2012. nov. 18.

K. M. Moning - Rossz hold kelt fel - Tündérkrónikák 4.

"...csak azt tudtam, hogy amióta a medencénkbe ejtettem a mobilom, újabb és újabb dolgokat és személyeket veszítek el. Egyiket a másik után. Először a nővéremet, aztán a szüleimet és a hazatérés reményét. Igyekeztem alkalmazkodni a helyzethez. Új otthont teremtettem magamnak egy dublini könyvesboltban. Próbáltam új barátokat és szövetségeseket szerezni. Búcsút mondtam a csinos ruháknak, a szőke a hajamnak, a divatmániámnak. A szivárvány színei helyett megelégedtem a szürke árnyalataival, végül a feketével is. Aztán elvesztettem Dublint és a könyvesboltomat. Végül pedig önmagamat."

Csak az előző részek ismeretében olvasd! Spoiler!

Az előző részek értékelését a címkéknél a tündérkrónikák alatt találod.

Sztori: Halloween éjszakáján leomlottak a falak. Tündérek özönlötték el Dublint. Mac egyedül nézett szembe a történésekkel. A szörnyű tündérhercegek prí-yát csináltak belőle.
Van kiút ebből az állapotból? Hol volt Barrons és V'lane? Miért nem kapott a lány segítséget? Mi lesz az emberek sorsa? Immár az egész világot bekebelezi a gonosz tündérek hada?

Ez a rész első olvasás után nekem elég zűrzavarosnak tűnik. Mintha az írónő kicsit elvesztette volna a fonalat. (A bennem lévő gonosz kicsi én szerint inkább az üzleti érdekek miatt húzta-vonta a történetet.) Rengetek mellékszál volt ami a könyv végéig nem igazán nyerte el értelmét. Csak remélni tudom, hogy a lezáró kötetben mindenre választ kapok és minden értelmet nyer.
Az elejével nem voltam kibékülve, olyan fordulatot vettek az események amiktől féltem. A túlzott erotika azonban végül is érthető ha az ember lánya prí-yá-vá válik. Emiatt aztán bosszús lettem és kicsit jegeltem is az olvasást, de szerencsére ez a rész hamar lezáródott. Azt meg kimondottam élveztem amikor Dani átvette az irányítást és az ő szemszöge került előtérbe.
A vége viszont zseniálisra sikerült, természetesen függővéggel. Örülök, hogy tudom rögtön folytatni a következő résszel.

Értékelésem:
Történet: ahogy fent írtam, nekem túl bonyolult volt a sok kis mellékszállal. Nem értem minek kellett ide-oda vándorolni, összefutni mindenkivel aki eddig szerepelt az előző könyvekben, aztán meg hagyni hogy csak úgy lógjanak a levegőben. Elég nehéz volt követni, olyan érzésem volt, hogy a lényeg elsikkad. Azt hiszem tudom ki a végén a halott pasi. 5/4
Karakterek: végre megjelent Ryodan, akire nagyon kíváncsi voltam, remélem még szerepelni fog, bár..... Dani a kedvencem lett. Nagyon jót szórakoztam rajta amikor közölte, hogy a szüzességét egyszer majd V'lane-nek adja, pár oldallal arrébb meg már Barrons-nak adta volna. :) A Nagyúrról még mindig nem tudom mit gondoljak. Christian már megint hova lett? Tetszett ahogy Mac feldolgozta az egész helyzetet, nagyon jó karakter továbbra is. 5/5
Stílus: Olvasás közben már nemcsak Hamilton, de Vavyan Fable írásai is felrémlettek előttem, szerencsére azonban Moning nem olyan dagályos. Viszont a humort már nagyon hiányolom. Nagyon tetszett annak a résznek az írásmódja ahol a zizzencs Mac-ről írt.  5/4,5
Kiadás: ezt a részt már nem a Kelly hanem a Cor Leonis kiadó adta ki. Igazodott az első két részhez a borítónál. A végén vannak receptek amikhez Unseelie húst kellene használni, de szerintem csirkehússal is jónak tűnnek, lehet hogy kipróbálom valamelyiket. :)



Összefoglalva: 5/4,5
Végig 4 pontos volt nálam, de az utolsó jelenetek miatt még jár fél pont.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése