2013. febr. 20.

Sorozatajánló - Arrow - A zöld íjász

Régen készült már bejegyzés tv-sorozatról, úgyhogy éppen itt az ideje, hogy megismertessem mindenkivel legújabb favoritomat.
A címe: Arrow az RTL-en péntek esténként A zöld íjász címen keressétek.

Amikor tavaly olvastam a sorozat indításáról kissé csalódott voltam, ugyanis nekem a zöld íjász  Justin Hartley volt eddig, aki a Smallville-ben keltette életre ezt a figurát.
Nekem bejött a Justin által megformált íjász, különösen a humora és hát igen, Hartley meglehetősen kellemes látványa is.
Amikor megláttam az első képet Stephen Amell - ről nem igazán nyerte el tetszésemet. Kissé szögletesnek, túl komolynak tűnt. Így aztán bele sem kezdtem a sorozatba, egészen addig amíg az RTL el nem kezdte játszani. Az első 4 részt még a tv-ben követtem, de aztán nem bírtam magammal és 1 hét alatt ledaráltam az összes elérhető részt.
14 rész után kijelenthetem, hogy új kedvencem született.

 Rövid sztori: Oliver Queen az elkényeztetett milliomos playboy hajótörést szenved. Mielőtt apja feláldozza magát, hogy Oliver tovább élhessen, egy apró könyvet bíz rá, tele névvel. Azok nevével akik veszélyeztetik Starling City jövőjét.
5 év telik el. Családja és barátai halottnak hitték, de Queen hirtelen előkerül. Látszólag folytatja léha életét, de éjjelente Zöld íjászként próbálja beteljesíteni apja végakaratát, bosszút állni azokon akik fokozatosan romlásba juttatják szülővárosát.
Hol volt 5 éven keresztül? Mi történt ezalatt szeretteivel? Lesznek segítői harcában? Milyen titkok lappangnak a háttérben?

Általában egy rész egy név. Vagyis Olli kinéz egy nevet a listáról, becserkészi és kiiktatja. Természetesen ettől eltérő részek is vannak, pl. a legutóbbi 14. részben, amely szinte teljesen a múltról, vagyis a hajótörést követő időszakról szólt.
Fokozatosan épül fel a történet, flashback-ek segítségével ismerhetjük meg, hol és miként lett az elkényeztetett fiúból igazi kőkemény harcos azalatt az öt év alatt míg családja halottnak hitte. Azt azért elárulom a 14. részig nagyon keveset tudunk csak meg az elmúlt öt év történéseiből, elég óvatosan adagolják az információkat a készítők.
A városban terjedő bűnözés és a mögötte álló korrupt társaság is lassan körvonalazódik, tele van titokkal az egész város és a benne élő emberek.
Queen-nek nincs természetfeletti adottsága (mint Pókembernek, Superman-nek stb) ő csak egy edzett, kemény harcos, de sérülékeny, emberi figura. Amolyan modern Robin Hood.

Néhány részt meglehetősen nagy függővéggel fejeznek be, ezért is nem bírtam a negyedik rész után még egy hetet várni a következőre és daráltam le az összed eddig elérhető részt. Most bezzeg én is várhatok. :(

Ami leginkább tetszik ebben a sorozatban, hogy nem tinifilm. A főszereplők felnőttek, így nem problémáznak folyton. Féltem, hogy majd a szerelmi háromszöggel itt is elrontanak mindent (lsd.TVD), de szerencsére eddig nem így történt. Nincs különösebb drámázás, csak akció, nyomozás, rejtély, némi családi-szerelmi szállal.


A szereplőgárda impozáns: Stephen Amell-nek is szép nagy már a filmography-ja, rengeteg sorozatban szerepelt (még a Vámpírnaplókban is, de én bizony nem emlékszem rá). Most már nem siratom Justin-t, valószínűleg rám is hatással volt Stephen igézően kék szeme és a rendszeresen megmutatott kidolgozott felsőteste. :)))
Olli régi barátnőjét Laurel-t  Katie Cassidy játssza, akit én a Harper szigetből ismerek,  szintén szép sorozatos múlttal rendelkezik.
Személyes kedvenceim: Laurel apját, a nyomozót megformáló Paul Blackthorne  (Vészhelyzet, 24, The Gates) aki még mindig nagyon dögös. És Oliver mostohaapját játszó brit Colin Salmon  akinek hihetetlen kisugárzása van. A hölgyek közül a kissé fura számítástechnikus, Felicity a kedvencem az ő megformálója a gyönyörű Emily Bett Rickards.
További szereplők: David Ramsey, Colin Donnell, Willa Holland, Susanna Thompson, stb

Szerencsére nem csak kis hazánkban népszerű a sorozat, így a CW már most berendelte a második évadot.
Remélem nem laposodik el, mint a TVD  és sok izgalommal szolgál még Oliver Queen története.
Nézzétek!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése