2012. dec. 20.

Frei Tamás - A bankár

"Minden társadalom ugyanolyan. A tetején 5 százaléknyi okos, agyafúrt ember, az alján 5 százaléknyi sötét csőcselék. E kettő között pedig 90 százaléknyi mocsár, az átlagemberek, akik oda mennek, ahová mondjuk nekik."

Sztori: Egy üldözött, milliomos ex-bankár nemzetközi spekulánsok segítségével elhatározza, hogy csődbe juttatja Magyarországot.
Mindeközben a Megmentőből megismert, bujkáló André-t megtalálják az oroszok. Menekülnie kell, miközben információhoz jut  rég elveszett fiáról. Az Országos Jelzáloghitelbank elnökét terroristák rabolják el, családjával zsarolják. Az országban a pánik egyre fokozódik. A miniszterelnök kétségbeejtő helyzetbe kerül. Kitől várhat segítséget? Sikerül megmenteni  Magyarországot a csődtől?


Még tavaly karácsonyra leptem meg apukámat ezzel a könyvvel. Jómagamat úgy vettem rá az olvasására, hogy beneveztem két kihívásba is, mivel nem éppen az én műfajom ez a konspirációs akció-krimi.
Nem túl szerencsés egy trilógia 2. részével kezdeni, de az idő rövidsége miatt már nem tudtam elolvasni a Megmentőt (mivel a kihívások lejártak). Így utólag úgy gondolom nem is baj, mert A bankárban pont az a szál nem tetszett amiről a Megmentő szól. (André-Adrienn)
Freit csak riporterként ismertem eddig és nem voltam nagy rajongója riport-filmjeinek. Mindig érdekes volt a téma amivel előállt, de a feldolgozás  nem igazán tetszett. 
Mint középfokú közgazdászt, érdekelt ez az érdekes összeesküvés elmélet. Nem mondom, hogy okosabb lettem, ráadásul a tudásom nem elég, hogy részletesen kielemezgetve megítéljem mennyi a valóságalapja. Mindenesetre nagyon érdekes olvasmány volt.


Értékelésem:
Történet: Több szálon fut a cselekmény és majdnem mindegyik tetszett kivéve az André-val történteket. Különösebben nem zavart, hogy nem ismerem az előzményeket szerintem így is érthető volt a sztori.
Az eleje és a vége nagyon tetszett, de a közepén tartottam némi szünetet, mely során két másik könyvet is kiolvastam. Valahogy nem volt akkor hangulatom hozzá.
Érdekes volt bepillantani a nemzetközi pénzvilág hatalmasainak elképzelt világába, csakúgy, mint a  magyar valóságba. Bár ez a könyv 2011-ben jelent meg nagyon aktuális dolgok is bele vannak szőve. Kíváncsian várom mikor jelennek meg a helyi ipari parkban a kínaiak. És vajon Orbán miniszterelnök olvasta a könyvet?
Úgy vannak megírva a pénzügyi stratégiai dolgok, amit egy egyszerű ember is megért, sőt néha szájbarágós és ismétlő.  Akit hidegen hagynak az összeesküvés elméletek és a pénzügyi világ eseményei annak is ad bőven izgalmat a könyv. Az egyik főszereplő André olyan hihetetlen kalandokba keveredik ami Jack Bauer magasságokba emeli őt. Nekem ez a szál kilógott a sorból, meglettem volna nélküle. (lehet, hogy sok volt nekem 7 évad J.B. kalandjaiból :D)
Úgy érzem Frei-t nagyon érdekli a gasztronómia, mert elég sokat foglalkozik az ételekkel és italokkal.
Jól van adagolva az izgalom és a háttérmagyarázat, így nem mondanám unalmasnak, de azért eléggé kiszámítható a történet. 5/3
Karakterek: Tele van a könyv érdekes sőt kissé hihetetlen szereplőkkel. Próbáltam beazonosítani "ki kit játszik", de egy idő után lemondtam róla. Jó lenne ha hasonló miniszterelnökünk lenne, aki legalább ennyire szívén viseli a haza és a magyar emberek sorsát, de.....(ez egy politika mentes blog)
Azt nem tudom Adrienn minek kellett a sztoriba, teljesen felesleges volt és iszonyú idegesítő, csakúgy mint Dávidka. Igazából a többi szereplő sem éppen kedvelhető figura, még az ország megmentéséért fáradók sem. Nekem ez az egész világ idegen és furcsa a benne lévő emberekkel együtt. 5/3
Stílus: Frei-től még nem olvastam ez előtt, meglepett mennyire jól ír. Persze nem szépirodalmian, de legalább nem tőmondatokban, tele szóismétléssel. Viszont azt a túlmagyarázós, szájbarágós stílust  magával hozta a jól ismert riportfilmjeiből. Ezek ellenére is olvasmányos könyv. 5/3
Kiadás: Ulpius-os kiadvány, jópofa borítóval, de elég sok elírási hibával.

Összesítve: 5/3 könnyű kikapcsolódás, ha rákattant az ember 1-2 nap alatt kiolvasható. Ez nem egy csajos könyv, mint amikről általában írni szoktam. Azért vigyázzatok ne vegyétek túl komolyan!

1. rész: A megmentő
2. rész: A bankár
3. rész: 2015 (megjelenés: 2013)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése