2014. febr. 23.

A dal - döntő

Ezt nem gondoltam volna. Mármint azt, hogy Kállay-Saunders András fog nyerni! Ehhez mondjuk szerintem kellett a New Level  Empire kiejtése, akik megnyerték volna ha bejutnak a végső négyesbe.
Lássuk, hogy is alakult a döntő:

7-8. Depresszio: Csak a zene
Bevallom meglepett, hogy a közönség bejuttatta őket a döntőbe. Többszöri meghallgatás után a dal már tetszik, csak az előadás nem. Ugyanolyan hangon énekli végig az énekes az egész számot, ettől egy cseppet sem marad meg az emberben. Monoton és unalmas. 10/4

7-8. Honeybeast: A legnagyobb hős
Sokkal jobb volt az előadás, mint amikor először hallottam élőben.  Kedvelem az ilyen típusú nótákat, jól eltalált szöveg, fülbemászó dallam, de nem való Eurovízióra. 10/7

6. Pál Dénes: Brave New world
Ezt a dalt a 4-be vártam, na nem azért mert annyira tetszik, de látok benne potenciált. Helyes előadó, elsőre is fülbemászó dallam, egy jobb színpadi show-val mehetett volna Dániába. 10/7

5. New Level Empire: The Last One
Hihetetlen, hogy a zsűri nem szavazta be őket. Lehet azért mert megnyerték volna? Na és akkor mi van? Teljesen vállalható produkció, modern és dallamos egy ötletes show-val szerintem nem lett volna gond a döntőbe jutás. Nemzetközi színvonalú dal. (mondom ezt úgy, hogy jómagam nem szeretem az ilyen típusú zenét) 10/9

4. Király Viktor: Running out of time
Tudtam, hogy döntős lesz, de azt is, hogy nem nyerhet. Nem jó pont az amerikai háttér, az akcentussal beszélt magyar nyelv (akkor még ezt gondoltam aztán milyen meglepetés ért) és a dal is csak simán jó. 10/6

3. Fool Moon:  It cant be over
Ők is esélyesek voltak, igaz nem nálam. A dal jó, de akkor lenne ütős, ha 20 éves jóképű fiúk adnák elő. (Bytheway?) Akkor zabálná a nép. Bevallom nekem a kínos jelző jutott eszembe valahányszor láttam ezt a fura koreográfiát. Ami jól mutatna a fiatal fiúknak az ciki 35 felett. Szerintem. 10/6

2. Bogi: We all
Most, hogy már kb. 500 alkalommal hallottam azt, hogy víííaaaaaal, legszívesebben felrobbantanám a tv-t, rádiót stb... ritka az olyan szám ami ennyire idegesít. Nem értem a zsűri miért gondolja, hogy ez eladható kint. Szerintem ciki ez a mezítlábas kinyúlt pólós style, bár a dal első hallásra fülbemászó, de Bogi nem túl jó énekes. Totál lokálpatrióta vagyok egyébként (győri, mint Bogi) mégsem tudott lázba hozni.10/5

1. Kállay-Saunders András: Running
Volt olyan nap, hogy 5× egymás után meghallgattam ezt a dalt és mégsem unom. Elolvastam magyarul a dalszöveget és ettől csak még inkább megkedveltem. Arról nem is beszélve, hogy CD minőségben képes énekelni mindig. Tökéletes választás. Viszont hihetetlen.
András alig beszél magyarul, színes bőrű,  ráadásul van az a rendőrségi-veréses ügye. Totál biztos voltam benne, hogy nem kap elég szavazatot a nézőktől. Ez aztán a pozitív csalódás. Azért remélem felkészült arra amit kap majd egyes kommentelőktől. (a külföldiek már most szeretik, a magyarok közül viszont sokan szidják-jellemző)
Végre győzött a józan ész és tényleg a legjobb dal lett a győztes. 10/10
Ajánlom a dal meghallgatását a "nyers" magyar szöveggel:  https://www.youtube.com/watch?v=ARRWLgGlTWU

Hogy mi lesz Dániában? Szerintem a döntőbe jutás ezzel a dallal biztos. Ott meg úgyis a politika dönt, nem hiszem, hogy a tavalyi 10. helynél lehetne valaha is jobbat elérni. De tévedtem már..... Égni nem fogunk vele az biztos. (bár ezt gondoltam a CD-nél is)

Más vélemény: http://elhaym.wordpress.com/2014/02/23/a-dal-2014-donto/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése