2012. márc. 8.

Diana Gabaldon - Outlander - Az idegen

"Ez az a rész, gondoltam cinikusan, megpróbálva csitítani a bennem ébredező pánikot, amikor a jóképű hősnek át kellene lovagolnia a tömegen, visszaverve az elhátráló népet, és felkapnia az ájuldozó hősnőt a nyergébe.
De az én jóképű hősöm valahol az erdőben tartózkodott, egy korosodó, kékvérű buzeránssal sörözgetve, és ártatlan szarvasok vérét ontva. Meglehetősen esélytelen, gondoltam fogcsikorgatva, hogy megszerezze a hamvaimat, mielőtt azokat szertartásosan szétszórják a négy égtáj felé."

Sztori: 1945. Skócia. Claire férjével Frank-kel második nászútjukat töltik családfakutatással és gyógynövények tanulmányozásával egybekötve. Claire egyik kirándulása során átsétál egy kőkörön és egyszeriben 1743-ban egy harc kellős közepén találja magát. A hadi ápoló  végzettségű nő kénytelen beilleszkedni a 200 évvel korábbi világba. Intrika, veszély, boszorkányüldözés, a klánok harcai közepette, egy új szerelemre is rálel.


 Időutazás? Kiltben rohangáló két méteres skót férfiak? Romantika, kaland, történelem? Kell ez nekem. Gondoltam. Aztán megláttam ezt a féltégla méretű (910. oldalas) könyvet és kicsit elment a kedvem. Általában nem riaszt el a terjedelem egy könyvtől, de nem tudtam mit lehet ebben a témában ennyit írni, féltem, hogy az egész átmegy egy csöpögős romantikus lányregénybe. Szerencsére a határon megállt a dolog, de szerintem 700 oldal bőven elég lett volna.
És ráadásul ez egy eddig 8 részes sorozat első kötete. Ez ne rémisszen meg senkit, szerintem egyedi könyvnek is megállja a helyét. Sajnos a 2. rész még amúgy sem jelent meg magyarul.FRISSÍTVE!!! Megjelent a 2. rész 2012. júniusában, az alcíme: Szitakötő borostyánban




A moly-on először csupa jó értékelést olvastam róla, azért is keltette fel az érdeklődésemet, aztán ahogy lenni szokott egy idő után már megjelentek a fanyalgók is, akik unalmasnak tartották a történet egyes részeit.
Nos tény, hogy az eleje nehezen indul be, engem sem nyűgözött le az 1945-ben játszódó rész. Frank a férj kimondottan ellenszenves figura és akkor még a főhősnőtől sem voltam elragadtatva.Amikor azonban Claire átkerül a múltba onnantól nincs megállás.
Felpörögnek az események, hirtelen jobb, érdekesebb karakterek lépnek be a történetbe. Rögtön Jamie az igazi kétméteres vörös felföldi fickó, aki szerelmi kapcsolatba bonyolódik a főhősnőnkkel. Vagy itt van személyes kedvencem Jamie nagybátyja Dougal McKanzie, aki egy kissé gyanakvó, intrikus és még gonosz is, de nekem az ilyen karakterek a gyengéim.
Claire személyében egy jó humorú, erős, talpraesett nőt ismerhetünk meg, aki szerencsésen tudja alkalmazni gyógynövény ismereteit, ezzel viszonylag könnyen beilleszkedve a számára idegen világba, legalábbis addig amíg valamilyen módon haza nem jut férjéhez, akinek alakját egyre inkább elhomályosítja a fiatal, tüzes Jamie.





A történet E/1-ben íródott, vagyis Claire szemszögéből ismerhetjük meg a skót klánok életét, harcait. Engem nagyon magával ragadott mind a történet, mind a könyv stílusa. Finom könnyed, olvasmányos humor jellemzi a könyvet. Terjedelme ellenére elég hamar "kivégeztem". Szinte végig 5/5 pontra tartottam, de aztán elérkeztem a végére.
A legnagyobb problémám az utolsó 50-100 oldallal volt. "Így kell elrontani egy majdnem tökéletes könyvet" iskolapéldája.

Spoiler!!!

Teljesen felesleges volt a Jamie-n elkövetett erőszak, és az utána következő nyavalygás, hókusz-pókusz, miegymás. Semmivel nem vitte előbbre a történetet, még igazi személyiségfejlődést sem láttam csak szappanopera "fílingje" lett az egésznek. Tökéletes befejezés lehetett volna a megmentése és az azt követő összeborulás.
Nincs problémám a férfi-férfi szex-el vagy akár az erőszakkal (elvégre lelkes Hamilton, Ward olvasó vagyok), de ebbe a könyvbe egyáltalán nem illett bele szerintem, legalábbis engem sikerült felbosszantani vele és az addigi 5 pontot lerontani 1-el. :(

Tudni kell abbahagyni egy könyv írását kedves Diana Gabaldon, főleg annak tekintetében, hogy gondolom akkor már tudta, hogy lesz folytatás!!!

A jó szívem miatt: 5/4,5, de még most is bosszant a vége. Azért ha megjelenik a következő rész adok neki esélyt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése