2011. dec. 30.

Top 10 könyvsorozat - 7. helyezett:- A szingli fejvadász

"Ellenőriztem, hogy a táskámban van-e minden fontos kellék: csipogó, papír zsebkendő, hajlakk, zseblámpa, bilincs, rúzs, pisztoly megtöltve, sokkoló feltöltve, hajkefe, rágógumi, paprikaspray, körömreszelő. Csúcsszuper fejvadász vagyok, vagy mi."


10-es listámon az első, amiben nem található semmilyen természetfeletti teremtmény, igaz a főszereplő itt is egy hölgy, akinek azonban semmilyen különleges tulajdonsága nincs, sőt. 90-es évek Amerikájában követhetjük nyomon a csetlő-botló Stephanie Plum életét.

Aktualitása, hogy nemsokára a mozik bemutatják az első részből készült filmet. (Trailer linkje az 1. résznél.)

A könyvsorozat Amerikában nagy siker 17 rész jelent meg belőle nálunk eléggé kalandos a sorsa. Az Ulpius adta ki az első három részt kétszer is különböző címekkel és rondábbnál rondább borítokkal. A negyedik részt csak e-bookban tudtam beszerezni talán valamikor megjelenik jövőre újra. Az első három könyv (a régebbi szerintem jobban sikerült kiadásban) 500-500 ft-ért beszerezhető a neten.

1. rész: erről már megemlékeztem egy korábbi bejegyzésemben amikor örömmel üdvözöltem, hogy filmet forgattak belőle. http://ananiila.blogspot.com/2011/11/szingli-fejvadasz-one-for-money-trailer.html

"A piacra tartottam apám Buickjával, amikor kiszúrtam, hogy Morelli a Giovichinni hentesboltja előtt álldogál. Gázt adtam a hatalmas járgánynak, felugrattam a járdára, és hátulról kaszáltam le Morellit a lökhárítóm jobb oldalával. Megállítottam a kocsit, és kiszálltam, hogy szemügyre vegyem az eredményt. – Eltört valami?
Ott feküdt kinyúlva a járdán, felnézett a szoknyámra. – A lábam.
– Remek – mondtam. Majd sarkon fordultam, beszálltam a Buickba, és elhajtottam."


2.rész: folytatódik Steph és Morelli se veled se nélküled kapcsolata. Mazur nagyi folyamatosan temetésekre jár ahová előszeretettel cipeli unokáját, a vehemens öreglány azonban mindenhol botrányt kavar. Főhősnőnk új megbízatást kap, ezúttal Morelli unokatestvérét kellene elkapnia.

"Mazur nagyi hetvenkét éves, de egy nappal sem látszik többnek kilencvennél. Imádtam, de leginkább a levesben főtt csirkére emlékeztetett. A mai napra rendelt ruha egy tűzpiros ingblúz volt, csillogó aranyszínű gombokkal. – Tökéletes – mondtam. Különösen egy ravatalozóban, ahol úgyis túlteng a szürkehályog."

3. rész: Steph új melója a mindenki által tisztelt és szeretett cukrászdás Mo bácsi előkerítése. Új segítőt is kap Lulu az ex-kurva személyében.
A 4 rész közül talán ez sikerült a leggyengébbre, de ez is csak egy hajszálnyival marad le a többitől.

" – Nem vagyok két lábon járó katasztrófa. Nem értem miért mondod ezt.
– Bármikor összemelegszem veled, a végén ott maradok magamban. Meztelenül, az utca közepén.
Égnek emeltem a tekintetem. – Ez csak egyszer történt… És nem is voltál meztelen. Volt rajtad zokni meg trikó."

4. rész: Rejtjeles üzenetek, halálos fenyegetések, felgyújtott kocsik adják a hátteret a fejvadász ténykedéséhez. Felbukkan egy régi rivális aki most nem a férjét hanem a munkáját akarja elvenni Stephanie-nak. Ráadásul kénytelen Morellihez költözni.

"A srác egy Buck kést halászott elő a nadrágzsebéből.
– Mi lenne, ha odaadnád a táskád, ribanc?
Sally felhajtotta a szoknyáját, benyúlt az alsójába, és előhúzott egy Glockot.
– Mi lenne, ha levágnád azzal a bicskával a golyóidat?
Lula vörös szaténtáskájából is előkerült egy fegyver, és a nagyi is elővarázsolta valahonnan a 45-ös miniágyúját.
– Szerezz nekem egy jó napot, punk – mondta a nagyi.
– Hé, én nem akarok problémát – hátrált a kölyök. – Csak egy kicsit szórakozni szerettünk volna."




Szinte nincs olyan oldal a könyvekben ahol ne lenne valamilyen vicces párbeszéd vagy elmélkedés. A karakterek is egytől-egyig különleges és különös figurák. Kezdve a Plum családtól a fejvadász irodában dolgozó és a történetek során Steph-hez csapódó emberkékig.
Hihetetlenül vicces és könnyed olvasmány különösen ezekre a borús napokra amik jellemzőek az idei télre. Senki ne várjon valami tanulságos történetet, világmegváltó filozófiát, csak kiváló kikapcsolódást és rekeszizmot megterhelő hangos röhögést.
Nagyon olvasmányos nehéz letenni ha belekezdett az ember. Elsősorban nőknek ajánlom, de erről el tudom képzelni, hogy a pasiknak is bejön.


És íme egy megfilmesített jelenet a könyvből:

"-Nagyi, ugye, nem töltötted meg a pisztolyt?
-Hát persze, hogy megtöltöttem – mondta. – És egy lyukat üresen hagytam, ahogy a tévében is láttam. Így nem lehet senkit véletlenül lelőni. – Kinyújtotta a fegyvert, hogy mutassa, milyen biztonságos is ez. Hangos durranás, a csőnél villanás, és a sült csirke nagyot ugrott a tálon."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése