2013. nov. 5.

Összefoglaló - 2013. október

Október: végre elkezdődött az igazi tv-s szezon. Könyvek a sarokban irány a tv. Vagy mégsem?

Nem bizony! Ismét tekintélyes az általam elfogyasztott könyvek listája. Egy baj van, hogy most a mennyiség határozottan a minőség rovására ment.


Olvasmányok:

1. Max Allan Collins: Gyilkos elmék-Nekik annyi 5/3,5
Nagyon bírom a tv-sorozatot. Különösen Morgen-Reid-Garcia hármas miatt. Ez a könyv sajnos nem adott hozzá semmit a szereplőkhöz. Simán elmesélt egy nyomozást. Egynek jó volt.

2. Fred Mustard Stewart: A fehér kalóz 5/2
Majdnem három hónapba telt míg kiolvastam. Sajnos nagyon untam, főleg a kínai részeket. Bár kalandos és romantikus, azért érződött, hogy férfi írta. A sok történetszál összekapcsolása és kidolgozása nem sikerült. Furcsa egyveleg lett az egész. Aki kalózos sztorit vár az bele se kezdjen, elhanyagolható volt ez a rész az egészet nézve. A kínai kifejezések viszont nagyon tetszettek. Úgymint: Felhők és eső, dzsig dzsig, Isteni hernyó. (na vajon mit jelentenek? :D)

3.  Lora Leigh: Buja fiúk 5/2
Valamikor valamiért rákerült a várólistámra, onnan pedig egy kihívásba. Mivel minden kihívást véresen komolyan veszek elolvastam. De szívem szerint már az első 5 oldal után becsuktam volna a könyvet. Ez egy olyan erotikus könyv, ahol a szexjeleneteknek volt alárendelve az egész sztori, és végül egy teljesen logikátlan, értelmetlen pszicho-thriller szerűség született. Csak az erotika része miatt kap 2 pontot. Egyébként folytatásos, de én nem tervezem a további részek olvasását.

4. Tiffany Reisz: A szirén 5/3,5
Erotikus könyv, mégpedig a kemény BDSM vonalat tárja elénk. Ez a világ tőlem távol áll, de nagyon jó alapot tud nyújtani egy igazi lélektani regénynek, így belevágtam. Az biztos, hogy olvastatta magát. Tetszett az írásmód, ami néhol könnyed és vicces, máskor meg mély és elgondolkodtató. Nora karaktere nagyon jól kitalált és megalkotott, imádtam a provokatív, szókimondó énjét, de megértettem a gyötrődését is. A többi szereplő is kidolgozott, még akkor is ha mindegyikben benne maradt valami kis titokzatosság. Az erotikus jelenetek meglepően visszafogottak és ellentétben más ilyen jellegű könyvekkel nem is ezek adják a könyv vázát. Több kérdés merült fel bennem, mint amire választ kaptam, de ezek megválaszolására ott a folytatás.

5. Tiffany Reisz: Az angyal 5/4
A szirén folytatása. Kicsit kiakasztott. Ennek két oka van: 1. egy bizonyos vagdosós jelenet 2. Soren. Csodálom, hogy ezt a könyvet nem tiltották be a vallásosabb országokban. (lehet, hogy igen, ezt nem tudom) Kicsit én magam is perverznek éreztem magam olvasás közben. Reisz nagyon kemény tabukat dönget. Most olvastam először férfiak szerelmének beteljesüléséről, ami rendkívül ízlésesen és szépen volt tálalva. Ebben a részben több volt a szexjelenet, de sokat megtudhattunk a főszereplők múltjáról is.
Kicsit elteltem vele, de nemsokára folytatom a 3. résszel. 

6. Jeanne DuPrau: Szikraváros 5/3,5
Jó pár évvel ezelőtt láttam a filmet. Nem tett rám túl nagy benyomást, de azt éreztem, hogy könyvben talán jobb lehet. Nos igazából nem jobb, bár más. A könyv alaptörténete zseniális. Sajnos azonban eléggé egyszerűen van megírva. Túl sok benne a logikátlanság, amely ugyan mindegyik dísztópiára jellemző, de itt különösen. Talán a legnagyobb probléma, hogy a főszereplők 12 évesek. Bár így legalább nincs szerelmi vívódás. Viszont nincs valami sok leírás és karakterábrázolás sem. Néha felesleges mondatokat is találtam.
Minden hibája ellenére élveztem az olvasást, én nagyon szívesen olvasnám a folytatást is, mert teljesen új irányt véve ebből még igazán nagyszerű dolgot is ki lehetne hozni. Sajnos úgy látom még senki nem olvasta a 2. részt a moly-on. Nem lehet beszerezni?

7. Jennifer L. Armentrout: Obszidián 5/2,5
Luxen sorozat első része. Alkonyat sci-fi változata. Csak sajnos nem volt benne Jacob.

8. Mary E. Pearson: Az imádott Jenna Fox 5/3
Sokkal több volt, mint egy átlagos YA könyv. Egy nagy bajom volt vele, mégpedig az, hogy semmi meglepetés nem ért. Már az első oldal után tudtam miről fog szólni a könyv, ezért azt vártam lesz még benne csavar. De nem lett. És emiatt csalódást okozott. Így úgy érzem túlírt lett az egész. Van folytatása (magyarul még nem) de kérdem én: minek? Szépen le lett zárva.

9. Karen Thompson Walker. Csodák kora 5/3,5
Nagyon jó alaptémájú dísztópia. Egy baj van vele, hogy a főszereplő 12 éves. Így sok minden nem történik a könyvben. Ezért néha egysíkú és kicsit unalmas. Pedig óriási lehetőség volt a témában. Azért tetszett így is és hatással volt rám.

A hónap könyve: Az angyal

Sorozatok, tv:

Háttérműsorként olvasás közben nézem a Sztárban sztárt. Az első adás rettenetes volt. Tele bakival, egy állandóan szerepelni vágyó műsorvezetővel és gagyi produkciókkal. A 2. és 3. adás azonban határozottan fejlődést mutat. Sőt Berecki Zoli Mick Jaggere szenzációsan jó volt. Marad nálam háttérműsor amíg bírom, mert természetesen a TV2 most sem bír magával és egy későn kezdő, későn befejeződő műsort csinált belőle. A kiesettről mindig másnap a net-ről értesülök. És tudom, hogy nem én vagyok az egyetlen.

Jelenleg a kedvenc sorozatom az Arrow. Alig bírom kivárni a következő heti részt. Nagyon jó a 2. évad. Az, hogy két síkon játszódik a történet mindig hoz valami izgalmat. Soha nem ül le a cselekmény. Most ráadásul sok új szereplő is csatlakozott, de a régieket sem kell nélkülözni. Akinek tetszett az első évad annak kötelező megnézni a folytatást. Igaz még csak 5 rész után írom ezt.

A másik kedvencem mostanság a The Originals. Ez a sorozat a Vámpírnaplók spin-off-ja. Klaus és testvérei most New Orleans-ba helyezték át székhelyüket, ahol a helyi vámpírokkal és boszorkányokkal kell szembenézniük. Én elégedett vagyok eddig a show-val. (5 rész után) Arra kíváncsi leszek, hogy  lesz e crossover az anyasorozattal. De miért is hagynák ki?


Mozi:

Nézettségi és bevételi rekordokat döntöget. Sokan az év legjobb filmjének tartják. Oscar gyanús. Persze, hogy én is kíváncsi voltam rá. Ez a film a Gravity, vagyis Gravitáció.
Először is:  fura, hogy egy 3D-s filmet feliratosan játszanak a mozik. Bár úgy tudom a háttérhangok miatt volt, amik elvesztek volna a szinkron miatt.
Nagyon szép képek voltak a filmben, klassz volt belelátni az űrhajósok életébe, munkájába. Jó volt Sandra Bullock és apró szerepében George Clooney is. Nekem tetszett a film története is.
Ott, akkor, jó volt. De ma már úgy kell megerőltetnek magam, hogy visszaemlékezzek miről is szólt a film.
Azért, mert egy űrhajós filmbe, ami alapesetben akciófilm kategória, belecsempésztek némi filozófiát, emberi lélektant még nem lesz ütős film. Csak szimplán jó.
Nálam nem lesz az év filmje. (A tesóm rettenetesen unta, és szédült a 3D miatt-neki lehet, hogy az év legrosszabbja lesz)

Havi zeném:
Lana Del Ray: Summertime sadness
http://www.youtube.com/watch?v=TdrL3QxjyVw

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése