2012. júl. 6.

Sorozatajánló - Awake

Egy 13 részes drámasorozat a zseniális Jason Isaacs főszereplésével.
Bevallom nagy rajongója vagyok a jeges tekintetű brit színésznek Lucius Malfoy megformálójának különösen a Brotherhood című sorozat óta, amit csak az ő kedvéért néztem végig, mert amúgy a politikai krimik nem érdekelnek.

Amikor megtudtam, hogy ismét sorozatszerepet vállalt és elolvastam, hogy miről is fog szólni a dolog azonnal tudtam hogy ez a nekem való sorozat.

Nagyon nehéz rövid összefoglalót írni erről a tv-show-ról, de megpróbálom:
Michael Britten nyomozó egy autóbaleset következtében elveszíti tizenéves fiát. A traumát pszichiáter segítségével próbálja feldolgozni, miközben visszatér nyomozói munkájához.
Egy reggel azonban különös dologra ébred. Él a fia.
Ebben a világban ugyanis a felesége halt meg a balesetben.
Valahányszor elalszik a férfi, mindig a másik világban ébred fel.
Britten mindkét világban megpróbál túlélni, ellátni munkáját, rendezni viszonyát életben lévő szerettével és természetesen keresni a választ: miként történhetett ez meg vele?



Nem igazán tudtam elképzelni, hogyan lesz a megvalósítása ennek az egészen különleges sztorinak, de azt kell mondjam a készítők nagyon jól megoldották.
A két világ színekkel lett elválasztva, ahogy az első képen is látszik a "feleség világa " sárgás a "fiú világa" kékes árnyalatot kapott, maga a főszereplő pedig a különböző színű karkötőivel azonosította be a világokat a reggeli ébredésnél.
Nagyon szép a képi világa a sorozatnak és remek színészi alakításokat láthatunk, de az tény, hogy Jason Isaacs uralja az egész sorozatot. Mimikájával képes egy egész történetet elmesélni. Az egyetlen alakítás amellyel én nem voltam kibékülve az a feleséget játszó Laura Allen-é volt, úgy érzem nem volt meg az összhang Jason és közte.

Az első részekben  nyomozás, családi dráma és a pszichológusokkal való beszélgetés, adta meg a történet alapját. Sajnos azt kell mondjam ehhez kevés volt az egy epizódra szánt 40 perc. Általában a nyomozás látta ennek kárát, kicsit összecsapott megoldások születtek.
Mindegyik világban volt egy megoldandó eset, sőt általában egy-egy nyom a másik világbéli ügyre adott megoldást. (imádtam ezeket az áthajlásokat) Mindemellett mindig adódott valami probléma Michael magánéletében is, hisz  nem könnyű egy lázadó tizenéves fiúval, sem pedig egy fiát gyászoló anyával. 
A két pszichiáterrel folytatott beszélgetések számomra a legérdekesebb részei voltak a sztorinak, a két színész remek volt a szerepében (BD Wong és Cherry Jones) különösen értékeltem Cherry Jones "munkáját", mert őt a 24 elnöknőjének szerepében ki nem állhattam.

A későbbiek során azonban az alkotók változtattak a koncepción, megszűnt az egy rész két eset és maradt a családi dráma és az átívelő szál megoldására tett kísérlet. Még a pszichiáteres részeket is megkurtították. Van egy gyanúm, hogy ekkor már sejthették, hogy nem lesz folytatása a sorozatnak. Más lett a ritmusa a show-nak, de így legalább kaptunk egy korrekt lezárást, ami bevallom engem meglehetősen zavarba ejtett.
Bizony utána kellett olvasnom, hogy ez most mi is volt, a felszínesebb nézők szerintem egy kézlegyintéssel elintézték, pedig nem olyan egyszerű a megoldás.

Sajnálom, hogy nincs folytatása mert innentől új lehetőségek adódtak volna az alkotóknak, de ez van. mindenkinek ajánlom, aki szereti az igényes sorozatokat, egy hétvégi kikapcsolódásnak tökéletes.

angol nyelvű trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Uk06mR-yt9w&feature=related

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése