2013. nov. 20.

Gaura Ágnes - Átkozott balszerencse

"...ő viszont nyugodtnak tűnt, mintha nem egy vad bika tombolt volna benne mélyen valahol, hanem egy kedves, ártatlan koalamaci, aki már két napja azon gondolkodik, hogy vajon kitart-e a rágcsálnivaló eukaliptuszrügyecske a hét végéig, vagy tényleg eljön az a pillanat a közeljövőben, amikor legalább harminc centivel feljebb kell kúsznia."

Az Átkozott balszerencse a Borbíró Bori sorozat 2. része. Ezért az első részre vonatkozóan spoilert tartalmazhat!
Az első részről itt találod a bejegyzésem.

Sztori: 
Pár héttel a múzsa kaland után Borit végre a szerelem is megtalálta. Mégsem teljes a boldogsága. Egyre több balszerencse éri. Úgy érzi megátkozták. A bajokat tetézi, hogy főnöke Attila is egyre furcsábban viselkedik.
Ki átkozta meg a lányt? Hogy lehet feloldani az átkot? Miközben Bori a válaszokat keresi, az élete is egyre nagyobb veszélybe kerül.

Moly-adatlap

Alighogy végeztem az első résszel, másnap elmentem egy könyvesbolt mellett melynek kirakatára ki volt írva, hogy minden könyv 15% engedménnyel kapható. Egyetlen példány volt e könyvből, bizonyára rám várt! :)

Történet: 10/7
Van némi hiányérzetem. Az eleje nagyon jól indult, bár én egy kicsit meglepődtem azoktól a heves érzelmektől amik előtörtek Boriban Géza iránt, hisz mindössze három hét telt el megismerkedésük óta. Aztán valahogy a közepetáján elkezdett egy helyben toporogni a történet. Túl sok volt a nyavalygás és kevés a tett. A másik dolog ami nem tetszett, az Attila megváltozása. Sokkal jobb a régi érzelemmentes, kötözködős pasi. Az ilyen történetek dramaturgiája is megköveteli szerintem, hogy a két főszereplő ne hirtelen, minden átmenet nélkül találjon egymásra, hanem sok kalandon és érzelmi hullámvasúton átmenve majd úgy a 4.-5. részben. Remélem a következő részre kicsit visszaáll az alaphelyzet.
Maga az alapötlet, vagyis az átok nagyon tetszett. De mivel a megismert szereplők köre elég szűk így nem volt nehéz előre látni a cselekmény alakulását. Ez kicsit levett az izgalomból.

Karakterek: 10/9
Bori valahogy még emberibb lett azzal, hogy a sok szerencsétlenség ami érte, kihozta belőle a gyenge nőt. A szerelmes, tépelődő, érzékeny lénye került most előtérbe. Persze a felvágott nyelve azért nem hagyta cserben most sem. Mint már említettem Attila átalakulás nem tetszett. Az ő személyisége nagyon nagyon jól meg lett formálva az első részben, most csalódást okozott. Vissza a bunkó és érzelemmentes Attilát! Sok vihart és szócsatát!
Géza nem sok vizet zavart, túl kevés volt belőle, így az olvasó nem is nagyon alakíthatott ki vele kapcsolatot. Hajós Jakab és családjának bemutatása remek színfoltja a történetnek. Azt különösebben nem bántam, hogy a vámpírok csak mellékszereplők voltak a könyvben. Bár egy-két szereplőt azért nem hagytam volna ennyire hanyagolni. pl. Koppány, Bowman.

Stílus: 10/10
Az biztos, hogy Gaura Ágnest felvettem a kedvenc íróim közé. Nagyon bírom a hasonlatait és a gördülékeny, olvasmányos, humoros írását.

Kiadás:
2013 Delta Vision
Nagyon jó a borító. Attila nagyon tuti rajta, bár először azt gondoltam elhibázták a ruháját, hisz ő mindig öltönyben van, de tényleg van egyetlen jelenet amihez illik ez a kép.Viszont a legnagyobb rosszindulattal is csak 36-nak néz ki a képen. :)

Műfaj: urban fantasy

Összegezve: 10/8
Egy csöppnyit halványabbnak érzem, mint az első részt, de ettől függetlenül egy nagyon szórakoztató, igényes fantasy, ami ráadásul magyar! Nagyon várom a következő részt, remélem még idén megjelenik a Lidércnyomás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése