2013. júl. 29.

David Safier - Pocsék karma

"Néhány perc leforgása alatt tehát kiderült, hogy mindkét férfi az utolsó pillanatig szeretett.
Remek.
Fájdalmas, de szép érzés volt.
Kár, hogy kutyaként nem sok hasznom volt belőle."


Régóta kuksolt ez a könyvecske a várólistámon, de most is csak azért választottam ki, mert elég rövid és én egy gyors, könnyed olvasnivaló után vágytam.
Kár volt ilyen sokáig váratni, hisz új kedvencem született.

Történet: 5/5
Kim tévés személyiség Németországban. Éppen élete egyik nagy és egyben kínos pillanatán van túl, amikor váratlanul egy elszabadult űrszemét, történetesen egy WC-tartály a fejére esik. Mivel élete során rendkívül sok rossz karmát gyűjtött össze- elhanyagolta lányát, megcsalta férjét, könyörtelenül elbánt vetélytársaival- hangyaként születik újjá. Feladata, hogy jó karma gyűjtésével előre jusson a reinkarnációs ranglétrán.

Első olvasásra talán sokakat el is riaszthat a történet rövid összefoglalása. De megnyugtatok mindenkit, ez nem egy filozófiai, vallástörténeti szájbarágós, tömény tanulmány a karmáról és a lélekvándorlásról. Nem-nem. Ez egy nagyon vicces, könnyed írás, amelyen azért el is lehet gondolkodni. Rendkívül szórakoztató, én például nem is bírtam elszakadni tőle, egy ültömben kiolvastam.
Bár számomra egy picit nehezen indult be a történet, ráadásul az unszimpatikus főszereplő miatt is húztam a szám, de a tengerimalacos résztől már imádtam.
Nagyon meglepett, hogy egy férfi írt E/1-ben egy női főszereplőről. Eléggé csajos könyv lett belőle. És ez az író ráadásul német, nem feltételeztem volna róla ilyen fajta humort. (bár Gier sem volt rossz)
Nincs túlírva a történet, nem kell végigélnünk Kimmel az összes alakot amit megél a lélekvándorlás során, így aztán nagyon pergős, fordulatos a könyv.
Felmerül az emberben jó néhány kérdés az olvasás alatt. Vajon jó e a felállított fontossági sorrend az ember életében? Mi a fontos a család, a munka, a karrier vagy saját magunk? Amit adunk azt kapjuk vissza? Én személy szerint ebben szeretnék hinni.
A szerelmi szál alakulása során néha húztam a szemöldököm, kissé valóságtól elrugaszkodottnak tartom, (sőt giccses) de értem a lényeget amit közvetít. Hisz:
" A test csupán a lélek ideiglenes börtöne…"


David Safier
Karakterek: 5/5
Kimet utáltam és egyáltalán nem értettem meg nagyon-nagyon sokáig. Rettentően önző nőszemély. A sok megpróbáltatás után, amin végigmegy a lélekvándorlásai során, viszont határozott fejlődést mutat. Bár állati alakban is mindig ő akar dirigálni és a motivációja is meglehetősen kétes, de a végére elérte, hogy drukkoljak érte, és ez az ami ennek a könyvnek a lényege.
A nagy kedvencem természetesen Casanova. (igen az a bizonyos)  Kár, hogy az ő története félbemaradt.

Stílus: 5/5
Annyira aranyos az egész, de miközben könnyed és humoros nagyon mélyen elgondolkodtató és torokszorító is. Nevetés és könnyezés is garantált.
Először furcsállottam a lábjegyzeteket, de aztán már vártam a következőt. (Casanova emlékiratai)
Fogok még olvasni Safier-től.

Kiadás:
Ulpius  2010.
Biztos, hogy ezt a könyvet nem venném meg a borítója alapján. Az ötlet jó, de a megvalósítás borzasztó.
Akkor már inkább az angol nyelvű borító, csak itt meg a kutya nem stimmel, hisz nem beagle.


Összefoglalva: 5/*5 - Kedvenc!
Azoknak ajánlom akik könnyed szórakozásra vágynak, egy pici tanmesével. Érzik és értik az iróniát.

u.i.: Nem szeretnék hangyaként újjászületni. És valami olyan hülye nevet kapni, mint Nnl. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése