2014. dec. 4.

Összefoglaló - 2014. november

Érdekes hónap volt ez a november mindenféle szempontból. Kicsit fura időjárás, több tévézés, színház, mozi,  két napos szakmai-továbbképzés és még egy fővárosi kirándulás is belefért.  Ez viszont azzal járt, hogy mire az olvasásra került volna a sor már alig láttam a fáradságtól. Ez meg is látszik olvasmánylistámon.

Olvasmányaim: 6 könyv

Dan Wells - Ruins-Romok 10/6
A legjobb döntést a legnehezebb meghozni.
Ahogy a Részlegesek végső lejárati ideje vészesen közeledik, a túlélők sorsát eldöntő háború immár elkerülhetetlennek látszik. Mindkét fél elszánta magát a végső pusztításra, abban a biztos tudatban, hogy birtokában van a fegyver, amellyel megsemmisítheti a másikat.
Samm és Kira Walker a két háborúban álló fél között ragadt, egymástól ezer mérföldnyi távolságra. Samm a kontinens túlsó végén az amerikai közép-nyugat hatalmas mérgező pusztaságain túl, Kira pedig dr. Morgan markában, akinek eltökélt szándéka megmenteni a még megmaradt Részlegeseket, akár Kira élete árán is. Ekkor egy rejtélyes lény bukkan fel, sem ember, sem Részleges, és komoran figyelmezteti a harcoló feleket egy újabb apokalipszisre.
Kirának egyetlen esélye van, hogy megmentse mindkét fajt és velük együtt a világot. De lehet, hogy ez az életébe kerül…

A Részlegesek sorozat befejező része epikus izgalmakat ígér, amelyben a bolygó utolsó megmaradt értelmes lényei összecsapnak egymással, hogy meghatározzák a jövőt.
Nagyon hullámzó érzéseim voltak ezzel a könyvvel kapcsolatban. Egyszer nagyon belemerültem, máskor meg alig vártam, hogy vége legyen. Aztán amikor tegnap este befejeztem az első ami eszembe jutott: na ez meg mi volt? Erre kellett 3 rész? Vagy még lesz x. számú kiegészítő kötet, ami méltón lezárja a történéseket? Ez a rész ugyanis nem tette meg. Olyan érzésem volt, mintha meg lett volna adva az oldalszám, amelyen ki kellett írni a vége szót. Így aztán az író amikor látta, hogy nemsokára elér oda, hihetetlen gyorsasággal (ami persze magával hozta a logikátlanságot) lezárta történetét. Sokkal többet és jobbat érdemelt volna ez a sztori, hiszen az első rész még olyan jó volt. A szerelmi szál(ak) lezárása meg egyszerűen nevetséges volt. Csalódtam ebben a sorozatban, mert olyan ígéretes volt az alaptörténet. Ennek ellenére ajánlom a YA dísztópiát kedvelőknek, különösen azoknak akik inkább az akciójeleneteket és izgalmakat szeretik nem pedig a főhős lelki vívódásáról és szerelmi háromszögekről akarnak oldalakon keresztül olvasni. 10/6 Az egész trilógia: 10/7

Leiner Laura: Késtél 10/9
 Írásom a könyvről: http://ananiila.blogspot.hu/2014/11/leiner-laura-kestel.html

Darynda Jones: Második sírhant 10/7
Charley Davidson, a halál szexi angyala visszatér, hogy újabb fergeteges kalandjaival és sziporkázó poénjaival mindenkit levegyen a lábáról! Vajon sikerül megfejtenie a titokzatos körülmények között eltűnt Mimi rejtélyét? Beteljesedik forró szerelme a Sátán szívdöglesztő fiával? Na és mi történik a mennyország kapuját ostromló démonokkal? A tavalyi év legszellemesebb paranormális románcának második részét a humor és az érzékiség szerelmesei egyaránt imádni fogják! 
Vannak bizonyos elvárásaim az ilyen típusú könyvekkel kapcsolatban. Mint pl. a szerethető, karakán főhősnő – ez pipa. Egy dögös, vonzó pasi – na ez nem pipa, ugyanis Reyes nekem egy csöppet sem szimpi akármilyen lélegzetelállító a megjelenése, túl durva, mogorva és sötét az egész lénye és rendkívül pokróc a stílusa Chaley-val szemben, akit állítólag szeret.
A magával ragadó, gyakran vicces stílus – ez csak félpipa, mivel nekem ez a fajta humor nem mindig jött át.
De természetesen legfontosabb a történet. Ebben szerintem jobb volt, mint az első rész, de még mindig túl van bonyolítva a cselekmény a párbeszédeknél meg megint azt éreztem, hogy nem lett lefordítva egy-két mondat.
Ha 5-6 évvel ezelőtt olvastam volna ezt a sorozatot sokkal jobban tetszene, már nem vagyok oda az ilyen típusú fantasykért.
A következő részt csak akkor olvasom, ha nagyon nem lesz más.

Ilsa J. Bick: Hamvak 10/8
Alexet, a cseppet sem hétköznapi 17 éves lányt távol minden civilizációtól, a hegyek között érte a katasztrófa, amelyben a régi világ néhány perc alatt megsemmisült. Vérvörös lett az égbolt és hullazöld a hold. Az emberiség nagyobbik része elpusztult. Az állatok acsargó szörnyeteggé változtak, az életben maradt fiatalok közül pedig sokan könyörtelen emberevő zombivá lettek. A hegyeken túl a túlélők bandái fegyverrel vadásznak egymásra, és szó nélkül lelövik, aki az útjukba kerül.
A dermesztően hideg erdőben Alex megmenti egy kislány életét, majd találkoznak Tommal, a jóképű, de sötét titkokat rejtegető afganisztáni veteránnal. A három fiatal együtt folytatja útját a zord vadonban, és életében először Alex szerelmes lesz. De vajon sikerül-e életben maradniuk a hátborzongató szörnyűségekkel teli világban?

Sok szempontból jobb mint az összes Ya dísztópia, amit eddig olvastam. Talán azért mert az esemény ami megváltoztatja a világot a jelenben történik és nem egy már berendezkedett elnyomó hatalommal szembesülünk. Ez inkább egy poszt-apokaliptikus világ, amiben még mindenki keresi a helyét.
Viszont vannak benne olyan dolgok ami miatt mégsem avatom kedvencé. Egyik oka a fordítás: néha olyan érdekes mondatszerkezetekkel találkoztam melyeknek többszöri olvasás után sem találtam értelmét. A másik oka a karakterek: ennyi koravén fiatal egy rakáson nekem kicsit sok.
A történet egyébként izgalmas, és fordulatos annak ellenére hogy a szokásosnál (YA könyvekhez képest) több a tájleírás, belső érzések, monológok, viszont kevesebb a szerelmi nyűglődés. Pont annyira logikátlan csak, mint az összes hasonló típusú könyv. (vagyis az)
Néha nagyon kegyetlen és borzalmas jelenetek vannak benne, még úgy is félelmetes és undorító volt olvasni, hogy túl vagyok 4 évad TWD-n. Különösen a megveszett kutyás rész volt borzasztó számomra, mert a Cujo óta nagyon nem komálom az ilyesmit.
Ajánlom mindenkinek aki szereti a borús hangulatú, kalandos kicsit zombis sztorikat, ami néha kegyetlenbe is áthajlik.
Viszont figyelmeztetek mindenkit, hogy ez egy sorozat első része, és úgy látom a folytatások kiadásával van némi gond.
Óriási függővéggel fejeződik be, amolyan ide nekem a folytatást érzéssel. Bár hozzáteszem, ha Tom és a kislány szála el lenne varrva, akkor el tudnám fogadni akár befejezésnek is. (ki ahogy akarja gondolja tovább)

Simon Tamás: Vérmacska 10/7
Írásom a könyvről: http://ananiila.blogspot.hu/2014/11/simon-tamas-vermacska-avagy-alfi.html
Estelle Brightmore: 13. napon 10/2
195-re a Föld egy összefüggő, elnéptelenedett sivataggá válik. Csupán egyetlen élhető menedék marad, a falakkal körülvett Város. Ez az utolsó éden csak a kiválasztottak számára maga a földi paradicsom. A társadalmat alkotó emberek születésüktől fogva szegények vagy gazdagok csoportjába tartoznak és a két osztály között nincs átjárás. Az irányítás 12 zsarnok kezében van. A Város vezetői időről-időre halálos játékokat szerveznek, ahol bárki porondra kerülhet, akarata ellenére is.
Ana Andropov egy fiatal, különc újságíró, aki a mocsok és a hihetetlen luxus éles ellentétében és a kegyetlen törvények káoszában próbál egy önkényesen igazságot szolgáltató, gyilkos fantom nyomára bukkanni.
Ahol az ember embernek farkasa, létezhet-e még kegyelem és könyörület? Meddig uralkodhatnak még gazdag kevesek szegény sokakon? Kegyetlenségre lehet válasz az erőszak? Vannak még önzetlenek és szerelmesek?
És valaha választ kapunk vajon ezekre a kérdésekre? Talán a 13. napon…

Csak azért kap egy csillagot mert jó szívű vagyok. De tényleg.
Nagyon tetszett a fülszöveg ezért kezdtem bele, de már az első oldalon tudtam, hogy ez egy teljesen kezdő, valószínűleg nagyon fiatal lány könyve. A történet nem túl eredeti, innen-onnan már ismerős annak aki sok dísztópiát, fantasyt olvas, a háromnegyedétől meg teljesen logikátlan. A Fantom személye egyszerűen nevetséges kategória, ráadásul 13 nap alatt annyi minden történik amiből egy jó író 500 oldalas könyvet írna, melynek egyetlenegy mondatán sem unatkoznánk. Itt viszont óriási logikai bukfencek vannak, olyan érzésem volt, hogy az író nem osztotta meg velünk minden gondolatát vagy a nyomda kihagyott pár oldalt. A karakterkidolgozás nulla, a két főszereplő nem igazán kedvelhető, különösen Vincent figurája lett érdekes. Ha egy író szerethető rossz fiút akar kreálni annak nem ez a módja. A fogalmazáson is érződik a fapadosság, de olvastam már ennél rosszabbat is (mondjuk főleg fordításokat).
Ha az írónő 16 éves akkor elnézem neki e szösszenetet, talán még bátorítom is, hogy gyakoroljon. De ha már elmúlt 22 akkor… (ááááá én túl jó szívű vagyok ahhoz, hogy leírjam mit gondolok) 

Színház

Megújítottam a tavalyi bérletemet, így idén is beszámolok a látott előadásokról, ha nem is külön posztban, de az összefoglalókban pár mondat erejéig. Győri színház előadásairól lesz szó.
Az első előadás ebben az évben a Győri Balett: Generációk című balettestje volt. Két csodálatos zenére táncoltak a balett tagjai: Ravel: Bolero és Orff: Carmina Burana. Nem értek a baletthez, de szeretem, azonban  ez az előadás nem adott akkora élményt számomra, mint a tavalyi Szentivánéi álom.10/6
A második előadás William Shakespeare: A windsori víg nők feldolgozása Csankó Zoltán főszereplésével. Nagyon szórakoztató, kellemes meglepetés volt ez a darab. Az első felvonásban még zavart, hogy mai modern környezetbe helyezték a történetet, eléggé fura volt kastélyról, hintóról hallani miközben a színpadon mindenki mai öltözékben és díszletek közt játszott, a fergeteges második felvonás azonban minden ellenérzésemet elsöpörte. Nagyon jó színészi alakítások is hozzátettek ahhoz mindannyian jól érezzük magunkat. 10/8

TV

Rising Star: letöltöttem az alkalmazást kíváncsiságból, egész jól működik, nekem nem voltak alkalmazási problémáim vele. Maga a műsor viszont dögunalom, talán kettő-három jó énekest láttam eddig. Szőrös szívű vagyok szinte mindenki nemet kapott tőlem. Úgy érzem ráunt már a nép ezekre a tehetségkutatókra. Csak a tv-k nem. 10/3

Mozi

Éhezők Viadala- Kiválasztott 1. rész. 10/7
Csupa jó kritikát olvastam róla, így nagy reményekkel ültem be a filmre. Talán ez volt a gond, mert nekem csalódás volt. Nem rossz, de nem is hozott számomra semmi extrát. Felesleges volt két részre szedni, mert így ez a rész csak építkezésből állt, kevés akcióval. Ráadásul most még Jennifer színészi játéka sem tetszett, túlzónak éreztem néhány jelenetben.
Az a baj ezekkel a trilógiákkal, hogy mire bemutatják az utolsó részt engem már egyáltalán nem is érdekel az egész, szerintem jövőre már kihagyom a mozit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése