2013. jún. 27.

K.M. Moning- Iced- Megnyílik az ég

"Ryodan hirtelen pár centire van tőlem, az állam alá nyúl, és az arcához vonja az arcom.
– Sohasem leszel csak valami. A szökőár soha nem lehet „csak” egy hullám.
– Engedd el az állam.
– Ezt szeretem benned. A hullámok banálisak. A cunamik viszont átformálják a Föld felszínét. Kedvező körülmények között akár egész civilizációkat is.
Pislogok.
– Egy nap pokoli nő lesz belőled, Dani" 


Az Iced, Moning másik regényfolyamának a Tündérkrónikáknak amolyan spin-off-ja. Danit az öntudatos gyereklányt már megismerhettük Mac történetében, az ő kalandjait viszi tovább az írónő e sorozatában. Tudomásom szerint trilógia lesz Dani sztorijából, ennek első része az Iced-Megnyílik az ég.

A Tündérkrónikákról írt véleményem a címkék alatt megtalálható. 

Történet: 5/4,5
A világ amiben a könyv játszódik adott, tulajdonképpen ugyanott folytatódik ahol az Új nap virrad véget ért. Csak most nem Mac, hanem többnyire Dani a narrátora a könyvnek. Visszaolvasva kritikáimat az előző sorozatról a 2. részben nem kedveltem a lányt, de a 4. részben már kedvencem lett, nem véletlenül. Teljesen más utat járt be, mint Mac. 14 évesen kőkemény, harcos, aki azért bizonyos dolgokban még őrzi ártatlanságát. Személyisége alakítja az egész könyv hangulatát. Az alapszitu: Ryodan felfogadja a lányt egy ismeretlen unseelie utáni nyomozásra. A Dérkirály nevezetű szörny váratlanul jelenik meg különböző helyeken és ott megfagyaszt mindent és mindenkit. Hamarosan egész Dublin veszélybe kerül. A lányt barátja Táncos és a félig már unseelie herceggé váló Christian segíti.
Nekem tetszett az alaptörténet, rendkívül feszes tempót diktált az írónő, egy percig sem unatkoztam. Amikor Kat-ra váltott a narráció akkor tudtam megpihenni, az a szál engem nem igazán érdekelt. Féltem, hogy tele lesz a könyv ismétlésekkel, visszautalásokkal, de szerencsére nem így van. Persze a vége erősen függővég, és most várhatok a következő részre.

Karakterek: 5/5
Imádom Ryodan-t! A kérdőjel nélküli mondatai nagyon idegesítőek, arrogáns és bunkó, viszont dögös, szexi és érző szívű, vagyis van hová fejlődnie. Szeretem az ilyennek megírt karaktereket.  Kellőképpen titokzatos, céljai, tervei kiszámíthatatlanok. Érződik, hogy zavart okoz számára Dani kora. Párbeszédeik roppant szórakoztatóak. Nekem egy csöppet sem hiányzott Barrons és Mac. (csak kicsit szerepeltek)  Szerintem Dani tökéletesen hősnő, főleg ha a 3. részre már tényleg 17 lesz és akkor már érett lesz egy kapcsolatra is. Mindenesetre jelentkező van rá bőven. :) Bevallom én Táncosra egyáltalán nem emlékszem, ő szerepelt a krónikákban? Aranyos és okos és kellőképpen titokzatos, de nem állhat Ryodan útjába. Mint ahogy Christian sem, akiből lassan de biztosan egy új V'lane látszik kibontakozni. Jo-t utálom, mit képzel magáról, hogy magának akarja Ryo-t! :)))
Lor a másik nagy kedvenc, csak ne erőltetné az édesem szó használatát. Ő nem olyan durva, mint főnöke, remélem Dani számíthat majd rá.
Persze a felállás hasonlatos a Tündérkrónikákhoz. Dani (mac) - Ryodan (Barrons) - Christian (V'laine) - Lor (Ryodan) - Táncos (Christian) A szerepek néhány helyen felcserélődtek, de azért hasonlóak, mégsem érzem azt hogy egy koppintást olvasnék.

Stílus: 5/5
Nem tudom, hogy érte el Moning, de szinte hadarva olvastam a könyvet, pont úgy ahogy elképzeltem Dani-t a szövegelése közben. Teljesen elfáradtam annyira koncentráltam a gyors olvasás alatt. Valószínű a sok rövid, pattogós mondat az oka. Ismét nagyon jó a könyv humora, sokszor nevettem. Kiforrott nagyon jó író lett Moningból és nekem a fordítás is tetszett.

Kiadás: 2013. Cor Leonis kiadó könyve. Közvetlenül tőlük rendeltem és kaptam egy csomó könyvjelzőt meg egy falinaptárat is. Ez úton is köszönöm. Tényleg csak pár hibát fedeztem fel, kimaradtak betűk néhány helyen. A borító szép, a beltartalom pedig szenzációs.

Összesítve: 5/5
Egy Tündérkrónikák részre sem adtam 5 pontot, de erre most muszáj még akkor is, ha volt néhány dolog amit én másként oldottam volna meg, de nem tudhatom mi az elképzelése az írónőnek a további részekre, így lehet, hogy még lesz jelentőségük. (ismerve Moningot biztos lesz)
Akik Barrons rajongóként olvassák a könyvet azok csalódni fognak, mivel alig szerepel benne. De a történet és a jól ismert hangulat kárpótolhatja őket. 

Várom a folytatást. Égjünk együtt! (következő rész Burned 2014-re várható)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése