2012. júl. 23.

Rukkoltam aztán happoltam - az első benyomás

Amikor először olvastam a moly-on a Rukkola.hu oldalról, azonnal regisztráltam, de azért bujkált bennem a kisördög és vártam pár napot a továbblépéssel, amíg meg nem érkeztek az első visszajelzések, hogy igen működik a dolog.
(hogy mi az a rukkola? ha még nem tudod itt olvashatod)

Nekem is vannak olyan könyveim amik csak porfogónak jók és tudom, hogy soha az életben nem fogom elolvasni őket még egyszer, de mást hátha pont ez érdekel. Ki tudja? Szóval párat feltettem ezek közül, de nem apróztam el a dolgot, rögtön két kiemelt könyvvel is előrukkoltam amiket természetesen 2 másodperc alatt el is happoltak tőlem.
A két könyv: Incarceron és A testbérlők. Mindkét könyv tetszett, de annyira nem hogy nézegessem a polcon és megrendeljem a további részeiket is, így könnyű szívvel megváltam tőlük. Aztán elvittek egy harmadik könyvemet is melynek címe: Az óceán mélye.



Az első happolásom Leiner Laura: Remek! című könyve volt, aminek második részére is pályáztam volna, de mivel a happméterem nullát mutatott így arról bizony lemaradtam.
És innentől kezdődtek a problémák. Természetesen mint mindenki én is a friss vagy nagyon népszerű könyveket szeretném happolni, ehhez viszont majdnem akkora szerencse kell mint egy lottó ötöshöz.
Volt úgy hogy ott ültem a gépnél és fél!!! percenként frissítettem mégis elhappoltak előlem két könyvet is.
Azért két nem kiemelt könyvet sikerült beszereznem, az egyik: Louisa May Alcott: Kisasszonyok a másik Lilian H. AgiVega: Második Atlantisz című műve.

A happmutatóm jelenleg 4-en áll és a pontjaim is megvannak arra, hogy happolhassak, de ugyan mit?
Valószínű sokan gondolkodnak úgy mint én: 
Vagyis a három könyv feladása 2300 ft volt, (azt hagyjuk is hogy a könyv értéke mennyi), cserébe kaptam 3 régen megjelent és nem túl keresett könyvet. Azt mondom ez még így megérte.
De amíg nem tudok happolni olyan könyvet amit igazán szeretnék nem is fogok előállni olyannal amit mások nagyon szeretnének. Minek emeljem a postaköltségemet ha nem tudok happolni cserébe semmit?



Azt gondolom hosszú távon mindenképpen annak éri meg, aki egy régi már csak antikváriumban megkapható könyvet keres vagy még alig van könyve és bővítené a házi-könyvtárát.  Én egyik táborba sem tartozom.
Arra nincs energiám és kapacitásom, hogy egész álló nap a gép előtt frissítsek várva hátha valaki felteszi az SZJ gimi részeit vagy a Beszélnünk kell Kevinről című könyvet amit jelenleg 59-en happolnának.

Szóval kezdeti óriási lelkesedésem a múlté, de azért még mindig hatalmas ötletnek gondolom ennek az oldalnak a létrehozását. Elképesztő, hogy pár hét alatt mekkora sikert ért el.
És kit tudja, bármikor beeshet valami olyan könyv ami mégis érdekel és csak én vágyom rá. :)

Eddig csak pozitívan tudok nyilatkozni az emberekről akikkel felvettem a kapcsolatot az átadandó és átvett könyvekkel kapcsolatban. Mindenki nagyon kedves volt már másnap fel is adta postán a könyvet (én is) kaptam email-ben visszajelzést is. A könyveken amiket kaptam látszik ugyan, hogy használt, de mindegyik elfogadható állapotban került hozzám, és nagyon nagy örömet okoztak nekem.
Igaz elolvasásuk nálam még várat magára, de tesóm már lecsapott az egyikre. :)

Mindenkinek ajánlom barátkozzon meg ezzel a két szóval és bátran (de ésszel) rukkoljon és happoljon!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése