2016. aug. 6.

Carol McCleary - A gyilkosság alkímiája

Fülszöveg:
Párizs 1889. A Világkiállítás területén már áll Eiffel lenyűgöző tornya, szenzációs látványosságok, az ipar, a technika vadonatúj vívmányai bűvölik el a nagyérdeműt. 
Ám egy rejtélyes gyilkos lopakodik a Fény városának utcáin, s lakóit pestisjárvány tizedeli. Nellie Bly-nak, a világ első oknyomozó újságírónőjének meggyőződése, hogy a gyilkosságok kapcsolatban állnak a járvánnyal, és elhatározza, hogy véget vet mindkettőnek. Szövetkezik a zseniális fantáziájú Vernével, az intelligens és szégyentelen Oscar Wilde-dal és a történelem legnagyobb mikrobavadászával, Louis Pasteurrel, hogy együtt megoldják az évszázad bűntényét.


Kiadó: K.u.K 2012
Műfaj: alternatív történelmi  krimi

Szó szerint szembe jött velem ez a könyv, vagy inkább én mentem vele szemben, amikor megláttam egy autós felszereléseket áruló bolt (!) állványán több másik könyvel együtt potom 500 forintért. Mivel a borítója gyönyörű volt és emlékeztem rá, hogy rajta van a várólistámon, így nem haboztam meg is vettem.
Pedig ekkor már gyanakodhattam volna. 

Szerintem mindent elmond az a tény, hogy 4 hónap alatt sikerült kiolvasnom, de bevallom, még így sem olvastam el minden sorát. 
Hihetetlenül unalmas volt annak ellenére, hogy sok esemény volt benne, rengeteg szereplővel. 

A fogalmazás (fordítás?) ugyanis annyira körülményes és bonyolult, hogy egyszerűen nem tudtam belefeledkezni a történetbe. Csak a könyvmolypárbaj miatt olvastam el. 
A főszereplő néha annyira idióta, máskor meg igazán talpraesett, mintha skizofrén lenne szegény. 

A felvonultatott híres emberek meg mind idegesítő alakok a könyvben. 
Pedig a fülszöveg annyira ígéretes, egy női főhős a 19 század végén, mint oknyomozó riporter szerintem nagyon jó ötlet, nem is beszélve a híres emberek bevonását a sztoriba.
Számomra mégsem működött, túl sok volt benne az információ, ami inkább egy tankönyvbe való lett volna.
Carol McCleary
Arról nem is szólva, hogy annyira miniatűr betűkkel volt a könyv nyomtatva, hogy még az is megfordult a fejemben, hogy inkább letöltöm e-ben, vagy beszerzek egy nagyítót. 
Pocsék volt, nem ajánlom senkinek, bár látom a molyon fellelhető értékelésekből, hogy ennyire mint én, még nem szenvedett vele senki.


Történet: 10/2
Karakterek: 10/3
Stílus: 10/1
Értékelésem: 10/2
Szép borító ide vagy oda szívesen megszabadulnék tőle, lehet jelentkezni érte. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése