2014. márc. 29.

Anita Gayn - Démoni titkok

"Alapesetben az angyalok odafent, a démonok odalent tanyáznak, de néha a két főgóré oszt nekik néhány jegyet, hogy beugorhassanak látogatóba hozzánk. Az angyalokkal nincs gond, legalábbis általában. Jönnek-mennek, ahogy Isten jónak látja, de Lucifer magasról tesz rá, hogy a haverjai mit csinálnak idefent. És a démonok feljönnek, gyilkolásznak, katasztrófákat idéznek elő, megszállnak fiatal szüzeket, hogy dögös bőrcsizmás gogo-táncost csináljanak belőlük…_Alexis figyelmeztetően morrant egyet. – Egyszóval rosszalkodnak. Erre vagyunk mi. Elkapjuk a grabancukat, és visszaküldjük oda, ahová valók, a Pokolba. Tiszta sor, nem?"

Fülszöveg:
Jay miután autóbalesetet szenved, idegen helyen, csupa ismeretlennel körülvéve tér magához, akik azt állítják, három év telt el a baleset óta, ő pedig időközben egy olyan természetfeletti világnak lett tagja, aminek addig a létezéséről sem tudott.
Kin hosszú évekig magányosan küzdött az emberekért, amíg meg nem találta Jayt. A lány segített neki visszanyerni az emberségét és úrrá lenni a testébe zárt démonon, csakhogy Jay most nem emlékszik semmire, ez pedig az életébe kerülhet…

Pokolból trilógia első része. Moly-adatlap

Miután megláttam a moly-on, hogy lehet jelentkezni Utazókönyvre nem volt kérdés, hogy megteszem, hisz Anita eddigi könyvei kivétel nélkül mind nagyon tetszettek. Ez a könyv azonban jócskán eltér az eddigi történeteitől.

Történet: 10/7
Mindenkinek van egyfajta ízlésvilága olvasmányai terén is. Én szinte mindenevő vagyok műfajok terén, de az urban-fantasy-k tekintetében vannak határaim. Nem szeretem a boszorkányos könyveket, a túl sok fura szerzetet felvonultatót, a mentálosat és legfőképpen az angyalosat. Szerencsére ebben a könyvben az angyalok csak mellékszereplők, de így is megjelenik a pokol és menny, az ördög és angyal, az apokalipszis is emlegetve van, szóval csupa-csupa olyan dolog ami miatt egy könyv nálam már eleve mínusz 1-ről indul. Nagyon meglepett a témaválasztás, hisz az írónő eddigi történeteiben kivétel nélkül mindig a szerelem és a szereplők lelki élete, vívódása volt a középpontban mindenféle fantasy elem nélkül. Ezekből kiindulva, túl sok jóra nem számítottam, de szerencsére a végén mégis pozitív érzésekkel búcsúztam a könyvtől.
A Démoni titkokban felépített világ véleményem szerint jól átgondolt, kellőképpen titokzatos, hagy a képzelőerőnek teret, de ez elvárás is egy trilógia első részénél. Nem voltak üres járatok végig feszes tempójú történetet olvashattam. Nehéz spoiler nélkül írni erről a sztoriról, mindenesetre a fülszövegben említett "testébe zárt démon-t" szó szerint kell érteni. Nagyon jó ötletnek tartom az egy testben két lélek koncepciót.
Nekem egy kicsit zavaros  Anna Romano szerepe és úgy egyáltalán a "rossz" oldal motivációja. De ez lehet azért van mert figyelmetlenül olvastam, főleg a pokolbeli jeleneteket, de mint említettem ez az egyéni ízlésem miatt van és valószínűleg nem a könyv hibája. 
Végre egy sztori ami E/3-ban íródott, és ezáltal jóval szélesebb látókört ad az olvasónak, és mivel nem Jay az egyetlen főszereplő, így hímnemű olvasók is nyugodtan kézbe vehetik.

Karakterek: 10/9
Nagyon kedvelem a főszereplőket. Jay engem emlékeztet egy kicsit Haley-re  a Hazudd, hogy szeretsz-ből. Nagyon kedves, mindenkivel barátságos, rendkívül pozitív a rossz fiút is megszelídítő, de nagyon harcias és talpraesett lány. Kylanmáról viszont elsőre Samara (A kör) jutott eszembe és ettől nehezen tudtam elvonatkoztatni, mindenesetre örülök, hogy az én fejembe nem visít folyamatosan egy másik lény. A Kin-Xamian páros nálam telitalálat. Ők ketten együtt megtestesítik az általam favorizált férfikaraktert amit elvárok egy jó fantasyban, vagyis titokzatos, kemény, sőt durva és kegyetlen, de mégis a szíve mélyén érző lélek. Azt sajnálom, hogy Alexis-t, Dennis-t és Apát nem sikerült jobban megismerni, de remélem a folytatásban az ő történetük is előtérbe kerül. Szeretnék kicsit többet tudni Azravdel-ről is, az ő szemszögéből is látni az eseményeket.

Stílus: 10/8
Én bevallom hiányoltam a több érzelmet, a lelki vívódásokat amiket már megszoktam Anita könyveiben. Viszont továbbra is nagyon értékelem a szép, egyszerű fogalmazást, a szóismétlés hiányát, mely nagyon gyakori hiba ismertebb magyar íróknál. Végre egy író, aki olyan összetett mondatokat tud alkotni, hogy az ne legyen dagályos és mindent megmagyarázni akaró. (ezért nem is értem miért nem talált még kiadót magának ez a lány) Olvasmányos és nagyon feszes a tempó, néha egy kis humor feloldásként még belefért volna. (talán Dennis-Tamme-t kellett volna többet szerepeltetni)

Kiadás:
Underground - Magánkiadás 2013
A borító rettenetesen ronda, egyedül a tűz-színt tudom rajta értékelni. Kicsit fapados. Szerencsére a szerkesztés, nyomtatás jól sikerült, nincs benne több hiba, mint egy "rendes" kiadó által jegyzett könyvben.

Műfaj: urban-fantasy

Értékelésem: 10/8
Eddigi Gayn olvasmányaim alapján nem ezt vártam, de végül is nem csalódtam, sikerült megbarátkoznom a Démonok világával és várom a folytatást.
14-től ajánlom minden fantasy-t kedvelő olvasónak.

Nemsokára közzéteszek egy általam készített bloginterjút Anita Gayn-el. Még szerkesztés alatt van a dolog, de remélem a jövőhéten meglesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése