2012. márc. 12.

Leiner Laura - A Szent Johanna gimi 6 - Ketten

"A történethez hozzátartozik, hogy a fiúk nem igazán ismerik a „hisztinyelvet”. Pedig annyira egyszerű. Mindig pont az ellenkezőjét kell csinálni annak, amit mondunk. Ha azt kértem, ne hívjon, elvárom, hogy hívjon. Ha azt mondom, haza akarok menni, egyébként nem akarok. Ha azt mondom, semmi bajom, egyértelmű, hogy nagyon is baj van. De ezt nem mindenki tudja. Így hiába ültem a babzsák fotelemben, a mobilomat szorongatva, nem szólalt meg. és én hülye, duzzogva hazajöttem, miközben nem tudom, a többiek (és főleg Cortez) most éppen mit csinálnak. Ó, mennyire tipikus hiba. Istenem, de béna vagyok!"

Sztori: Végre teljesült Reni álma, együtt jár Cortezzel. De akkor a fiú miért nem javítja át a közösségi oldalon a státuszát kapcsolatban -ra? Miért nem tudja szinte senki, hogy együtt vannak? Vajon meg tudja tartani Cortezt? Miért kell pszichológushoz járnia a fiúnak?


A megjelenés után két héttel olvastam el a könyvet, addig elég gyakran belefutottam idézetekbe amiknek nem mindig tudtam ellenállni és bizony bele-beleolvastam. Így aztán úgy jártam, mint egy vígjáték trailerével amiben az összes poént bemutatják, aztán a moziban meg csak ülünk és nézünk, hogy ezért nem volt érdemes pénzt kiadni, hisz a trailerben minden jó poén benne volt.
Az idézetek alapján azt gondoltam végre minden kérdésre választ kapok amik felmerültek bennem az első 5 rész olvasásakor, de sajnos tévedtem. És emiatt egy kicsit csalódást okozott a könyv.

Spoileres bejegyzés következik!!!  


(kép: sorban állás a 6. könyv dedikálásakor)

Először is, szinte semmi nem történt ebben a részben, elég lassan folyt a történet sok-sok ismétléssel (azt, hogy ki mit csinál órák közben-alatt legalább 5x olvashattuk, holott mindig mindenki ugyanazt csinálja).
A konfliktusok, bonyodalmak pár mondatban le lettek tudva és a fülszövegben megemlített Viki kiborítja a bilit, vagy Kinga felülmúlja önmagát egy diszkóban stb, sem hozta a feszültséget, drámát amit a 4. rész óta annyira hiányolok.

Másrészt ami a csalódást okozta számomra, hogy nem lett kibeszélve az elmúlt 2,5 év a két fiatal között. Vagyis le lett tudva úgy összesen 15-20 mondatban.
Egy csomó kérdésre nem kaptam válasz, ami engem nagyon érdekelt volna. Pl. Cortez mikor és miért figyelt fel Renire? Milyen beszélgetések történtek Cortez és Arnold között? Miért gondolta Cortez, hogy Reni Arnolddal jár? Miért járt Vikivel, egyáltalán mi fogta meg egy Renitől ennyire különböző lányban? Miről tudtak a többiek és miért nem léptek közbe? stb.
A kérdések zömére ha az ember figyelmesen olvas van némi utalás, de én a nagy kibeszélések híve vagyok és ez nagyon hiányzott nekem.
Cortez figurája továbbra is nagyon titokzatos, ami egyrészről izgalmas másrészről viszont kicsit érthetetlen.


 Azért jó néhány dolog van ami tetszett: továbbra is imádom a szereplőket, a humort, a kedves, bájos hangulatot.
Reni némi jellemfejlődésen ment keresztül, már nem nyavalyog annyit, elfogadta magát. Cortez továbbra sem a szívem csücske, nem tetszik amikor direkt húzza Renit, olyankor jól fejbe vágnám.  Az tetszik benne, hogy odafigyel a lányra nem próbálja megváltoztatni. És különböző ízlésük ellenére mindig tudnak kompromisszumot kötni egymásért.
Sokak kedvence volt Arnold, de most legalább annyian csalódtak is benne. Pedig szerintem a viselkedése teljesen érthető. Önző az tény, de hát szerelmes!!! Szeret egy lányt aki nem viszonozza és gyűlöli a fiút akit ő link, megbízhatatlan alaknak tart és akibe Reni szerelmes. Persze hogy meg akarta védeni tőle. Hibát abban követett el, hogy meg sem próbálta megismerni Cortezt, úgy alkotott véleményt róla.
Azt hiszem az írónő miután látta a visszajelzésekből, hogy Arnoldot többen kedvelik mint Cortezt kicsit átírta Neményi karakterét. Nálam akkor is ő a nyerő!

Most, hogy a következő részre fél évet kell várni van idő gondolkodni vajon mi jöhet a 12/b osztály számára.
Reményeim szerint: Virág megbukik, Ricsi rádöbben, hogy ő is Renit szereti, maratoni szexcsatáknak leszünk tanúi, Zsoltinak teljesül álma és eltölt egy éjszakát Máday-val, Kinga lesz Mo. első női miniszterelnöke, a rockerek végre tényleg berúgnak, Gábor valójában is láthatatlan lesz, Dave és Macu egész évben le lesz tiltva a net-ről, Arnold visszajön elszereti Flórát Zsáktól mire Reni őrült féltékeny lesz és rádöbben mindig is Arnoldot szerette és szakít Cortezzel, aki összejön Petivel. Az irodalom érettségin  mindenki megbukik, mert Reni aznap beteg lesz és nem tudja megírni a többiekét sem. És aztán kiderül, hogy az egészet Reni csak álmodta és csak holnap kezd a 9/b-ben. :DDDDDD
Na ezek amik biztosan nem történnek meg, de nem hagyhattam ki, bocsi az agymenésért!!!! :DDDDD

Ezentúl megpróbálok komolyabb bejegyzéseket írni!  (muhaha)

Értékelésem: 5/4

7 megjegyzés:

  1. Szia! :D hát egyet értek veled, ami a kérdéseket illeti én is amolyan mindent érteni akarok tipus vagyok és jobban belemerültem volna a részletekbe. DE én teljes mértékben Cortez fan vagyok :$ az elején imádtam Arnoldot és most, hogy többször elolvastam felfigyeltem a részletekre és már kicsit sem kedvelem, de ez a saját véleményem. ami pedig a 12/b életét illeti erősen reménykedem, hogy nem igy lesz. és nagyon érdekelne válaszod, hogy szerinted a 7. részben melyik páros szakít majd... azt hiszem ennyi :D és mellékesen, nehogy harag legyen ez csak az én személy szerinti véleményem ^^

    VálaszTörlés
  2. Miért haragudnék? :D A vége csak hülyeség kicsit elszállt az agyam :)
    Nem szeretem ezeket a hangzatos kinyilatkozásokat Laurától, jelen esetben hogy szakít majd egy páros, mert a végén mindig csalódást okoznak. Lásd a 6. rész.
    Ha valamelyik pár szakít is szerintem csak ideig-óráig hogy legyen egy kis történés. Ez egy alapvetően pozitív sorozat nem várok nagy drámákat. Ha én írnám a befejezést mindenképp happy end lenne vagy legalábbis olyan amiben az olvasó fantáziájára bíznám a végkifejletet. Gyanítom úgysem lehet úgy befejezni ezt a sorit, hogy mindenki meg legyen elégedve.
    Maradok Arnold fan, vihetitek Cortezt :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem nem volt csalódás ez a kötet. Kellett már egy ilyen rész, ahol végre nagyjából tisztázódtak a dolgok és mindenki boldog. Reniék pedig 5 könyven át szenvedtek, szóval én meg vagyok elégedve. Persze lehet, hogy voltak unalmas részek is (melyik könyvben nincs),de átvezetésnek jók. Igaz jobban kedvelem a szenvedős, érzelmes részeket a nyálas, túl nagy összhangban lévőeknél.
    Megválaszolatlan kérdéseim nekem is vannak, de azokról vagy a 7.,8. részben vagy a kalauzban lesz szó. :)
    Arnold vs. Cortez. Én mindkettőt szeretem. Arnold az első pár részben megnyert engem, mert tetszik a beszédstílusa meg a komolysága. Viszont néha túl fegyelmezett. Egy kicsit felengedhetne és szórakozhatna. Azzal egyet értek veled, hogy szerelmes, a reakciója pedig természetes volt. Viszont nem szeretem az előítéletességet. Csalódtam egy kicsit benne. Cortezt nem tudom nem szeretni. Nekem nagyot nőtt a szememben már az 5. részben is. Értelmes, figyelmes, a csipkelődése meg aranyos :).. stb. Persze neki is vannak rossz tulajdonságai (kinek nincs?) és néha én is odamennék hozzá megrázni, hogy héé mit csinálsz?
    Szóval szerintem eloszlik a tömeg a két srác között és nem hinném, hogy Laura lehúzta volna Arnoldot, azért, hogy Cortez nagyobb rajongótábort kapjon. :) Hogy én melyiket választom? Hát Cortez felé húzok, de ez azért is van, mert Arnold már nem főszereplő. Cortezt meg egyre jobban kezdem megismerni...
    Izgatottan várom az Útvesztőt! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Adri!
      Ez a csúnya blogmotor spam-be tette a hozzászólásod, még jó, hogy megnéztem az e-mailjeimet is. (nem nagyon szokásom) :)))
      Most hogy nemsokára megjelenik a 7. rész újra fogom olvasni az egész sorozatot. Szerintem a hétvégén meg is kezdem. Lehet hogy akkor már más véleményt fogok megfogalmazni.
      Nem hiszem hogy valaha is Cortez fan leszek az ő "képe" nálam még nem állt össze ehhez kellenének a feltett kérdéseimre a válaszok. Talán a 7. rész után okosabbak leszünk. :)

      Törlés
  4. Nekem a 6-os volt a kedvenc kötetem, és amúgy is tök máshogy látom az egészet, mint te, de ez most mindegy is. Ami miatt írtam ide, az 2 dolog, mindkettő cáfolása egy feltételezésnek. :D Az egyik, hogy Laura átírta volna Arnold karakterét. Határozottan nem. Laura sosem olvas blogokat, visszajelzéseket, csak és kizárólag facebookot és twittert, ezen kívül semmi és senki nem befolyásolja az írásban semmilyen módon. Valószínűleg mire egyáltalán bármilyen rajongói "rivalizálás" is kialakult volna Arnold és Cortez közt, addigra már rég kész volt a soron következő kötet. Még abba se enged beleszólást, hogy milyen zenék legyenek a könyvben, mert úgy gondolja, ezt ő írja, ő tudja, mihez mi passzol. (Egyébként erről még annyit, hogy azt mondta, minden kérdésre lesz válasz, de mindre a 8. részben csak.)

    A másik, hogy amelyik pár szakít, az csak ideig-óráig teszi. Laura erről egész pontosan azt nyilatkozta, hogy az egyik pár szakít a 7. kötetben, és a továbbiakban nem lesznek már együtt többet. Tehát nem jönnek össze újra, végleges szakítás lesz.

    Ezen kívül viszont mást nem árult el, tehát egész biztos, hogy ha bármi mást hallasz, az nem hiteles info. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oké, de én ezt a bejegyzést márciusban írtam, akkor még nem volt semmiféle nyilatkozat, meg én sem jártam utána a dolgoknak, direkt hogy ne is befolyásoljon semmi a véleményemben.
      azóta nagyjából követem amiket nyilatkozik. :)

      Törlés