2014. márc. 4.

Összefoglaló - 2014. február

Észrevétlenül eltelt az év legrövidebb hónapja is. Már érzem a tavaszt, ami a kedvenc évszakom.

Februári olvasmányaim: (9)

1. Wilbur Smith: Afrika szarva 10/8
Egy évtizede is van már annak, hogy Wilbur Smith könyvet utoljára a kezembe vettem. Régen kedveltem az írásait, de aztán elteltem vele. Az biztos, hogy legalább két, de inkább három könyvre való cselekmény, izgalom van ebben az egyben. Ettől aztán nagyon olvasmányos és figyelmet fenntartó. Néha mosolyogtam az események alakulásán, Jack Bauer elképesztő kalandjait juttatta eszembe.
Jól szórakoztam és ez a lényeg.

2. Wilbur Smith: Afrika mélye 10/7
Afrika szarva folytatása. Fülszöveget ne olvassatok!!! Lelövi a könyv egynegyedének a lényegét.  A könyv 70%-a remek volt. Kegyetlen, durva, sőt gyomorforgató, de nagyon eseménydús és izgalmas. A maradék 30% viszont unalmas és logikátlan. Eddig nem volt semmi problémám főhősével Hector Crossal, de most mutatott magából olyan dolgokat amik nem tetszettek, de szerintem nem is illenek bele az ő figurájába. Összességében szerintem az első rész jobb volt, de ez is egész olvasható.

3. Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet 10/9
Hatásos.
Pedig az alaptörténet tipikus tinisztori. Egy önbizalom hiányos lány, aki a tanulással szeretne kitörni fojtó világából, olyannyira magába zárkózva, hogy észre sem veszi a körülötte folyó eseményeket és embereket. De aztán megjön a kitartó és szívtipró új fiú aki természetesen főszereplőnket pécézi ki magának. Lassan átjut a a lány köré épített falon és következhetne is a happy end.
Csakhogy ez a történet mégsem ilyen egyszerű. És ez adja a drámaiságát a könyvnek. Sajnos mostanában divat lett a tinikönyvekbe beleírni a családi erőszakot, pedofíliát, megerőszakolás okozta traumákat. Hogy miért sajnos? Mert valószínűleg sokkal gyakoribb és égetőbb kérdések ezek mint azt hinni szeretnénk. A vége kegyetlen, de szerintem felesleges a folytatás, így is befejezett. 

4. Nalini Singh: Borzongás 10/2
Kínszenvedés volt számomra. Ezennel be is fejeztem ennek a sorozatnak az olvasását.

5. Fábián Janka: Virágszál 10/5
Erről fogok írni részletesen.

6. Anita Gayn: Senkinek sem kellesz! 10/10
Óriási meglepetés volt ez a könyv. Itt lelkendeztem róla: http://ananiila.blogspot.hu/2014/02/anita-gayn-senkinek-sem-kellesz.html
 És akkor amik ténylegesen nem jelentek meg könyv alakban, de mind a színvonaluk, mind a terjedelmük miatt teljes jogú könyveknek nevezem ki őket:
7. Anita Gayn: Szükségem van rád 10/7
Senkinek sem kellesz 2. része. Az előzőleg linkelt bejegyzésben írtam róla.

8. Anita Gayn: Hazudd, hogy szeretsz 10/9
3. része a sorozatnak. Új főszereplők vannak a fókuszban. nagyon tetszett. Kiadót neki!

9. Anita Gayn: Azon a nyáron 10/7
4. rész. Ismét új szereplőkkel, miközben a régieket sem vesztjük szem elől.
Ismét egy kedvenc sorozat. Tuti újraolvasós.

A hónap könyve: Senkinek sem kellesz!

 TV, sorozatok:

Végre befejeztem a Spartacust. Igazából nem tudom miért húztam ennyi ideig az utolsó évadot. Nagyon színvonalas, szórakoztató, bár eléggé véres és kegyetlen sorozat, ami nem nélkülözi az erotikus jeleneteket sem.
A téli olimpiát egyáltalán nem követtem, valahogy erre most nem voltam ráhangolódva.

Filmek:

1. Bosszúállók 10/4. Szóval megnéztem. Kb. 2× aludtam be közben. Ez nem nekem való.
2. Rubinvörös 10/6  olvastam a könyvet, amennyire emlékszem rá eléggé könyv-hű lett a film. Tetszett, de maradandó élményt nem jelentett (ahogy a könyv sem) A főszereplő lány remek választás volt, a fiú amolyan elmegy kategória, bár én a könyvben sem szerettem az ő karakterét.

Oscar: teljesen hidegen hagyott idén, egyedül a Gravitációt láttam a jelölt filmek közül. Jared Leto-nak örülök.

Blog:

A Szent Johanna gimiről szóló bejegyzéseimet semmi nem tudja kilökni az első három helyről. A 4. a Párválasztó, de az 5. ismét egy Leiner könyv a  Remek!

És ez a lista is elég érdekes, ezekből az országokból kattintottak a blogomra februárban:

Magyarország
1451
Egyesült Államok
112
Románia
96
Szlovákia
67
Vietnam
32 !!!!!  :)))
Oroszország
21
Németország
20
Ukrajna
14
Egyesült Királyság
6
Indonézia
6 !!!!  :)))









 


Zeneajánló:Quimby - Senki se menekül  














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése