2014. jan. 12.

Gaura Ágnes - Lidércnyomás

"Sorozatok nincsenek? – vetettem föl reménykedve. – A Buffy utolsó évadát le is tudnám nyomni az út alatt. Vagy esetleg az utolsó előttit. – Fehérholló elhúzta a száját, és hátravetette hosszú, hófehér haját. – Sorozatok nincsenek, de meglepve hallom, hogy olyan nyálas vámpírokra buksz, mint a teljesen irreális, lélekkel bíró Angel. – Irigységet hallok a hangodban – jegyeztem meg. Ez a lélek-dolog az elevenedbe vág, úgy érzem.
– Rosszul érzed – horkant fel válaszképp.
Egyébként pedig nem kell aggódnod – folytattam. – Az én kedvencem Spike, az igazán genyó vámpír, aki mindig Angelt szívatta."


A Lidércnyomás a Borbíró Bori sorozat 3. része. Az első két részről a bejegyzésem itt olvasható:
Első rész Második rész

Sztori:
Bori és Attila, Fehérhollóval kiegészülve Amerikába utazik Eric Bowman meghívására. Az ok: egy esküvő és egy nyomozás. Megpróbálják kideríteni ki gyilkolássza a farkas-likantrópokat a Bowman fivérek falkájában. Borinak ráadásul meg kell küzdenie főnökével is, aki még mindig a múzsa hatása alatt állva szerelmével ostromolja a lányt.

Moly-adatlap

Történet: 10/7
Az alapszitu tetszett, de a megoldás már kevésbé. Ennek oka az, hogy amíg a vámpírokat, alakváltókat bármekkora mennyiségben képes vagyok befogadni, de a boszorkányokat és a mágiájukat ki nem állhatom. Márpedig ebben a történetben nagy hangsúlyt kap a hókusz-pókusz. Ismét nehezen rázódtam bele a könyvbe, úgy a 100. oldalon kezdett csak berántani, de sajnos többször is úgy éreztem, hogy megtörik a dinamika mégpedig amiatt, hogy megint túl lett magyarázva egy-két dolog. Még életemben nem hallottam a rézfaszú bagolyról vagy a ludvércről, köszönöm az infókat, de kevesebbszer is elég lett volna. Elég hamar rájöttem, hogy Attila miféle személlyel dönget és ahhoz sem kellett nagy ész, hogy rájöjjek ki a hunyó. Ez egyébként nem baj, hisz szerintem Ágnes direkt rá is akarta vezetni az olvasót az elejtett infókkal. Ezt a megoldást én nagyon bírom. (talán mert okosnak képzelhetem magam :D).

Karakterek: 10/7
Sajnos nem tért vissza az igazi Attila, de legalább a következő részre már várható. Ez a szerelmes énje nekem nagyon megfeküdte a gyomromat. Bori is többször kiakasztott. Az rendben van, hogy Attilával szemben tartja magát, hisz fél a csalódástól, de ezt a túlzott vámpír fóbiát nem értem. Mit kellett mindig kekeckednie Fehérhollóval? Ezt leszámítva viszont még mindig tudok vele azonosulni. Kb. 10 éve vizsgáztam utoljára, de még mindig vannak rémálmaim a suliról és dolgozatokról. :)  Ráadásul én is Spike fan vagyok. :) Eric kicsit töketlenre szürkére sikerült ebben a részben, ennél több érdeklődést vártam volna részéről Bori irányába.  A végén Hosszútollú méltatlanul lett elhanyagolva, ha már ilyen szépen fel lett építve a karaktere valamiféle búcsúra vártam volna.

Stílus: 10/8
Még mindig a humor és az isteni hasonlatok amiket a legtöbbre értékelek. Na meg az a sok ismeret amit Ágnes belesző a történetbe, legyen az egyiptológia vagy ősmagyar érdekességek.
Amit most vettem észre, hogy szinte semmi leírás nincs a könyvben, a rengeteg párbeszédet csak egy-két monológ szakítja meg. (már nem emlékszem ez vajon így volt e az előző két részben is?)

Kiadás:
2013 Delta Vision
Nagyon aprók a betűk. Sajnos többnyire csak esténként tudtam a kezembe venni, de olyankor már annyira fájnak a szemeim, hogy túl sokat nem tudtam olvasni.
Amikor odatettem a polcra az előző két rész mellé, vettem észre, hogy más színnel van szedve a felírat. Ezt nem értem miért kellett, mert így elüt a többitől.

Műfaj: urban fantasy

Összegezve: 10/7
Bár részről részre kevesebb pontot adok rá, azért még mindig nagyon bejön nekem ez a sorozat. Ez az én ízlésem miatt van, nem pedig az írás minőségi romlása miatt. Az biztos, hogy mihelyst megjelenik én már megyek is a boltba a következő részért.
Remélhetőleg még idén kezembe tarthatom a Lángmarta örökség című 4. részt, melyből talán többet megtudunk végre Bori egyik felmenőjéről Ágnesről, akit máglyán égettek el boszorkányságért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése