2012. dec. 28.

Pi élete - filmajánló

Sztori: A tizenéves, indiai Pi családjával elhagyni készül Indiát. A teherhajó amin a család utazik balesetet szenved és elsüllyed. Pi 227 napon keresztül küzd az óceán közepén a túlélésért. Egy társa van csak a teljes magány ellen: Richard Parker, a tigris.

Több oka is van, hogy miért ezt a filmet választottam az idei karácsonyi kínálatból:
1. a sikeres könyv, ami alapján a film készült.
2. végre akartam látni egy igazán látványos 3D-s filmet.
3. Ang Lee a rendező, akinek olyan remek alkotásokat köszönhetünk már, mint az Értelem és érzelem, Tigris és sárkány, Túl a barátságon. (oké rendezett egy Hulk című borzalmat is, de senki sem lehet tökéletes)

Nem olvastam a könyvet, a történetről csak annyit tudtam amennyit leírtam fent. Viszont azt olvastam mindenhol, hogy zseniális a képi világa, még 3D nélkül is csodálatos. Így aztán elvárásom is csak ezzel kapcsolatosan volt és szerencsére nem kellett csalódnom.
Bejegyzésem nem spoileres!

Látvány: Elképesztő, fantasztikus, csodálatos azok a jelzők amelyekkel a képi világot jellemezni lehet.
A nyitó képekben míg megy a stáblista Pi apjának állatkertjét látjuk zseniális képkockákon. Valóban erre találták fel a 3D-t. Később a tengeren játszódó jelenetekben már-már a giccs határán egyensúlyoz a film, de mivel van történet és mondanivaló is, ez nem egy üres, hatásvadász alkotás.

Történet: A történet maga egyszerű, de a film végi csattanóval együtt nagyon is elgondolkodtató.

 Olyan történet ez amin sokáig töpreng az ember. Jó, ha van kivel megbeszélni, hisz akár vitatkozni is lehet rajta. (Nem szeretnék erről többet elárulni, ha valakinek igénye van rá a kommentekben várom a véleményeket) Mindenesetre én nagyon szeretem az olyan filmeket amiket nem ráz le rögtön az ember magáról, hanem még napok múlva is eszébe jut, elgondolkodtatja. Ez egy ilyen alkotás.
Ami miatt mégsem ajánlom mindenkinek, hogy az elején vannak benne vontatottabb részek, különösen Pi vallási útkeresése az ami sokakat untatott. Ugyan ki az az elvetemült ateista, aki nem kezdene el hinni valamiben mikor éhezve, szomjasan, fázva vagy éppen már sebesre sülve vár 227 napon át a megmentőre? Lehet, hogy ez a könyvben működött és szépen le is volt vezetve, de a filmben nem igazán volt jól megoldva. A film 2 óra 7 perces hivatalosan. Ha, az első órából egy 20 percet ki lehetne vágni és ezáltal feszesebbé tenni a tempót, akkor akár igazi "popcorn film" is lehetne.
Attól kezdve viszont, hogy megtörténik a hajókatasztrófa már nem lehet panasza senkinek. Megkezdődött Pi és Richard Parker elképesztő utazása, amelynek aztán új értelmet adott a film utolsó 10 perce.
Engem teljesen letaglózott Pi meséje a japánoknak. És pont ez a jó ebben a történetben. Hisz az emberben azonnal felmerül a kérdés: akkor most melyik történet az igaz?

Szereplők: Egyetlen ismert név szerepel csak a színészek között Gerard Depardieu, akinek van kb. 3 perces szerepe. A Pi-t alakító fiúk (4 volt) közül kiemelkedik a hajótörést elszenvedő  Suraj Sharma. Biztos, hogy nem most láttuk őt utoljára filmvásznon.
Richard Parkerre a tigrisre meg egyszerűen nincsenek szavak. Biztos vagyok benne, hogy 99 %-ban számítógépes animációt láttunk, de valami elképesztően élethűre sikerült.

A moziterem tömve volt, még az első sorban is ültek, a film végén ahogy hallottam a véleményeket mindenkinek tetszett kivéve ezt az általam is felemlegetett 20 percet. (de senki nem ment el közben!)
Viszont tömve volt a mozi gyerekekkel, pedig ez a film nem nekik való, nyilván a mélyebb mondanivalót nem fogták fel. (bár egy-két felnőtt sem ahogy tapasztaltam)

Értékelésem: 5/5
Látvány: *5
Történet: 4,5
Szereplők: 5
Nagyon örülök, hogy megnéztem, mert egy különleges élményt hagytam volna ki.

Aki szeretné megnézni csakis moziban tegye. Nem muszáj 3D-ben, de ez az a film amit csak széles-vásznon élvezhet igazán az ember. 


Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=mp26HX5TeFQ






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése