2012. márc. 25.

Éhezők viadala - A film

A könyv értékelése: http://ananiila.blogspot.com/2012/03/top-10-konyvsorozat-5-helyezett-suzanne.html


 Spoileres lesz csak az olvassa aki legalább a könyvet olvasta már!

A könyvet utoljára fél évvel ezelőtt olvastam, szóval nem "frissen" ültem be a moziba, biztos nem is tűnt fel így sok minden amit a film esetleg elcsúsztatott. A trailerek nem jöttek be, így kicsit tartottam a végeredménytől. 
A film nem nyújtott ugyan katartikus mindent elsöprő érzést, de jó volt.

Ami nagyon nem tetszett az a kapkodó képek. Értem a koncepcióját csak nem szeretem. Más filmben sem jön be a kamera ide-oda rángatása. Itt Katniss nyugtalanságát, félelmét akarták jobban kiemelni, plusz ezzel oldották meg a viadal véres jeleneteit.
Az eleje ahogy a könyv is kicsit vontatott. Aki nem olvasta a könyvet annak minden mondatra oda kell figyelnie és ismerve a mai moziba járó ifjúságot szerintem ezt unalmasnak találhatják. A viadal szerintem rövid volt a vége pedig összecsapott. Nem volta jól eltalálva az arány. (A viadal előtt - közben - után.) Cato-t és Peeta-t játszó színész nagyon hasonlított egymásra, a végén a verekedési jelenetben nem is tudtam követni ki kicsoda. A konténert sem így képzeltem el. Peeta lába csak úgy meggyógyult? (Egy műláb megspórolva)
A feliratot aki írta tuti nem olvasta a könyvet, ez engem mindig felidegesít.
Sírni nem sírtam, de meghatódás volt. 
Ennyi a negatívum.


Szereplők: Mindegyik kivétel nélkül tetszett. Katnisst játszó Jennifer Lawrence jó színésznő és a barna hajjal szebb is mint az eredeti szőkével. A húgom szerint öreg a szerepre, de csak 20 volt (90-es születésű) amikor forgatták a filmet, szóval szerintem egy 17 éves lánynak ez pont jó. Én nagy jövőt jósolok neki Hollywoodban.


Könyvbeli kedvencem Peeta szintén jó színészt kapott Josh Hutcherson személyében, aki fiatal kora ellenére (92-es születésű!!!) számos filmben szerepelt már, idén 5 filmje kerül a mozikba. Egyetlen hátránya hogy csak 170 cm, sose lesz belőle szívtipró színész. De Peeta inkább aranyos és kedves amolyan jó gyerek és erre a szerepre Josh tökéletes.

Gale vagyis Liam Hemsworth számomra még ismeretlen színész, inkább a bátyját favorizálom, de elég jól néz ki. Színészi teljesítményről nála nem beszélhetek, hisz alig szerepelt a filmben, de azt megoldotta. (szintén 90-es)

Cinna szerepére Lenny Kravitz jó választás volt, mondom ezt annak ellenére, hogy én szőkének és fiatalnak képzeltem el a stylist figuráját. Woody Harrelson Haymitch-ként egy kicsit visszafogottra sikerült, kimaradt a színpadról leesős jelenete, viszont kapott plusz jeleneteket a mentorokkal folytatott alkudozásokról.
Nem sorolnám fel az összes szereplőt, de mindenki jó volt.

Mivel a könyv E/1-ben íródott sok mindenről lemaradtunk, amiket most a film kicsit világossá tett. Gondolok itt elsősorban a játéktermes jelenetekre, ezek nekem nagyon tetszettek. (Seneca és az ő szakálla :D)

Ami még nagyon bejött a film egész koncepciója, az hogy nem próbáltak egy agyatlan, gyilkolós, akciófilmet készíteni, inkább bemutatták ezt a dísztópiás világot annak minden furcsaságával, különcségével. Megragadták azt amiről igazából szól ez e könyv. (Mert ez e történet kedves fiatal olvasók nem arról szól, hogy Katniss melyik fiút választja.)
Sőt előrevetítették a következő rész bizonyos történéseit is. (lázadás, Snow elnök, Katniss szerepe)
Nekem tetszett, hogy nem volt véres a film, bár mások ezt hiányolták.



Szerintem eléggé érthető film volt, gondolom ezen azt, hogy aki nem olvasta az is könnyen megérti a lényeget a film alapján.
Összességében véve elégedett vagyok, ezt úgy látszik nem sikerült elcsesznie halivúdnak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése