2013. máj. 18.

Gillian Flynn - Holtodiglan

"Jófej Csajnak lenni azt jelenti, hogy dögös, okos, vicces nő vagyok, aki imádja a focit, a pókert, a disznó vicceket és a böfögést, aki videojátékokat játszik, olcsó sört iszik, imádja a szexet hármasban és análisan, és úgy tolja a szájába a hot dogokat és a hamburgereket, mintha a világ legnagyobb kulináris gruppenszexét élvezné, miközben valahogy tartja az XS-es méretet, mert a Jófej Csajok mindenekelőtt dögösek.
Dögösek és megértőek.
A Jófej Csajok sosem dühösek; ők csak szomorkásan, szeretettel mosolyognak, és hagyják, hogy a pasijuk azt tegyen, amit akar. Tessék, szarj a fejemre, engem nem zavar, én vagyok a Jófej Csaj.
A férfiak tényleg elhiszik, hogy ez a lány létezik."


Sztori: Amy és Nick ötéves házassági évfordulóját váratlan esemény  dúlja fel. A feleség eltűnik.
A férjre egyre nagyobb nyomás nehezedik, hamarosan mindenki úgy gondolja ő tüntette el feleségét. Bizonyítékok sora is ezt támasztja alá. Nick is furán viselkedik, mintha titkolna valamit.
A férfi elbeszéléséből és Amy naplójából bepillantást nyerünk egy olyan házasság küzdelmeiből, amely fokozatosan jut el a mindent elsöprő szerelemből a teljes elhidegülésen keresztül addig, amíg már a másik élete a tét.

A borítón ez olvasható: 2012 egyik legnagyobb könyvsikere az Egyesült Államokban.
Nyilván csak azért az egyik mert a legnagyobb a szürke volt. Azonban amíg a szürke sikerét én épp ésszel nem tudom felfogni a Holtodiglan sikerét annál inkább. Szerintem is zseniális könyv, igazi hátborzongató thriller.

Gillian Flynn
 Történet: 5/5
A könyv három részre van osztva. Az első rész szól nagyjából arról, amit a sztorinál leírtam. Két nézőpontból  látjuk egy házasság történetét. Már maga ez is izgalmas, hisz így mindkét fél elmondja miként élte meg kapcsolatuk megromlását, mik az okok amik a teljes leépüléshez vezettek. Amolyan párkapcsolati terápia érzésem volt némi krimi szállal. Hisz közben Nick egyre rosszabb színben tűnik fel, eljön a pont amikor még imádott ikertestvére is azt hiszi, hogy ő tette el láb alól Amy-t.  Az írónő nagyon jól egyensúlyoz a két főszereplő között, igazából egyik sem túl szimpatikus, mégis az események nyomán, én hol egyikükkel hol másikukkal de azért éreztem némi együttérzést.
Aztán jön a második rész és a nagy bummmm a történetben. Nem akarok spoilert így nem fejtem ki bővebben, hogy mi is a bummmm. :) Tulajdonképpen nem váratlan esemény, de ahogy tálalva van, az mindenképpen megváltoztatja az egész könyv dinamikáját. Most lesz a krimiből thriller.
A harmadik részben pedig végletekig beteges, nyomasztó lelkek tárulnak fel. A végkifejlet után kétféle reakció lehetséges: vagy a falnak dobod a könyvet, hogy ilyen hülyeséget, nem ezt vártam, vagy jóleső elégedettséggel állapítod meg, hogy sikerült ismét egy új írót felfedezned és alig várod, hogy olvasd a következő könyvét. (ó igen, én ez utóbbi vagyok)

Karakterek: 5/5
Az eredeti cím: Gone girl
Nagyon jól felépített karakterekről van szó. Bár teljes képet különösen Amy-ről csak a könyv felénél alkothatunk. A családi háttér befolyásolása, a gazdasági helyzet megváltozása, az alap tulajdonságok mind-mind megjelennek a két főszereplő jellemének alakulásában tökéletes hátteret adva ahhoz, hogy megértsük miért így viselkednek. Még akkor is ha jó-néhány pszichopata tulajdonság is fellelhető a karakterekben, mégis hihető figurák ők.
A két főszereplő uralja az egész könyvet, a többiek csak asszisztálnak ahhoz hogy minél jobban megismerhessük őket  és motivációikat. Az írónő nagyon jól ismerheti a kapcsolatok útvesztőit és az emberi lelkeket.

Stílus: 5/5
Nagyon olvasmányos, fordulatos, pörgő, eseményekkel, nagyon jó gondolatokkal teli műről van szó. Kissé sok a káromkodás az én ízlésemnek, a szóhalmozásokat sem mindig értettem. De nagyon üdítő, friss írásmód az amit Flynn képvisel. Talán azért mert most olvastam, de Cohen-hez tudnám hasonlítani.

Kiadás: Alexandra kiadó könyve. Sajnos nem tetszik a borító. Mind a kép mind a felírat számomra félrevezető, olyan hatást kelt mintha egy lenne a főleg Ulpius által kiadott erotikus könyvek közül. Ha nem tudtam volna arról, hogy ez a könyv krimi-thriller nem olvastam volna el a borítója alapján.
Nincs benne erotikus jelenet max. némi utalás.

Összefoglalva: 5/5
Nagyon tetszett. Egyrészt egy nagyon elgondolkodtató könyv a párkapcsolatokról, az emberi lélek megismeréséről, másrészt egy nagyon izgalmas thriller.


David Fincher rendező szeretné megfilmesíteni a könyvet Flynn forgatókönyve alapján. Sok mindent még nem tudni, de Reese Witherspoon neve merült fel Amy szerepe kapcsán. Nagyon remélem hogy ez még változni fog, enyhén szólva sem rajongok a hölgyért. Nagyon jó színésznek kell lenni a két főszereplőnek. Mondjuk Nick-et játszhatná  Michael Fassbander vagy Bradley Cooper. Amy-re nincs tippem, bár Charlize Theron jobb választás lenne, mint Reese. 
Végülis Ben Affleck és Rosamund Pike lett a két főszereplő. Bemutató 2014. október.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése