2012. nov. 13.

K.M. Moning - A hajnalra várva - Tündérkrónikák 3.



"Azok kedvéért, akik csak most kapcsolódnak be a történetembe a nevem MacKayla Lane, röviden Mac. A valódi vezetéknevem talán O'Connor, bár ebben nem vagyok biztos. A valaha élt egyik legerősebb sidhe- látó vagyok. Nemcsak látom a tündéreket, de az egyik legszentebb relikviájukkal (Luin lándzsájával, más néven a Végzet lándzsájával) felfegyverkezve megsebezhetem és meg is ölhetem ezeket a máskülönben halhatatlan lényeket.
Nehogy kényelmesen hátradőljenek a székükben! Nemcsak az én világom van bajban, hanem az önöké is. Most is, ebben a pillanatban, amikor ott ülnek rágcsálnivalóval az ölükben, és készen állnak arra, hogy egy kitalált világba meneküljenek. Tudják, mit? Ez nem kitaláció és nincs menekvés. Az emberek és a tündérek világát elválasztó falak kezdenek leomlani, és sajnálom, hogy tőlem kell megtudniuk, de ezek a tündérek egyáltalán nem hasonlítanak a mesék bájos teremtményeire. Ha a falak teljesen leomlanak... nos, inkább reménykedjenek benne, hogy erre nem kerül sor..."

Az előző két rész értékelését a Tündérkrónikák címke alatt találod.
Továbbolvasás csak az első két rész ismeretében, különben spoilert tartalmazhat!!!

Sztori: Mac felfedezte a Sinsar Dubh titkát. Megosztani azonban nem akarja senkivel, mivel nem tudja ki az ellenség és ki a barát. Nem bízik sem Jericho Barronsban, sem V'lane-ben, sem pedig a többi shide-látóban. Halloween éjjelén sötét erők gyülekeznek. Mit tervez a Nagyúr?  Ki segít Mac-nek megmenteni a világot? Vajon leomlanak a tündéreket és az embereket elválasztó falak? Eljön a hajnal...?


MacHalo
Első olvasáskor, több mint egy évvel ezelőtt valószínű kicsúszott a számon egy cifrább káromkodás és valószínűleg "lepetúniáztam" a kedves írónőt is, amikor elolvastam az utolsó fejezetet. Ilyen függővéget írni kegyetlenség. A Merry Gentry sorozatban vannak hasonló befejezések. Most könnyebb a dolgom, hisz megjelent már az utolsó két rész is és nyúlhattam volna érte a polcra, de mégsem tettem. Annyira intenzív élmény volt a 3. rész, hogy úgy gondoltam tartok egy napos pihenőt a következő előtt. De ma semmi sem tántoríthat el a folytatástól. :)

Azt gondolom, hogy Moning legnagyobb érdeme, hogy úgy tud írni, hogy azonnal magam elé tudom képzelni a szereplőket, a környezetet az egész cselekményt. Olvasás közben szinte filmszerűen peregnek le előttem a történések. És én ezt nagyon szeretem, mert vizuális típus vagyok. Szinte kézzelfogható hangulatot tud teremteni. Most már egyenesen félnék Dublinba menni. :) (na jó, ha nagyon muszáj lenne akkor vinnék magammal jó pár zseblámpát)
Ami annyira nem jött be az az eleje és a vége. Miért kell még a harmadik könyvnél is elismételni, hogy kicsoda Mac, miért van Dublinban stb.? Ez nem egy tv-sorozat következő évada. Aki nem emlékszik az előző részre olvassa el újra. In medias res híve vagyok. :)
A vége, nos erre csak azt tudom mondani: nemnemnem!!! Van már szexes tündéres, angyalos, vámpíros akármilyenes, miért kellett ez? Ebben a sorozatban 1 beteljesült erotikus jelenet kellett volna lehetőleg azzal a férfival aki a végén megkapja Mac-et. (van rá jelentkező bőven) Az első könyvben még Sookie-hoz hasonlítottam McKayla-t most már inkább Merry Gentry lesz belőle? (remélem nem)
Azért gondolom megvolt a célja ezzel a jelenettel az írónőnek és lesz értelme is. Akkor túllépek rajta, de most emiatt nem érzem tökéletesnek a könyvet.:)

Sinsar Dubh
Értékelésem:
Történet: Próbáltam összerakni a szálakat, de képtelenség annyira összetett az egész. Kaptunk egy-két választ, főleg V'lane jóvoltából, de legalább féltucat újabb rejtély is felbukkant. Annyira talán nem volt pörgős mint az előző rész, de nem is ártott kicsit megpihenni.  5/4,5
Karakterek: Néha előtör belőlem a tizenéves rajongó lányka, és felváltva vagyok szerelmes Barronsba és V'lane-be. Barrons titokzatosabb mint Cortez (SZJgimi), de most néha nagyon idegesített, volt egy-két nem túl szimpatikus megnyilvánulása. :)  A tündérherceg meg dögösebb mint valaha és ráadásul most jó sokat is szerepelt. De miért nem bírja egymást ez a két félisten?
Christian Mckeltar egyenlőre nem varázsolt el, de kíváncsi vagyok lesz e nagyobb szerepe. A képességét viszont nem szeretném birtokolni az biztos.  5/5
Stílus: szerencsére már nem olyan csapongó, mint az első részben. A humor is kevesebb volt talán az egyre sötétebb történések miatt. Azért remélem a következő részekben is lesz egy-két humorbomba. 5/4,5
Kiadás: nemnemnemnemnem!!! Ugyanaz a kiadó adta ki (Kelly), amelyik az első két részt, mégsem ugyanolyan. Borzalmasan mutat egymás mellett a három (öt) könyv a polcon, mintha nem egy sorozatba tartoznának. A borító sem tetszik. 
Emlékezetes jelenet: Barrons szülinapi tortás jelenete. Először még vicces volt, aztán Jericho-ból előtört a távolságtartó, arrogáns énje és.....olyan barronsi véget ért a dolog. :)
A másik amikor V'lane otthagyta Mac-et a nudistastrandon.  :)

Összefoglalva: 5/4,5 Csak akkor olvasd el ha már beszerezted a 4. részt! 
Egyébként meg: maradj a fényben!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése