2014. jan. 2.

Összefoglaló - 2013. december

Új évi szerencsemalac :)
Boldog új évet kedves olvasóim!
Volt némi idő olvasásra is a nagy készülődés közepette, és az ünnepek alatt is loptam némi időt kedvenc elfoglaltságomra.
A 2013-as év utolsó hónapjának összegzése:

Olvasmányaim: (8)

1. James D. Tabor: A Jézus dinasztia 10/5
Nagyon érdekel a történelmi Jézus életének története. Ha lenne egy időgépem ide utaznék először. Nagyon jól indult ez a könyv, Tabor ásatások leleteivel próbálta bebizonyítani, hogy Jézus nagy családban nőtt fel és talán már a családi sírboltot is feltárták. De a végén mégsem győzött meg, még Dan Brown elmélete is van ilyen hihető. Érdekességnek elment, de elég száraz volt, sok-sok ismétléssel.

2. Leiner Laura: Ez is remek! 10/7
A Remek című könyv folytatása, arról a beszámolóm itt olvasható.
Utazókönyv keretében jutott el hozzám, köszönet érte Kiruu-nak. Nagyon hasonlított az első részre. Oldalak teltek el úgy, hogy nem szólt semmiről a könyv, ez nagyon idegesített, de az meg még jobban, hogy a főszereplő lány Linda az egyik legellenszenvesebb női karakter akiről valaha is olvastam. A végére azért már nevettem is a poénokon és a többi szereplőt egészen megkedveltem. Annak örülök, hogy Laura nem írt több részt és energiáit inkább az SZJG-re fordította.

3. Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről 10/8
Nagyon régóta vártam erre a könyvre, amit végül egy kedves moly-tól Katacitatól kaptam kölcsönbe. Egy csöppnyi csalódást okozott, talán mert túl nagy elvárásaim voltak. Eléggé nehéz olvasmány volt nemcsak a mondanivalója, hanem a stílusa miatt is. Sajnos a fordítás nem vált előnyére a könyvnek, elég sok magyartalan mondatot találtam benne. Végig olyan érzésem volt, hogy kissé egyoldalú a téma feldolgozása, hisz csak az anya szemszögéből ismerjük meg Kevin történetét, emiatt elég sok kérdőjel maradt bennem a végére is, mely egy nemvárt, sokkoló fordulatot hozott. Bezzeg anyák kerüljék az olvasását, de egyébként mindenkinek kötelezővé tenném egy bizonyos érettségi fok felett.

4. Veronica Roth: A beavatott 10/6
Értékelésem: http://ananiila.blogspot.hu/2013/12/veronica-roth-beavatott.html
Nem győzött meg.

5. On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik 10/7
Bár a név megtévesztő, ez egy magyar hölgy írása és egy sorozat első része. Igazi sci-fi kalandregény. Engem emlékeztet egy kicsit Harrison Fawckett Brett Show történeteire, a főszereplő pedig a Firefly című tv-sorozat kapitányára. Kíváncsivá tett a folytatásra.

6. J. R. Ward: Végre szeretők 10/8
Nagyon régóta várta minden Fekete Tőr Testvériség sorozatot imádó rajongó ezt a részt, ami immár a 11. Ugyanakkor én kicsit féltem is tőle, hogyan oldja meg az írónő a két fiú szerelmének beteljesülését. Nem voltak meglepő események a könyvben, minden úgy zajlott ahogy azt egy Ward könyvtől elvárja az ember. Kicsit túl sok volt a plusz szál, ami közül engem nem mind kötött le. De a srácok története tetszett.

7. Tiffany Reisz: A herceg 10/9
Eredendő bűnösök sorozat 3. része. Részről részre jobb ez a sorozat, persze az is lehet, hogy én is beleszoktam már ebbe a furcsa világba. Már egyáltalán nem hozott zavarba sem a férfiak közötti szex, sem az erőszakos jelenetek. Végre még jobban kibontakoztak a karakterek, ezt hiányoltam az első részben. Nagyon várom a folytatást.

8. Kiera Cass: A Párválasztó 10/9
Értékelésem:http://ananiila.blogspot.hu/2013/12/kiera-cass-parvalaszto.html
Azóta már túl vagyok a folytatáson is.

A hónap könyve: A Párválasztó

Tv, film, sorozatok:
Nem igazán volt időm az ünnepi készülődés és olvasás közben még mozgóképet is nézni, de apukámmal együtt megnéztük az Éhezők viadalát, én újra, apu meg a trilógia elolvasása után először. Hááát így a második rész után nagyon gagyinak tűnt az első rész. A másik film amit sikerült megnéznem az a Star Trek - Sötétségben. Kellemes meglepetés volt, egész jó kis film lett belőle, bár nem is volt semmi elvárásom felé.

Havi zeneajánló:
Avicii- Hey Brother
http://www.youtube.com/watch?v=6Cp6mKbRTQY

Nemsokára elkészül a 2013.évi összefoglalóm is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése