2013. máj. 1.

Összefoglaló - 2013. április

Szóval idén (is) kimarad a tavasz és télikabát után rögtön bikiniszezon. Ennek én nem örülök, mivel a tavasz a kedvenc évszakom. Vége a hosszú téli tespedésnek és ezzel a sok olvasásnak is. Bár áprilisban még eléggé belehúztam, lássuk.

Olvasmányaim:  8 könyv

1. László Zoltán: Nagate 5/4
írtam róla itt: http://ananiila.blogspot.hu/2013/04/laszlo-zoltan-nagate.html

2. László Zoltán: Nulla pont 5/3
Míg a Nagate inkább fantasy volt a Nulla pont már inkább sci-fi. Kétfélét nem bírok ebből a műfajból: az egyik amely részletesen taglalja a technológiát, fizikát. Ez tőlem nagyon távol áll és legtöbbször már az első sornál elvesztem a fonalat, és a továbbiakhoz nincs türelmem. A másik típus amikor a politikai játszmákat túlságosan terjengősen tálalja az író. Sajnos a Nulla pontban mindkét téma erősen jelen van, ami miatt nálam már eleve hátrányból indult a könyv. Ráadásul olyan érzésem volt, mintha az író kicsit magyarázná a bizonyítványát. Vagyis, hogy miért is hasonlít annyira a Nagate a Gyűrűk urára.
Pedig az alapsztori nagyon jó, csak a történetmesélés nem eléggé olvasmányos.
Azért örülök, hogy elolvastam, nem vette el a kedvem egy következő László Zoltán könyvtől. Hamarosan sorra kerül a Keringés is.

3. Jasper Fforde: A Jane Eyre eset 5/3,5
Angol, katyvasz, Dr Who.
Ez a három dolog ami eszembe jutott olvasás közben. Nagyon furcsa angol humor jellemzi a könyvet, egy nagyon zűrzavaros világban játszódik, ami néha annyira érthetetlen számomra, mint a Dr. Who egyes epizódjai.
Mindenesetre aki szerette olvasni a Galaxis útikalauzt stopposoknak és szereti nézni a Dr Who-t annak biztos tetszeni fog ez a könyv. Nekem annyira egyik sem jön be.
Viszont egy kicsit letisztultabb történetet szívesen olvasnék ezzel a főhősnővel ebben a fura világban. Várom a folytatást.

4. Harlan Coben: Az erdő 5/4
Itt írtam róla: http://ananiila.blogspot.hu/2013/04/harlan-coben-az-erdo.html

5. K.Garcia & M. Stohl: Beautiful Creatures - Lenyűgöző teremtmények 5/1,5
14 könyvet olvastam ki és kettőbe belekezdtem, ezzel a könyvvel párhuzamosan. Azt hiszem ez mindent elmond.
Pedig az elején még lelkes voltam. Érdekelt a belőle készült film és tetszett, hogy egy fiú szemszögéből olvashatjuk a történéseket. Ha 3-4 évvel ezelőtt olvastam volna biztos jobban tetszett volna. Hosszan tudnám sorolni a hibáit, de nem teszem.

6. Nyári Krisztián: Így szerettek ők 5/3
Szép kiadás.
Érdekes, bulváros téma, ami persze érdekli az embereket. Néha meghökkentő, néha megható. De valahogy mégis kevés. Olyanok mint a kétoldalas cikkek a Story magazinban. Nem éri meg az árát.

7. Vavyan Fable: Tündérlovaglás (Halkirálynő 10) 5/4
Szerintem erről fogok még írni bővebben.

8. Jo Nesbo: Denevérember 5/3
Ez volt az első Nesbo könyv amit olvastam. Vérbeli krimit vártam.
Ehelyett kaptam egy Ausztrália kalauzt. Alcíme: Ismerd meg a kenguruk hazájának történelmét, lakosait, szokásait. Ez persze érdekes, de én nem erre számítottam. A közepe felé aztán felpörgött a krimi rész is és Harry Hole figurája is beérett. Szegény jó nagy puttonyt cipel magán már most is, mi lesz még vele? Folytatni fogom a sorozatot.

A hónap könyve: Harlan Coben-től Az erdő.

Sorozatok, TV:

Lelkesen vártam a Carrie naplóját amikor adásba került az egyik kábel tv-n. Az első pár rész nem győzött meg, de ahogy tovább néztem hirtelen engem is elfogott a hangulata és ma már lelkesen várom a következő pénteki részt. 
Hasonlóképpen várom a vasárnap estéket a Downton Abbey miatt, amit kezdetben szintén nem annyira kedveltem, de mostanra már nagyon megszerettem.
A hétfő este a Férjem védelmében sorozattal telik aminek viszont az első két évada sokkal jobban bejött mint a mostani, már-már kasza közelében tart nálam.
Kedden pedig a Botrány című sorozatot nézem, egyre jobban tetszik, bár most érzek benne egy kis váltást ami nem biztos, hogy jót tesz a sorozatnak. (2. évad)
Lement a 20. rész a VD-ből amely egyfajta pilot-ja volt a The Originals szeptemberre berendelt spinoff sorozatnak.  Nekem nagyon bejött, eleve kedvelem Klaus és Elijah figuráját és nagyon de nagyon unom a VD három főszereplőjét. Biztos nézője leszek az új sorozatnak, de a VD 5. évadnak már nem biztos.

És természetesen a hét elején a csúcspont a Trónok harca 3. évad legújabb részének megtekintése. Az első két rész kicsit altatós volt, de a következő három minden várakozásomat felülmúlta. Imádom ezt a történetet, a szereplőket, azt hogy minden mondatnak, nézésnek, apróságnak, hatalmas jelentősége van. Éppen ezért csak 100%-os odafigyeléssel lehet ezt a sorozatot nézni, főleg azoknak akik nem olvasták a könyveket.

Film:

Utoljára szerintem középiskolás koromban fordult elő, hogy kétszer is voltam moziba egy hónap alatt. Igaz mindkét film az erősen felejthető kategória volt, de azért jólesett.
A burok kritikám itt található. Az eleven testek pedig itt

Blog:

5 bejegyzés született, melyből A Burok filmkritikám volt a legnépszerűbb. 1777-en kattintottak a blogra. Rengeteg országból melyek közé Irak is feliratkozott.

A havi zeneajánlóm Pink feat. Nate Ruess duettje:

http://www.youtube.com/watch?v=OpQFFLBMEPI









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése