2012. jan. 9.

Catherine Fisher - Incarceron

"...az Incarceronban nincs helye a gyöngeségnek. Az végzetes hiba, fogyatékosság, amiért nincs kegyelem. Itt vagy te ölsz, vagy téged ölnek meg."

Történet: Egy még a Holdat is majdnem elpusztító háború után, az akkori uralkodó úgy dönt, hogy visszaforgatja az időt, ezzel együtt megállítva a fejlődést. Életbe lép a Protokoll, mindenki kénytelen a 17. századi szokások szerint élni. Ugyanakkor létrehozzák Incarceron-t, ahová bezárják a kor kétes elemeit kísérlet céljából. A két világ közt nincs átjárás. Eltelik több száz év, a kinti emberek nem tudják hol a börtön úgy képzelik édenkerti hangulat uralkodik odabenn. A bentiek a külső világról hiszik ugyanezt.
Finn a kegyetlen Incarceron fogja. Váltig állítja, hogy kintről jött bár emlékei zavarosak. Ki akar törni a börtönből, ahonnan a legendák szerint a szabadulás csak egy embernek sikerült Sapphique-nak. Claudia odakinn él a 17. századi világban, az Incarceron igazgatójának lánya. Kényszerházasság vár rá a trónörökössel. Ő is a szabadságáért küzd. Két kulcs segítségével főhőseink sorsa összefonódik.

Az Incarceron egy két kötetes sorozat elő része.


Óriási elvárásaim voltak, csak jó kritikát olvastam a könyvről még az sem riasztott el, hogy ifjúsági regényről van szó, melyben  disztópiás, steampunk, fantasy elemek keverednek mesével.
Az első száz oldal után azt mondtam, hogy igen ez tényleg szenzációs. Szép lassan derült ki az igazság mindkét szereplőről és az őket körülvevő világról, azt azonban hiányoltam, hogy a nagy háborúról semmit nem tudtam meg, és az is eléggé zavaros maradt számomra, hogy igazából mi volt a cél Incarceron létrehozásával. Talán majd a második kötetben erre is fény derül.


Mind a két világ felépítése tetszik, bár én egyikben sem élnék, így tudtam azonosulni a szereplőkkel akik mind a saját szabadságukért harcolnak. Finn nekem kicsit teszetosza, mulya, főleg, hogy egy tolvajbandában tengeti életét, ahol a mindennapi betevőért is élet-halál harcot vívnak. Viszont tetszett az őt körülvevő misztikum. "Barátai" azonban eléggé ellenszenves figurák, Attia kivételével. Érdekes, hogy a lányok úgy tűnik életrevalóbbak ebben a történetben mint a fiúk.
Hisz Claudia is igazi tökös csajszi, aki sok ésszel és egy jó baráttal (na még némi tiltott technikával) felvértezve küzd a kényszerházassága ellen.


Aztán egyre inkább jöttek a mese elemek: "elvarázsolt királyfi", gonosz mostoha, vándorlás hetedhét országon át stb. ezek a fordulatok nekem nagyon nem jöttek be, lehet hogy ehhez már túlkoros vagyok. :) El is vették a lelkesedésem.

Vigyázz spoiler!!!!

Nem tetszett az élő Incarceron, aki képes különféle alakban megjelenni és beszélgetni a bent lévőkkel. Nekem jobban tetszett volna ha megmarad emberek által irányított rendszernek. Az tetszett, hogy nem egy sima börtön cellákkal hanem egy másik világ erdőkkel, tengerekkel.
Nem tetszett Finnék vándorlása, túl meseszerű volt az egész, gondolok itt elsősorban a találkozásra a szörny Incarceronnal, majd az igazgatóval a felhők közti világban.

Spoiler vége!!!!


Tetszett, hogy kiderül mekkora is valójában a börtön és hogy hol található.
A végére a sztori ismét magára talált. A függővég is remek volt, ami alapján az olvasó már azonnal olvasná a folytatást, erre azonban még várni kell. (2012 ősze ??)

A könyvből filmet is terveznek 2013-ban egyenlőre csak Taylor Lautner tűnik biztosnak Finn szerepére. (Én ezt a helyükben még átgondolnám) Ismerve a könyv világát óriási költségvetés és nagyjából egy Gyűrűk Ura színvonalú filmes-gárda kellene egy jó megvalósításhoz. Egyébként gagyi lesz.

Összességében a könyv a maga műfajában kiváló az más kérdés, hogy számomra kissé gyerekes. Nyilván a Pongrác kiadó nem engem és az én korosztályomat célozta meg ezzel a kiadással. Maga a könyv és borítója rendkívül igényes, bár jó pár hibát találtam benne.

5/4 pontot megér de mindenképpen jobbat vártam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése