterei tarkították, valószínű 14 évesen Guns 'N Roses, de arra már nem emlékszem akkor éppen kibe voltam belezúgva. (később Keanu Reeves volt a favorit)

Na de ennyit az emlékekről azért valamit a könyvről is. Szóval a kicsit iskolás stíluson kívül még hiányoltam a szereplők bemutatását. Reniről is csak annyit tudok, hogy világosbarna haja van és szerinte erős a vádlija. Virág, hogy emo-s és Corteznek szép kék szeme és állandóan kócos frizurája van. A többiek viszont teljes homály. Ennél azért részletesebb leírás elkelt volna, egyébként minden szereplő szimpatikus még a kiállhatatlan Kinga is.
Megjelennek a szokásos klisék: a zseni, a fura, a kocka, a menő, a stéber és a kibírhatatlan menő csaj. Volt olyan pont amikor azt vártam mikor bukkan föl a pom-pom csapat. Szerencsére ennyire nem lett amerikai ez a suli, de a szereplői kicsit furák. Valószínű hogy azért az igazi 14 évesek nem ilyenek, és a legtöbb iskola és tanári kar sem ilyen.
Ami még érdekes, hogy tulajdonképpen semmi érdemleges nem történik a könyvben egy átlagos emberke átlagos első féléve egy gimiben, mégis nagyon olvastatta magát állandóan fenntartotta a kíváncsiságom.
Jó volt bepillantani ebbe a kicsit idealizált világba és végre olyan iskolásokról olvasni akiknek nem vámpírokkal, szellemekkel vagy tündérekkel kell megküzdeniük a mindennapokban, csak épp az aktuális házifeladattal, vagy csak úgy általában a mai élettel.

Minden korosztálynak tudom ajánlani, a most iskolásoknak azért, mert összevethetik a saját életükkel, a 25 év felettieknek pedig azért mert visszaemlékezhetnek megboldogult ifjúságukra.
El fogom olvasni a következő részeket is.

Bizony rá kellett keresnem a neten ki az a Pete Wenzt, mi is az a Sims (én a match 3 játékoknál leragadtam) de azért úgy érzem nem vagyok nagyon lemaradva, én pl. láttam az összes Szökés, Heroes és Lost részt :-)

Értékelésem: 5/4,5 főleg az emlékek visszaidézése miatt.

5 megjegyzés:

  1. én is most fejeztem be az elsőt. Nekem is nagyon tetszett, azért nem olyan gyakori, hogy hangosan felnevetek olvasás közben:) ráadásul eszembe jutottak azok az ökörségek amiket mi mondtunk vagy tettünk:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Avatar ikrem a molyról :DDD Én is elolvastam a te értékelésed. Nagyon tetszett.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen igyekeztem:) Most olvasom a másodikat és ááá ez a könyv valami pszichoanalízis nekem mert ugyanilyen béna voltam mint Reni és most újra eszembejut minden :D

    Egyébként sikerült kijavítanom a kommentproblémát a blogon amiről nem is tudtam, szóval bármi észrevétel van lehet pötyögni:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem a második tetszett eddig a legkevésbé, már nem volt meg a varázs amit az elsőnél éreztem. Túl sok az ismétlés benne és nem is nagyon történik semmi.
    Viszont a harmadik-negyedik rész a legjobb. Minőségi ugrás szerintem az első kettőhöz képest. Szóval csak kitartás.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem nagyon dicséretes könyvek én már kiolvastam az összeset ami eddig megjelent és a leges legjobban a 6-os tetszett igen érdekes könyvek!

    VálaszTörlés