2014. ápr. 2.

"Írj meg/Nézz meg/Olvass el/Tégy meg mindent, ami akarsz, mielőtt meghalsz" - bloginterjú Anita Gayn-nel

Anita Gayn egy fiatal magyar írónő, akit alig pár hónapja fedeztem fel magamnak amikor kezembe került első magánkiadásban megjelent könyve a Senkinek sem kellesz. Pillanatok alatt beleszerettem történeteibe, karaktereibe és stílusába, és ezzel nem vagyok egyedül, hisz 49 olvasó is kedvenc könyvének jelölte. Ugyanakkor rengeteg kérdés merült fel bennem a titokzatos Anitával és könyveivel kapcsolatban, ezért e-mailen keresztül kapcsolatba léptem vele, melynek eredménye ez az interjú lett.

Mesélj néhány dolgot magadról. Mi az életfilozófiád?
Huszonéves kétkutyás szingli lány vagyok, akinek lételeme az írás. Jelenleg egy közösségi házban dolgozom, szerencsére a munkám mellett jut időm írni, ami a hobbijaim egyike. Emellett még szeretek olvasni, kutyázni és sorozatokat nézni. Még nem igazán gondolkodtam el az életfilózófiámon, de akkor legyen ez: Írj meg/Nézz meg/Olvass el/Tégy meg mindent, ami akarsz, mielőtt meghalsz. Ez most elég jól hangzik számomra. 

Ki a kedvenc íród? Műfajod, könyved?
Ez az egyik legnehezebb kérdés, mert sok kedvencem van kezdve Dickenstől és Jane Austentól egészen J. K. Rowlingon, George R. R. Martinon át egészen On Sai-ig (aki a legújabb nagy kedvencem), szerintem naphosszat sorolhatnám. Ugyanígy a műfajokat is: YA, fantasy, horror, történelmi romantikus, krimi... végül is minden jöhet, tényleg szeretek olvasni. Kedvenc könyvem nincsen, nem tudnék csak egyet választani. 

Mikor és miért kezdtél el írással foglalkozni?
Amikor megtanultam írni, már elkezdtem történetekkel foglalkozni, de azok nem voltak komoly dolgok, mondjuk csak pár sor meg egy általam rajzolt kép. Később fokozatosan elkezdtem többet írni, de soha, semmit nem fejeztem be, amíg fel nem nőttem és elhatároztam, hogy egy sztorit mindenképpen megírok elejétől a végéig. Onnantól nem volt megállás, azóta írok. Hogy miért? Mindig is voltak történetek a fejemben, ezeknek valahogy ki kellett jönni.

Témáidat hogyan választod ki? Mi a munkamódszered? Mi inspirál?
Általában nem választok, párhuzamosan írok történeteket, például jelenleg egy átlagos YA-sztorit, közben egy fantasy befejezését és épp erősen gondolkodom egy sci-fis disztópián. Ezenkívül nagyjából tíz történet van a fejemben, amit csak le kéne írnom. Sajnos nem vagyok annyira rendezett, hogy legyen munkarendszerem. Általában leülök a laptop elé és csapongok ide-oda attól függően épp mihez van kedvem.
Inspiráció minden hatás, ami csak ér, legyen az magánéletbeli történés, egy jó könyv vagy egy fantasztikus film, de sokszor elég egy buszon hallott beszélgetés részlete, vagy az egyik álmom. A könyv általában magát írja, kialakítja a saját szereplőit, a saját részleteit én általában csak abban vagyok biztos, hogy milyen nagy dolgok történnek majd meg. A kis mellékszálak általában a karakterek jelleméből adódnak, illetve mivel mindenkinek van saját élete, hobbija, családja, és nem állhatnak egy helyben, miközben mondjuk a két főszereplő éli világát, muszáj azt is egyenesbe hozni.

Írásaid a Merengőn, a saját blogodon olvashatóak. Próbáltál kiadót keresni írásaidnak? 
Igen, évekig próbáltam. Nem igazán jött össze korábban. Az Underground kiadót egy kedves barátnőm találta nekem, és mivel tetszett, amit ajánlottak, sikerült könyv formába önteni a Démoni titkokat, amit félelmetesen jó érzés volt a kezembe venni. Úgy tervezem, hogy a következő résznél is igénybe veszem a segítségüket, mert minden simán és könnyedén ment velük. Még ha magánkiadásról is van szó, nagyon hálás vagyok a munkájukért.

Senkinek sem kellesz folytatásainak kiadásán nem gondolkodtál el?
Gondolkodtam rajta, de eléggé túlléptem már ezen a sorozatomon, bár most, hogy az „új generáció” könyvein ötletelek (ezek a Knight gyerekek lennének, akik időközben eléggé felnőttek) eszembe jutott, hogy jó lenne kezdeni velük valamit. 

Ahogy már említetted nemrég jelent meg szintén magánkiadásban a Démoni titkok, mely egy trilógia első része és ellentétben korábbi írásaiddal ez egy fantasy regény. Honnan jött az ötlet?
Megálmodtam egy jelenetet a második kötetből, amihez ki kellett dolgoznom egy olyan világot, amiben ez megtörténhet. Ez lett a Démoni titkok.

És az emberek-démonok keresztezése milyen inspirációból született?
Nagyon sok horrorfilmet nézek, ezekben folyton előfordul ilyen „démoni megszállás” dolog, hát innen.

Ez az egy testben két lélek dolog elég összetett probléma utána olvastál a témának?
Nem igazán merültem bele a pszichológiai részletekbe, mert mégsem skizofrénia, inkább csak úgy írtam, ahogy elképzeltem az egészet különféle szituációkban.

A következő rész mikorra várható?
Az írása folyamatban van, de igazából elég lassan megy, mert folyton újabb és újabb ötletek kínoznak, amik sokkal jobban kívánják, hogy megírjam őket. De belátható idén belül szeretném befejezni.

Te csinálod a szerkesztést is, vagy van mögötted egy kialakult team?
Hm, ha azt szerkesztésnek lehet nevezni, akkor igen, én csinálom. Nincs igazi team, csak két kedves barátnő, de ők nem a szerkesztésben segítenek, inkább véleményezik a problémásabb részeket, minden más az én művem. Tudom, jó lenne átnézetni egy igazi szerkesztővel, de nem ismerek egyet sem.

Esetleg előolvasásra lehet jelentkezni? :)
Persze, bárki kapcsolatba léphet velem, de az illetőt halálra szekálnám a kérdéseimmel, néha még kérdőíveim is vannak, nem tudom, mennyire vagyok ezekkel a rigolyákkal elviselhető. Különben jelenleg nincs is mit előolvasni, maguk alá temetnek a félig, háromnegyedik kész kéziratok.


Köszönöm az interjúban való közreműködését húgomnak, ieszti-nek, aki szintén rajongó. És kívánom Anitának, hogy felfigyeljen tehetségére egy nagy kiadó és kikerüljenek a fiókból azok a félig, háromnegyedik kész kéziratok és gyönyörű kiadásban felkerülhessenek minden olvasni szerető ember polcára.

Anita Gayn írásainak blogja: http://anitagayn.blogspot.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/AnitaGayn?ref=stream


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése