2016. jan. 17.

2015 év összegzése olvasmányaimból

2015-ben: 44.500 oldalt olvastam el, ami 125 kiolvasott könyvet jelent. Ez 18 könyvvel több, mint előző évben. 4 könyvet viszont félbehagytam, de volt 3 újraolvasásom.
25 könyvet olvastam magyar íróktól, ami 20%-ot jelent, ezt még mindig kevesellem, viszont hála egy jó kis kihívásnak 15 szépirodalmi művet olvastam el, ami öttel több, mint amit bevállaltam.
45 férfi író 36 %-ot jelent, ami szintén több, mint amit elvártam erre az évre.




10 pontot kapott könyvek:
Tavi Kata: Ballépések (ifjúsági-sulis)
Maggie Stiefvater: A Skorpió vágta (fantasy)
Gárdonyi Géza: A hatalmas harmadik (szépirodalom)
Samantha Shannon: Csontszüret (sci-fi) - kedvenc
Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót! (szépirodalom) - kedvenc
Gillian Flynn: Sötét helyek (thriller) - kedvenc
Samantha Shannon: A Mímes rend (sci-fi)
Aldoux Huxley: Szép új világ (sci-fi)
Moskát Anita: Horgonyhely (sci.fi)

Kedvenc új sorozatok:
Samantha Shannon: Csontszüret (sci-fi)
Duncan Shelley: Paktum trilógia (sci-fi)
Justin Cronin: A szabadulás (sci-fi)
Hamish Macbeth (krimi)

Kellemes meglepetés:
Marissa Meyer: Cinder (sci-fi)
Anita Gayn: Sütilány (ifjúsági)
Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten (kosztümös-krimi)

Kedvenc újonnan felfedezett írók:
Moskát Anita
Mario Vargas Llosa
Samantha Shannon
Duncan Shelley

Kedvenc újonnan felfedezett karakterek:
Arcturus Mesarthim (Csontszüret)
John Luther (Luther-Vihar előtt)
Lucas Davenport (Lucas Davenport sorozat)
Hamish Macbeth (Hamish Macbeth sorozat)
Thani (Isteni balhé)

Legnagyobb csalódás:
Mihail Bulgakov: Mester és Margarita - engem nem fogott meg
Lev Tolsztoj: Háború és béke - nem bírtam végigolvasni annyira unalmas volt

Legrosszabb könyv, amit végigolvastam:
Lacey Weatherford: Bizsergés (ifjúsági romantikus) - egyáltalán nem is emlékszem rá

Legrosszabb könyv, amit végig sem bírtam olvasni:
C.J. Roberts: Fogoly a sötétben (erőszakos-erotikus) - ez akkora hülyeség, pedig sokan szeretik, de én nem értem miért.

2016-os elvárásaim:
- 100 elolvasott könyv
- 20 könyv magyar írótól
- 3 klasszikus
- 25 férfi író

Jó olvasást mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése