2014. márc. 5.

Fábián Janka - Virágszál

"– Te, ugye nem szerettél bele? Az nagy butaság lenne, tudod!
Blanka halkan felnevetett.
– Dehogyisnem szerettem bele! Már akkor, mielőtt megláttam volna.
De ne aggódj! Én hamar beleszeretek valakibe, azután hamar kiszeretek
belőle. Csak addig hadd legyek belé szerelmes, amíg itt fekszik a kórházban."


Történet: 
1900-as évek elején kezdődő történetben két erős nő sorsát követhetjük figyelemmel. Flóra a jómódban élő fiatal lány egy váratlan terhesség miatt kénytelen elszökni otthonról és egyedül boldogulni.
Nellit, az árva lányt apácák nevelik fel. Ápolónőként dolgozva ismerkedik meg Miklóssal, akinek nevelőanyja Flóra, aki nem nézi jó szemmel a két fiatal közti szerelmet, minden eszközt be vet szétszakításukra. Csakhogy kiderül, hogy Flórának is van rejtegetni valója.

Moly-adatlap

Túl vagyok már az Emma trilógián, így tudtam mire számítsak. Ahhoz viszonyítva nem csalódtam, azt is kaptam amit vártam. Tulajdonképpen az ott leírtakat akár egy az egyben átmásolhatnám ide is.

Történet: 10/7
Nem túl eredeti, de a kiszámíthatósága ellenére is fordulatos és olvasmányos. Tipikus lányregény a megesett lányról, aki aztán mégis megleli a boldogságát és a tisztességes árva lányról akinek sok-sok szenvedésen kell keresztülmennie. Könnyen kitalálhatóak a fordulatok, néhol már-már szappanopera szerű jelenetekkel. Ami megkülönbözteti a többi hasonló regénytől az a karakterek (de sajnos negatív irányba) Nincs igazi üzenete a könyvnek, nem töltött el megelégedéssel amikor befejeztem.

Fábián Janka
Karakterek: 10/5
Ahogy az Emma trilógiánál, itt is eléggé sablonosak a szereplők. Mindenki szép és pillanatok alatt szerelembe esik, meglehetősen sekélyesek és önzők. Nekem senki nem lopta be magát a szívembe. Bár Flóra igazi gyűlöletes karakterré nőtte ki magát, de ő volt az egyetlen jól megalkotott szereplő. Sajnos a férfiak még mindig pipogyák, gyávák, jellemtelenek, csak amolyan mellékszereplők Fábián Janka könyveiben. Rajongani értük lehetetlen.

Stílus: 10/4
Azt írtam az Emmánál, hogy nagyon tárgyilagos és szenvedélymentes az elbeszélés. Sajnos ez most is igaz. És nekem ettől ez a könyv csak egy limonádé, amit egyszer elolvasok és elajándékozok, mert úgy érzem feleslegesen foglalja a helyet az amúgy is túlzsúfolt könyvespolcon. Nincsenek kidolgozva a jellemek, a párbeszédek. Szerintem sokkal többet kellene foglalkoznia Jankának az egyes könyvekkel és nem ontani magából az amúgy is hasonló történeteket.

Kiadás: 2012. Ulpius
Szép, színvonalas borító. 
Műfaj: romantikus

Értékelésem: 10/5
Fábián Jankának nagyon jó képzelőereje van. Igazán romantikus, fordulatos, olvasmányos történeteket talál ki csak az a baj, hogy nem tudja élettel megtölteni. Számomra.
Nem szeretem a karaktereit, nem érintenek meg, így izgulni sem tudok értük. Ő nem az én íróm ezt már kijelenthetem.
De továbbra is tudom ajánlani azoknak akik szeretik a 20. században játszódó romantikus elbeszéléseket és nincsenek túl nagy irodalmi elvárásaik. Ez egy ponyva, annak megfelelően kell a helyén kezelni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése