2016. aug. 6.

Összefoglaló - 2016. június

Mindjárt vége a nyárnak, de én még csak a júniusi olvasási élményeimmel jövök. Nem megy az írás már jó ideje. :(
Hat könyv a havi termés, ebből öt fantasy és egy ifjúsági könyv magyar női írótól. (na ki lehet az?)

Folytattam az Éjangyal trilógiát, és befejeztem több évi késedelem után a Riyria krónikákat is.

Brent Weeks: Az árnyékvilág peremén
Kylar leszámolt orgyilkos életével. Az Istenkirály hatalomátvétele után a mestere, Durzo, és legjobb barátja, Logan halottak. Kylar új életet kezd: egy új városban, új barátokkal, új hivatással. Új életével új titkok kerülnek napvilágra és régi ismerősök keresik fel Kylart. A sok új rejtély közül csak egy, hogy Logan talán életben van. Kylart fájdalmas választások elé állítják: örökre kilép az árnyak közül, és békében él új családjával, vagy kockára tesz mindent, hogy végrehajtson egy utolsó, nagy megbízatást?
Éjangyal trilógia 2. része
Kiadó: Könyvmolyképző 2011
Műfaj: high fantasy
Az első résznél még csodálkoztam a kiadón, de ennél már értem, hogy miért a Könyvmolyképző adta ki ezt a sorozatot. Általában nincs bajom a romantikus szállal (sőt), csak ebben a történetben ez a fajta huzavona Kylar és Elene között teljesen felesleges és ezáltal borzasztón idegesítő. Márpedig a könyv első harmada ezzel megy el, és bizony fontolgattam a félbehagyást, csakis Logan és a vele történtek miatt adtam esélyt. 
Sajnos a karakterek többsége még mindig lóg levegőben, nincsen komoly hátterük, magyarázat a viselkedésükre. (ez különösen igaz Vi-re) 

Értékelésem: 10/6
Jó, sőt kiváló is lehetne ez a sorozat, ha csak a történetet vesszük alapul, de sokkal összeszedettebben kellett volna megírni. 


Brent Weeks: Túl az árnyakon
Azért küzdj, hogy győzz. Ne azért, hogy ne veszíts. Hogyan lehet választani két élet között? Hogyan döntheted el, feláldozod-e azt, akit szeretsz, azért, hogy megmenthess valaki mást? Kylar nekivág a lehetetlennek, hogy megmentse a barátai és talán az ellenségei életét. Egy istennő életére tör. Választhatsz becsület és barátság között? Te melyiket választanád? A szörnyetegek által ostromlott Cenaria romokban hever. Logannek két választása van: mindent kockára tesz, vagy elpusztítja a királyságot. Az Istenkirály is tervez valamit északon.
Éjangyal trilógia 3. része
Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: high fantasy
Nem bírtam ráhangolódni. Annyira kesze-kusza volt a történet, hogy a végére sem állt össze nekem. Mondjuk valószínű, hogy egyszerűen csak annyira untam, hogy alig vártam a végét, és a figyelmem lankadt. 
Nagyon ínséges időknek kell bekövetkeznie, hogy elolvassam a nulladik történetet ezek után. 
Összességében ez nem az én sorozatom, számomra csak közepes minőségű, rengeteg innen-onnan lopott ötlettel. A romantikus szál alaposan megfeküdte a gyomromat, ennyi szüzet egy rakáson és ennyi nyavalygást én nem várnék egy férfi írótól. 

Értékelésem: 10/5
Pedig az első rész még ígéretes volt, de ha egyszer nincs ötlet akkor kár erőlködni.

Van egy 0. rész is A tökéletes árnyék címmel, de ezek után én kihagyom.

Leiner Laura: Nélküled
Bexi 4. része
Bexi és Nagy Márk története sosem volt egyszerű. Az, hogy Márk leütötte Beki exét egy tévéműsor kellős közepén, nem sokat segített a kapcsolatukon, sőt. Vajon lehet újra Berk, esetleg Márxi, vagy a Fogd be Aszád tagjai újabb vicces párneveken törhetik a fejüket? És hogyan fog hatni mindez Körte, Evelin és Aszádék, Anti és a trágár csellista jól összeszokott csapatára? Van helye köztük újabb embereknek is, vagy végleg széthull a társaságuk?
Kiadó: L&L 2016
Műfaj: ifjúsági
A 3. rész értékelésénél ezt írtam: úgy látszik sosem növök ki a tini-könyvekből. 
De. 
Legalábbis mostanában már nem fogyasztom akkora számban őket, mint régen. 
Az elmúlt hónapokban csak fantasyt olvastam, kicsit el is fáradtam a sok elképzelt világ eseményeibe, így nagy elánnal vetettem bele magam ebbe a történetbe és sokáig jól is szórakoztam. Ahogy aztán lenni szokott egy idő után iszonyatosan el kezdett bosszantani a két főszereplő lehetetlen viselkedése. Beki és az ő mindenkinél, mindent jobban tudó magatartása kiakasztó. Nagy Márk meg, még mindig egy p@cs. 
Biztos megvan Laura fejében a tökéletes fiú, aki gyönyörű, kedves, vicces, jó barát és szerető, meg minden ami még kell ahhoz, hogy ideális legyen. Csak éppen ezt nem igazán közli az olvasóval. Mert mit is látunk Márkból? Azt, hogy baromira jól néz ki, manipulatív, egoista és végtelenül önző, és néha vicces. Ezeket támasztja alá a viselkedése. A feltételezhető jó tulajdonságai nem igazán derülnek ki a cselekedeteiből, csak abból, hogy valaki azt mondta, vagy ő azt mondta. De ezzel már Corteznél is bajom volt, a mai napig nem értem mi olyan csodás abban a fiúban. 
Pedig ha valaki, akkor én aztán tudom értékelni a titokzatos karaktereket, képes vagyok egy félmondat, egy elejtett megjegyzés miatt „beleszeretni” egy szereplőbe. 
Sajnos megint ott tartunk, hogy két fiú között őrlődik Beki és egyik sem egy főnyeremény, de ez már volt és kicsit uncsi. 
A többi rész viszont tetszett (Aszádék, Körte stb.) és természetesen kíváncsian várom az új kalandokat. (kivéve Beki és a két-három fiú közti eseményeket, az nem érdekel)

Értékelésem: 10/8

Michael J. Sullivan: A Smaragdvihar
Riyria krónikák 4. rész
A Riyria egyik fele, Hadrian Blackwater Novron elveszett örökösének felkutatására indul. Egykori társa életét féltve, Royce Melborn ismét csatlakozik hozzá egy utolsó küldetésre, így együtt szállnak tengerre. A sikerre egyetlen esélyük, ha szembeszállnak a kíméletlen Merrick Mariusszal, a mesterbűnözővel, aki barátból Royce legádázabb ellenségévé vált. Útjuk csapdák és árulás ingoványos vidékén át vezet, és Hadrian arra kényszerül, hogy szembenézzen rég eltemetett múltjával.
Kiadó: 2014 Fumax
Műfaj: fantasy
Két évvel ezelőtt olvastam az előző részt, emlékeim már eléggé megkoptak, de túl sok az olvasatlan könyv és kevés az idő, egy újraolvasás szóba sem jöhetett. 
Hadrianék szála nem igazán tetszett, nem vagyok oda a kalózos-tengerészes sztorikért, bár az emberevős törzsi hókuszpókuszos még rosszabb volt. 
A két lány szála érdekesebb volt, de igen csak érződött ezen a részen, hogy átmenet egy nagyobb szabású történés előtt. 

Értékelésem: 10/7


Michael J. Sullivan: Télvíz idején
Riyria krónikák 5. rész
Az Új Birodalom olyan ceremóniával készül megünnepelni a Nemzetelvűek felett aratott győzelmét, ami örökre emlékezetes marad. A Télvíz-ünnepre időzítik a császárnő kézfogóját, no meg Degan Gaunt és a Melengári Boszorkány nyilvános kivégzését. Terveik szerint Modina ezt követően végzetes balesetet szenved majd, így az új császár ülhet a birodalom trónjára. Micsoda gyönyörű nap lesz az! Csak egy a bökkenő: Royce és Hadrian közben megtalálták a rég elveszett örököst.
Kiadó: Fumax 2014
Műfaj: fantasy
Most nagyon mérges lennék, ha nem tudnék nyúlni a polcra a következő kötetért. Az a befejezés, vagy mi a csuda… 
Minden volt ebben, ami tetszik a középkori világra emlékeztető fantasykben (ez a kedvencem a műfajon belül), vagyis lovagi torna, ármány és szerelem, titkok és árulások. 
Nagyon eseménydús kötet volt, pár óra alatt kiolvastam volna, ha nincs a foci EB. (az azért elsőbbséget élvezett, meg sajnos a meló is) 
Nekem egy dolog nem tetszett, Royce és Gwen szerelme valahogy nem jön be és emiatt a velük történtek sem. 
Mindenesetre Royce húzása a végén szerintem olyannyira durva volt, hogy nekem megbocsáthatatlan. Majd kiderül Hadriannak is az e. Várom.

Értékelésem: 10/9

A hónap könyve:

Michael J. Sullivan: Percepliquis- Az elveszett város
Riyria krónikák 6. rész
„Láttam nagy utazás. Tízen mennek. A nő, akinél a fény, ő vezet. Az út a föld gyomrába és kétségbeesésbe visz. A holtak hangja vezérli léptedet. Visszamész időben. Háromezer éves háború kezdődik újra. A hideg börtönébe zár világot, halál fenyeget embereket, és neked döntést kell hoznod…!” Ímígyen jósolta Fan Irlanu, az Oudorro falu tenkin látóasszonya. A Riyria története ezzel elérkezett a befejezéséhez. A Trónbitorlókban tetten ért két tolvaj összes sorsfordító kalandja ehhez a pillanathoz vezetett el. Háromezer év múltán itt az idő, hogy Novron Örököse végre beteljesítse sorsát.
Kiadó: Fumax 2015
műfaj: fantasy
Remek zárórész volt, kellően kalandos és olvasmányos. 10/9 
Ha az egész sorozatot nézem, akkor 10/8. Elég hullámzó volt számomra, de egy ilyen hosszú sorozattól nem is lehet elvárni, hogy minden rész kiválóan teljesítsen. 
Annak idején az első részt a tesóm kapta ajándékba, de neki nem jött be, így lenyúltam és a többi részt már magamnak szereztem be. Nem bántam meg, biztos vagyok benne, hogy pár év múlva újra előveszem és egyben is elolvasom a 6 részt. Közben engem beelőzve azért a tesóm is elolvasta, sőt apukám is, aki amúgy nem bírja a fantasyt. 
Nekem pont az ilyen fantasyk a zsánereim. Középkori hangulat némi mágiával egy-két fura szerzettel. 
Ha mindenképpen bele akarok kötni akkor két dolgot tudnék kiemelni: 
az egyik, a nem túl eredeti történet, hisz lássuk be, szinte mindent olvastunk már más könyvekben. De legalább jól van elmesélve. A másik, amit nagyobb gondnak érzek, a kissé egysíkú karakterek. Oké nekem ez a mániám, nem tehetek róla, de Hadrianon és Aristan kívül a többiek nem kaptak kellő hátteret, támogatást a szerzőtől. Valahogy a kezdetektől volt távolságtartás köztem és Royce között, nem tudtam beleszeretni. A többi mellékszereplő nem győzött meg, ha valaki meghalt nem hagyott nyomot bennem, a legnagyobb gond a folyton változó rossz oldallal volt, már szinte nem is emlékszem rájuk, annyira semmilyenek voltak (talán Saldur a kivétel). Mivel nem volt kellőképpen megtámogatva a jó és rossz oldal, így a katarzis is elmaradt az összecsapásuknál. Ettől lett volna 10 pontos a sorozat. De nem fanyalgok tovább, hisz jól szórakoztam olvasás közben, a könyvek jól mutatnak a polcon, a borítók gyönyörűek. (csak nem bírom ki, hogy ne jegyezzem meg: sajnos néha találkoztam értelmetlen mondatokkal, amiket simán ki lehetett volna szűrni) Ajánlom a műfaj kedvelőinek. És nem! Nem akarok előzményt, meg spin-off-ot! Új történetet, új szereplőkkel kedves Michael J. Sullivan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése