2014. márc. 18.

Tavi Kata - Nyitótánc

"Megjegyzem sms-t sem írt. Sem egy e-mail-t. Sem egy rohadt üzenetet Facebookon. Hányadik században él ez? A tizenötödikben?
Nem, ott sem élhet, mert egy nyomorult postagalamb se járt felém."

Sztori:
Új iskola, új társak, egy régi barát.
Lilla a tánc szerelmese megkezdi első évét a középiskolában.  Az új szomszéd a rock-sztár külsejű Krisztián is a lány osztálytársa lesz. Régen barátok voltak, de most a srác elutasító Lillával szemben. 
A Nyitótánc az iskola első évét, a lányra váró kalandokat foglalja össze.

Sulijegyzetek sorozat első kötete.

Moly-adatlap

Teljesen véletlenül bukkantam rá erre a könyvre és mivel mostanában sokadik gyerekkoromat élve  teljesen rá vagyok kattanva a Young Adult könyvekre egy bátor húzással meg is rendeltem. Nem bántam meg.

Tavi Kata írói álnév, ezzel a könyvével megnyerte az Aranymosás pályázatot 2013-ban. Honlapja: http://tavikata.blogspot.hu/

Történet: 10/8
Igen, egyértelműen nem lehet elvonatkoztatni az SZJG sorozattól. Ez is egy lány középiskolai éveiről szól, E/1-ben mesél és emiatt adott a hasonlóság. Valószínűleg ettől áll a moly-on 83%-on, pedig véleményem szerint sokkal többet érdemelne, mert kategóriájában ez egy jó sorozatnak ígérkezik.
Sőt továbbmegyek, ha valaki ezt olvassa először az lehet, hogy nem jut tovább az SZJG első kötetén.

Az iskola első évében megesik minden Lillával, ami szokásos az ilyen történetekben: reménytelen szerelem, barátság, veszekedés, félreértés, sértődés kicsi hiszti stb. Szerencsére nincs túlcifrázva, de sajnos nem is történik benne semmi igazán jelentős, legalábbis most pár héttel az olvasás után nem igazán tudok felidézni semmi extra dolgot.
Írónő
A fejezetek hónapokra oszlanak, ettől aztán kicsit végigszáguldunk ezen az egy éven, de legalább pörgős a sztori. 
Természetesen ez sem egy átlagos magyar iskolában játszódik, hisz itt képeznek művészeket, sportolókat és táncosokat is, az osztálylétszám normális, így nem is kerül mindenki előtérbe. Míg főhősnőnk a táncosok táborát erősíti, addig plátói szerelme Krisztián kosaras. A vonzódás köztük egyértelmű, de persze meg kell futni a szokásos köröket. :)
Mivel én nem vártam mást, ezért nekem jó szórakozást nyújtott, de lehetett volna egy kicsit több, vagy csak egy kicsit más, mint a sokat emlegetett sorozat.

Karakterek: 10/9
Lilla a főszereplő igazi életrevaló csaj. Néha kissé idegesítő, de én szerettem, az külön tetszik benne, hogy vörös, és, hogy semmiben sem emlékeztet Renátára. Krisztiánnal úgy vagyok ahogy anno Cortezzel, nem igazán lett a szívem csücske. Azért akadt kedvencem Márk személyében, aki meglehetősen titokzatos figura, remélem a nem lesz úgy elcseszve, mint Arnold és végre én is rajonghatok valakiért. A többi szereplőt is lehet egy kicsit összehasonlítani más SZJG szereplőkkel, de igazából ezek mind-mind csak most jutottak eszembe olvasás közben nem annyira. Valamiért az anyukának itt is elég fura dolgai vannak. (úgy látszik az írónők mindig szigorúbbak az anyukákkal) Túl sok volt a szereplő akiket képtelen voltam megjegyezni, tetézte ezt, hogy az egyik osztálytársat Kristófnak hívják, míg a PASI-t Krisztiánnak. Az elején sose tudtam melyikről van szó. (jó jó tudom, hogy azonos nevűek is járnak egy osztályba, de akkor is....a névmemóriám nulla)

Stílus: 10/9
Ami megkülönbözteti az SZJG-től, főleg az első két résztől, hogy sokkal jobban van megírva. Talán nincs benne annyi humor, viszont nem is kell oldalakon keresztül arról olvasni, hogy éppen mivel szöszmötölnek az osztálytársak. Első könyvnek különösen ígéretes, de lehet még fejlődni.


Borítóterv
Kiadás: 
2013 Könyvmolyképző
Tetszik a borító,  helyesek rajta a fiatalok (még ha nem is 15 évesnek tűnnek). Viszont van benne egy két elgépelés. A cím remek, többféleképpen is utal a sztorira.


Értékelésem: 10/9
A magas pontszám azért van, mert úgy érzem semmivel sem marad el a külföldi Young Adult könyvektől, és a magyar írókkal szemben amúgy is mindig elnézőbb vagyok.
Két baja van ennek a könyvnek, az egyik az, hogy az SZJG sorozat után jelent meg, a másik pedig, hogy még nem jelent meg a folytatás.
Aranyos, kedves gimis történet, elsősorban a gimis korosztálynak, vagy az olyanoknak mint én. (vagyis akik még mindig bele tudják élni magukat az ilyen történetekbe is. - na ja, még ma is álmodok felelésekről, pedig még időszámításunk előtt voltam középiskolás. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése