2013. ápr. 2.

Összefoglaló - 2013. március

Feljegyzem, mert lehet jövőre már nem is emlékszem rá: március 15-én hóakadály, húsvétvasárnap azaz március 31-én pedig olyan sűrű hóesés volt a térségünkben, mintha vattapamacsokat fújt volna a szél. Hol vagy már tavasz?

Olvasmányaim:

9 könyvet olvastam, ez azt hiszem új rekord.

1. J.R.Ward: Újjászületett szerető 3,5
A Fekete Tőr testvériség 10. része. Olyan érzésem volt az olvasása közben, mintha ugyanazt a részt olvasnám már ki tudja hányadszor. Mindig ugyanaz a forgatókönyv. Ennek ellenére még mindig szeretem Ward stílusát és karaktereit. Egy kicsit a cselekményen kellene gyúrnia. De, mint mindenkit engem a következő könyve érdekel amiben Qhuin és Blay lesz a főszereplő. Még soha nem olvastam két férfi szerelméről, ráadásul Ward nem egy szégyenlős író......

2. Gabrielle Wittkop: A nekrofil  4,5
A molyon csak ennyit írtam értékelésként: Csodálatosan megírt rettenetes borzalom.
A könyvecske mindössze 33 oldal (e-bookban) de ennyi elég is volt nekem. A kíváncsiság vitt rá, hogy elolvassam, megtudjam vajon milyen egy nekrofil lelkivilága. Talál többet tudtam meg mint amit akartam, de ez a pokoli téma olyan csodálatosan volt tálalva. Nagyon erős mű. Érzékenyeknek nem ajánlom.

3. Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 7. - Útvesztő 4,5
Egy gyors újraolvasás volt az új könyv előtt.

4. Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 8. - Örökké 4,5
Értékelésem a részről: http://ananiila.blogspot.hu/2013/03/leiner-laura-szent-johanna-gimi-8-orokke.html

5. Jane Austen: A mansfieldi kastély 3,5
Szerintem ez a legösszetettebb műve Austen-nak. Elég kemény társadalomkritika. Egyetlen szerethető karaktert sem találtam benne, Fanny a kis penészvirág az agyamra ment az örök elégedetlenségével, miközben látszólag meghunyászkodva mindenkinél különbnek gondolta magát. A férfiszereplők igencsak messze voltak az ideális austeni férfiaktól. Az eleje unalmas, emiatt a kevesebb pont.

6. Max Brooks: World War Z - Zombiháború 3
Különleges írás mind a témáját mind annak feldolgozását illetően. És ettől érdekes is egy darabig. Kb. a felétől viszont ráuntam, alig vártam a végét. Megnéztem a film trailer-t. Amit láttam annak semmi köze nem volt a könyvhöz.

7. Maria Murnane: Papíron príma 4
Értékelésem itt olvasható: http://ananiila.blogspot.hu/2013/03/maria-murnane-papiron-prima-wawerly.html

8. Pittacus Lore: A negyedik 4
9. Pittacus Lore: A hatok hatalma 4,5
Sajnos csak ezt a két rész kaptam kölcsön a 3. részt még nem sikerült megszereznem. Nagyon bejött nekem eddig ez a sorozat. Igazi popcorn-könyv. Műfajilag: ifjúsági sci-fi. Pergő, izgalmas történet, kedvelhető főhősökkel. Megnéztem az első részből készült filmet is, na az bizony felejthető volt. Pedig olyan jó az alapanyag....

A hónap könyve: A Szent Johanna 8.

Sorozatok és TV:

Felfedeztem a BBC Entertaiment-en egy sci-fi sorozatot szerda este adják és vasárnap ismétlik. A címe: Outcasts
Nem igazán tudok róla semmit, még azt sem, hogy jómagam hányadik résznél kapcsolódtam be. IMBD-n A bolygó neve: Carpathia címen van magyarosítva. Egy évad 8 résszel, gyanítom erősen befejezetlen. A lényege: A Földről jött emberek próbálják benépesíteni Carpathiat, egy lakatlan (?) bolygót. Ennek a kis kolóniának a mindennapjairól szól a sorozat. Természetesen politika, harc minden mennyiségben. Igazából a szokásos klisék itt is amik az ilyen típusú filmekre jellemzőek. Mindez azonban angol megvalósításban remek színészekkel. Pl. Liam Cunningham (Trónok harca-Davos) Eric Mabius (Ki ez a lány?)

Szombat esti láz VS Nagy duett beszámolót, kritikát nem tudok írni, mert egyiket sem nézem, csak bele-bele pillantottam mindegyikbe. Tóth Gabi és Lakatos Márk a kedvencem, de tudom, hogy egyik sem fog győzni, mert megosztó személyiség. (na és Márk esetében már igazam is lett)
 

Blog:
3002 látogató, új rekord. Még mindig mindenkit a Szent Johanna érdekelt. Sajnos csak három bejegyzésre futotta, pedig többnek is neki kezdtem, de aztán valahol félúton elhaltak.

Fel a fejjel, hisz itt van már a tavasz Trónok harca 3. évad!!!

Jó zenéket áprilisra is. Íme a legújabb 30STM szám. Jellegzetes Mars, de mégsem. Még szokni kell.

http://www.youtube.com/watch?v=BYLjCGhNK_8








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése