2014. márc. 12.

Leiner Laura - Akkor szakítsunk

"-Amióta a társaságotokat élvezem,félóránként tízet esik az IQ-m -meredt rám kelletlenül."

Sztori:
Lia és Norbi karácsonykor szakítottak. Szánkó szilveszteri buliját azonban nem akarják kihagyni, így barátaikkal a tökéletes párral Esztivel és Csabival, valamint a sofőrként funkcionáló antiszociális Szilkóval megindulnak az éjszakának. Vajon elérnek egyáltalán a buliba? Kibírja Lia és Norbi veszekedés nélkül? Eszti és Csabi valóban undorítóan tökéletes pár?

Mit is mondhatnék Leiner Lauráról? Már külön címkét kapott a blogomon, kedvelem az SZJG sorozatát és a Bábelt, így kíváncsian fogtam bele legújabb könyvébe is.


Történet: 10/8
Egy meglehetősen eseménydús és őrült szilveszter-éjszakát mesél el a könyv E/1-ben Lia szemszögéből. Semmi nem úgy történik ahogy azt a szereplők elképzelik. Tulajdonképen egy flúgos futamnak leszünk szemtanúi. Emiatt aztán nincs benne semmi de semmi SZJG utánérzés, nem kell oldalakon keresztül azt olvasni ki milyen piszlicsáré ügyekkel foglalkozik a tanórán. Nekem néhol már sok volt ez a hatalmas káosz, kicsit már megpihentem volna a sok-sok esemény, akadály és hülyeség közepette. Voltak azért flashback jelenetek is, melyekből kiderült mi volt az oka a szakításnak.

Karakterek: 10/5
Azt gondoltam, hogy a Remek Lindájánál idegesítőbb, utálatosabb karaktert nem lehet megalkotni, de tévedtem. Sikerült. Liát szívem szerint az 5. oldalon kinyírtam volna. Tökéletesen megtestesíti az amerikai bugyuta vígjátékok női karakterét, aki hülyeséget, hülyeségre halmoz amit még hazugságokkal tetéz, pedig tudja, hogy úgyis le fog bukni. Az utolsó szó mindig az övé kell, hogy legyen.  Az az igazi energialeszívó vámpír típus. Lia méltó partnerre talál Norbiban, akit még csak megszánni sem tudtam, hogy ilyen idióta csaja volt majdnem két évig, mert abból amit megtudtam róla szerintem meg is érdemelte. Csabi és Eszti sem lopta be magát a szívembe, egyedül talán Szilkó aki érdekes volt számomra ( a fenti idézet az ő szájából hangzott el, és mélységesen egyet is értek vele). Egyébként egyik szereplőről sem kaptunk leírást (legalábbis én nem emlékszem).
Mindenesetre érdekes, hogy ennyire buta, műveletlen, sőt néha még életképtelennek is tűnő fiatalt mind-mind felvettek főiskolára (még Ákost is). Remélem a valóság nem ennyire szörnyű. Többnyire mondjuk értem az iróniát Laura könyveiben, de most valahogy nem jött át. Ez az egész egy kicsit a kiforratlan, szárnypróbálgató Remekre emlékeztet.
A főszereplő idegesítő magatartása sajnos az egész könyvre rányomta bélyegét.

Stílus: 10/8
Mint mindig egyedi, vagyis leinerlaurás.  Kicsit kevesebbet nevettem és többet bosszankodtam, mint a többi könyvén.
Szeretnék végre egy olyan könyvet olvasni tőle ami nem E/1-es, mert akkor talán jobban bele lehetne látni a többi szereplő szemszögébe is.

Kiadás:
2013 Gabo
Nem tetszik a borító, ez a stílus nekem nem jön be. A cím is elég fura.

Értékelésem: 10/7
Nem ez a kedvencem Laurától az biztos. Különösen a kimondottan jól sikerült Bábel után nem. Az idegesítő főszereplő lány amin nálam elbukott a dolog, az összes többi a szokásosan szórakoztató, hangosan kacagtató, kedvesen bájos elsősorban fiataloknak szóló élményt adja.
Mondjuk akit Reni karaktere idegesített, annak Lia teljesen más-milyensége lehet, hogy jobban bejön. 

u.i.:
kimondottan utálom a szilvesztert, jobban mint a szülinapomat.

1 megjegyzés:

  1. A könyvet egy nyári napon olvastam. Jókat nevetgéltem közben, különösen Szilkó karaktere tetszett. Annak ellenére azonban, hogy nagyon sokat kuncogtam, az egyik jelenet kissé kínos vala nekem, még JÓMAGAM éreztem feszültnek magam a szereplők helyett, PEDIG NÉKIK KELLETT VOLNA! Lia... hát én nem utáltam meg azt a lányt, de eléggé irónikusnak tűnik. Nézzünk csak pár példát... "Szakított vélem a barátom, brühühühü, de borzalmas!" (közben Ő szakított Norbival). "Persze, persze, túl vagyok Norbin." ("Szia! Te ki vagy? Mindegy, Lia! Az aztán egy hatalmas bugyuta ember volt!" egyes szám harmadik személyben beszél magáról, ami csak bizonyítja, hogy mennyire nincs még túl a szakításon, s élvezi, ha szivathatja Norbertet.)Erát viszont szívesen nélkülöztem volna, egy önző aprócska probléma volt.

    VálaszTörlés