2013. máj. 9.

B.M. Grapes - Jóslatok hálójában

"Egyszer azt olvastam, hogy fizikai okok miatt nem lehet megjósolni a jövőt. Ahhoz ugyanis, hogy lássuk, mi fog később bekövetkezni, ismernünk kellene a múltat és a jelent. Mi azonban nemcsak a múltról nem tudunk mindent, de a jelennel kapcsolatos tudásunk is hézagos. A teljes univerzumot kellene ugyanis tökéletesen feltárni." 

Sztori: Sulikezdéskor a Hot Hill-i iskola faliújságán feltűnik a Mai Hírek című lap. Senki nem tudja ki írja az adott napra vonatkozó jóslásokat, amik sorra be is következnek. Ada és két barátnője a titkok nyomába ered. Nyomozásuk során életük is veszélybe kerül.

Bármilyen félrevezető is az író neve és a könyv helyszíne, szereplői, ez bizony egy magyar hölgy írása, mégpedig a moly-on is megtalálható Dr. Balázs Mártáé.
Régóta várt már a sorára, sajnos elég szerencsétlenül akkor kezdtem el olvasni amikor már torkig voltam a YA könyvekkel. Ennek ellenére meglepően kellemes olvasmányra leltem benne.

Történet: 5/4
A műfaji besorolással kicsit gondban is vagyok, maradjunk talán a misztikus jelzőnél, kriminek nem nevezném és a fantasy sem a jó kifejezés rá. Én a jóslások miatt időutazásos sztorira számítottam, hogy végül is mi sült ki belőle nem árulom el.
Jól van csavarva a történet, nem igen voltak üresjáratok pedig a könyv felénél eszembe jutott, hogy vajon miről fog még szólni annyi oldalon keresztül, de szerencsére nem laposodott el a cselekmény.
A recept a szokásos: adott egy középiskola, egy átlagosnak tűnő főhősnő, barátok, és egy fiú aki nem vámpír és nem Corteznek hívják. Mindez azonban megbolondítva a jóslásokkal és a miatta folyó nyomozással máris különlegessé teszi a történetet.
Egy dolog nem tetszett , mégpedig az, hogy miért kell egy magyar írónak az USA-ba helyezni a történetét. Nem várom el, hogy a II. Rákoczi Ferenc Gimnáziumba játszódjon, lehet kitalált ország kitalált városa, ahol hasonlóképpen működnek a dolgok mint Amerikában. Ez engem zavart, bár ha nem tudom, hogy magyar az író.....
Amit nem rovok fel hibaként,  csak a saját memóriámat kritizálom vele, az az hogy a fejezetek elején leírt Mai Híreket mire aktuálissá váltak én már rég elfelejtettem. A sok monogram meg aztán végképp betett, állandóan lapozgatnom kellett.
Hagytam, hogy magával sodorjon a történet, nem igazán foglalkoztam saját nyomozással. Bár azért nagy meglepetések nem értek a végén.  Ennek ellenére számomra nem volt kiszámítható a cselekmény bőven tartogatott meglepetéseket, csavarokat.

Karakterek: 5/3
Sajnos Ada nem lett a kedvencem. Ahhoz képest, hogy állítólag nagyon jó matekból és jól sakkozik, sokáig elég ostobán viselkedik, nélkülözve minden logikát. Jess a szokásos különc figura, nekem bejön a kraktere, csakúgy mint Mrs Bennett-é. Daniel kicsit színtelen lett, túl keveset szerepelt ahhoz, hogy beleszeressek. Éppen ezért kicsit hihetetlen számomra, hogy ez Adának ilyen hamar sikerült, különösen az előzményeket tekintve.
A többi szereplő kellően sejtelmesre lett faragva, megadta így azt az érzést, hogy kedvére találgathasson az ember vajon ki a "fő" gonosz a könyvben.

Stílus: 5/3,5
Igazából nem volt bajom az írásmóddal, főleg ha azt nézzük, hogy elsőkönyves íróról van szó. Olvasmányos volt, különösebb hibákat nem találtam benne.
Én szívesen olvasnék felnőttesebb könyvet B.M. Grapes tollából. 

Kiadás: 
Könyvmolyképző 2011. A szokásos ronda fekete borító, de legalább a polcon odaállítható az Alkonyat mellé. :)

Összesítve: 5/3,5

Szerethető, kellemes olvasmány, a szokásos klisékkel, amik azonban most nem idegesítettek annyira. Ennek köszönhetően és annak, hogy ez egy magyar könyv kicsit talán fel is pontoztam.
Valószínűleg én 2 hónap múlva már emlékezni sem fogok rá. (ezért jó ez a bejegyzés)
A YA korosztálynak viszont mindenképpen ajánlom olvasásra!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése