2015. febr. 12.

Összefoglaló - 2015. január

10 könyv, 1 újraolvasás, 4 magyar írók műve, és 2 férfi író, vagyis inkább 3.
És tőlem szokatlan módon háromszor is kiosztottam a 10 pontot!


Tavi Kata: Nyitótánc 10/9
Újraolvasás volt a 2. rész előtt.
Első olvasáskor, ezt írtam: http://ananiila.blogspot.hu/2014/03/tavi-kata-nyitotanc.html
Másodszorra is tetszett.

Tavi Kata: Ballépések 10/10
Sulijegyzetek 2. része
Szeptember van, és tanévnyitó, Lilla szorongva várja Krisztiánt. Nyár elején elcsattant egy csók, de utána hiába vár folytatásra.
Krisztián körül teljes a káosz, a rockistennek kinéző fiú elutasító Lillával és másokkal, sőt, a kosarazásban sem leli örömét.
Mi folyik a háttérben? Mit kavar a felbukkanó exbarátnő, Adrienn? Miért állít be Lilla bulijára és miért kezdenek verekedni a srácok?
Lilla éli a tánctagozat mindennapjait, de az iskolai órák és fellépések mellett nyitva tartja a szemét. Rájön, hogy Márk és Krisztián ellenséges viszonya mögött apró, múltbeli titkok rejlenek, és szuperkém barátnőivel akcióba lendül, hogy megtudja, mi az igazság.
Ám Lillát meg mások figyelik, akik félreértik a fiúkkal folytatott barátságát, és mocskos pletykákat terjesztenek.
Vajon mit érez iránta Krisztián? És kit szeret Márk?
Lilla keményen küzd, szenvedélyesen táncol, de néha elbukik. Lesz olyan fiú, aki erős karjával átöleli és az Élet nagy táncparkettjén igazi társa lesz?

Jobb volt mint az első rész, így erre kénytelen vagyok megadni az öt csillagot még akkor is ha nem tökéletes. De a magyar írókkal amúgy is elnézőbb vagyok. Nagyon berántott, alig tudtam letenni, pedig igazából nem volt benne semmi különös. Ugyanazok a fordulatok, hisztik, tini-drámák, némi humorral és kedvelhető vagy éppen nagyon is idegesítő karakterekkel, mint az összes többi sulis mindennapokról szóló YA könyvekben. Egy kicsit talán hosszú is lett, kevesebbszer is lehetne büfébe menni vagy kiülni a lelátóra, főleg ha igazából nem történik semmi. Ráadásul Lillát nagyon utálnám ha osztálytársa lennék, de azt elismerem, hogy olvasni egy ilyen hisztis de mégis öntudatos csajról eléggé érdekes. Megvallom jobban tetszenek azok a YA könyvek amikben a 16 évesek még nem szexelnek, isznak és cigiznek mindennap, és még körüllengi őket egyfajta gyermeki báj és romantika. Ebből a szempontból is ez az én könyvem. Persze 17 évesen már több minden belefér, várom is hogyan alakul hőseink sorsa, remélem minél hamarabb olvashatom.

Maggie Stiefvater: A skorpió Vágta 10/10  A hónap könyve!
A Skorpió Vágtát november elején rendezik. A lovasok mindent elkövetnek, hogy megzabolázzák tengeri lovaikat, és célba jussanak.
Van, aki túléli.
Van, aki belehal.
Idén a tizenkilenc éves Sean Kendrick a címvédő bajnok. Nem a szavak embere, és ha fél is, mélyen hallgat róla.
Puck Connolly más. Soha nem gondolta, hogy egyszer majd indulni fog a Skorpió Vágtán. De a sors úgy hozza, hogy kénytelen benevezni a versenyre – egyedüli lányként. Sejtelme sincs, mi vár rá.
A nagysikerű Shiver-trilógia szerzője, Maggie Stiefvater, megint megmutatja, milyen az, amikor a szerelem és az élet komoly akadályokba ütközik, és csak az marad életben, akinek a helyén van a szíve. A Skorpió Vágta minden olvasó számára felejthetetlen élményt nyújt.
Úgy álltam neki, hogy a tesómnak nem tetszett, pedig ő régen lovagolt is, engem meg soha nem érdekeltek a lovak és így a velük kapcsolatos könyvek sem. Húztam is egy kicsit a szám, hogy ez vajon tényleg kell e nekem. Az eleje nem is tetszett, a harmadánál meg is kérdeztem a húgit, hogy vajon lesz e valami cselekmény is ebben a történetben vagy végig ilyen szenvedélymentes tőmondatokra számíthatok két rendkívül zárkózott ember szemszögéből? De aztán a könyv felénél azt vettem észre, hogy egyre jobban tetszik amit olvasok, kezdek izgulni a főszereplőkért és élvezem ezt a fura hangulatot ami árad ebből a sztoriból, és ami szerintem leginkább a skandináv krimik hangulatát idézi. Hisz ez a történet is egy szigeten játszódik, ahol könyörtelenek a körülmények, a megélhetés miatt a legtöbben lelépnek, a megmaradt lakosság között sok a testi vagy lelki sérült (nyilván nagy a belterjesség), csak itt nem egy megtervezett gyilkosság borzolja az embereket hanem a viadal, ami arra a pár napra felbolygatja az egyébként elég borús kis közösség életét. És ha beköszönt a november, beköszönt a halál is, ami ugyebár a skandináv krimikben is elkerülhetetlen. A különbség, hogy ebben a történetben nyomozás helyett inkább egy kis fantasy-szál van beépítve, mégpedig a tengeri lovak megjelenésével, ami számomra egy új ötlet, ilyesmiről még nem olvastam.
Szóval ez nem egy tipikus Könyvmolyképzős könyv, aki könnyed és cselekmény dús olvasmányra vágyik sok-sok romantikával annak nem ajánlom, hisz nagyon lassan folydogálnak az események, rengeteg a leírás, olyannyira részletes, hogy szinte láttam magam előtt Thisby-t, a tengeri lovakat és a két morózus, szótlan, de kitartó főhőst. Ami még nagyon tetszett benne az a szerelmi szál. Nincs bő lére eresztve a romantika, sőt, mindössze pár mondat az egész mégis tökéletesen érthető mi zajlik a két ember között.
Még nem olvastam Maggie Stiefvater-től, de ha a többi írása is ilyen akkor azonnal ide vele. 

J.M. Clements: Spartacus-kardok és hamvak 10/5
itt írtam róla: http://ananiila.blogspot.hu/2015/01/j-m-clements-spartacus-kardok-es-hamvak.html

Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás 10/6
Az új Abby tökéletes. Nem iszik, kerüli a káromkodást, a pólói kifogástalan rendben sorakoznak a szekrényében – azt hiszi, elegendő távolság választja el a múltjában rejlő sötétségtől. De amikor megérkezik a legjobb barátjával, Americával a főiskolára, az új élet felé vezető útja gyorsan megváltozik.
Travis izmos testét tetoválások borítják, tipikus laza srác, azt testesíti meg, amire Abbynek szüksége van – és amit szeretne elkerülni. Abby távolságtartása felkelti a kíváncsiságát, és cselhez folyamodik egy egyszerű fogadás segítségével: ha ő veszít, önmegtartóztató marad egy hónapig, ha Abby marad alul a játszmában, Travisnél fog lakni ugyanennyi ideig. Travis nem is sejti, hogy a párjával hozta össze a sors, akármelyikük is nyer.
Szerelem és játék keveredik a népszerű írónő, Jamie McGuire regényében, amely a fiatal olvasók körében nagy népszerűségre számíthat. Ne hagyd ki, játszd meg te is a tétjeidet! Szerinted Abby nyer vagy Travis? Vagy ebben a játékban nincsenek vesztesek?

Pozitívuma, hogy olvastatta magát, annak ellenére, hogy rettentően túlírt sztori. Néha nem tudtam, hogy röhögjek vagy inkább bosszankodjak egy-egy fordulaton, (inkább bosszankodtam) Ez nem egy reális sztori az biztos. A karakterek inkább idegesítőek: Abby egy buta tyúk, aki mindenből problémát gyárt, Trevis meg az a típusú rossz fiú akitől a hideg ráz, én félnék tőle. Ami tetszett az Mare és Abby barátsága.
Az az igazság, hogy a Háború és béke mellé kerestem egy könnyed csajos sztorit és ezt meg is találtam benne, úgyhogy nem panaszkodom. Az őrző pl. sokkal rosszabb volt.
Mindenesetre nem tudom akarom e ugyanezt a sztorit Trevis szemszögéből is.

Lacey Weatherford: Crush-Bizsergés 10/3
Cami Wimberley-nek van egy terve, és ebben a tervben nem jut hely a fiúknak – főleg minden idők legvadabb partiállatának, Hunter Wildernek nem, mindegy milyen jóképű és karizmatikus. Cami gyönyörű, végzős, elképesztően tehetséges, jó tanuló, s mindent megtesz azért, hogy bekerüljön álmai főiskolájára, musical színház szakra. Minden tökéletes.
Hunter Wilder nem akar barátnőt – attól most csak túl bonyolulttá válna az élete. Főleg Miss Jókislányt nem akarja, de akkor miért nem tudja levenni róla a szemét? Megpróbálja tartani tőle a három lépés távolságot, de a sors mintha a másik karjaiba taszítaná őket. Régóta nyilvánvaló mindenki számára, hogy tetszenek egymásnak.
Attól a pillanattól kezdve, hogy a 81. oldalon (e-ben) megvilágosodtam és rájöttem Hunter nagy titkára, már nem is érdekelt az egész. Egyszerűen nem bírom az ilyen típusú történeteket. Előre láttam már minden konfliktust, fordulatot, de azért megkínozva magamat csak azért is végigolvastam, hátha legalább a karakterek hozzátesznek valamit. De nem.
A szereplők olyan szinten felületesnek vannak megírva, hogy egy felfújt lufiról is összetettebb jellemzést tudnék írni. Cami annyira buta és felszínes, hogy semmit nem vesz észre a közvetlen környezetében sem, de az tudjuk, hogy szép vörös haja van amin gyönyörűen csillog a fény és ami annyira elbűvöli Huntert.
Nagyon kiakadtam, bocsi inkább abba is hagyom, mielőtt…….
Ez nem a jól sikerült KK kiadások közé tartozik.

Marni Bates: Láthatósági mellény lúzereknek 10/7
„Nem leszek többé Láthatatlan!” − Ez Jane Smith új jelmondata. A stréber lányt addig nem zavarta, hogy mindenki átnéz rajta, amíg két barátjával osztozott a lúzersorsban. De amióta Mackenzie Logannel jár, Corey-t pedig leköti rocksztár pasija, Jane magára maradt. És ebből elege van! Amikor a suliújságnál megbízzák, hogy írjon egy ütős vezércikket, úgy érzi, végre megmutathatja, nem az az életképtelen kiscsaj, akinek mindenki hiszi. Arra azért nem számít, hogy ehhez előbb be kell mosnia egy izomagyú focistának, sőt még a suliból is felfüggesztik. És arra végképp nincs felkészülve, hogy egy idegesítő, szexi fotós srácot varrnak a nyakába, aki a sírba kergeti. Vagy inkább életre kelti?
Segítség Youtube sztár lettem sorozat 3. része.
Tipikusan az a könyv aminek már a felénél elfelejtettem, hogy mi történt az elején, pedig egy nap alatt kiolvastam. Aranyos volt, olvasmányos és végre egy kedvelhető főhősnő is volt benne, viszont a fiú főszereplővel nem voltam megelégedve valahogy az ő portréja hiányos.
Nem mondanám , hogy az előző könyvekből sokra emlékszem és biztos vagyok benne, hogy mire megjelenik a következő rész ebből sem fogok szinte semmire. De azért jól éreztem magam olvasás közben. 

Pierrot-Gábor Endre: Az ördög köve 10/9
itt írtam róla: http://ananiila.blogspot.hu/2015/02/pierrot-gabor-endre-az-ordog-kove.html

Gárdonyi Géza: Az a hatalmas harmadik 10/10
Részlet a regényből: „Az állomáson sokáig kellett várnom. A hófuvás mindenfelől késleltette a vonatokat. Délben jelentette a portás, hogy a debreceni vonat csak estére várható, a kassai meg csak éjfél felé. – No, hálistennek! – káromkodik az egyik utas, – ismét erősödhetünk a türelem erkölcsében.”
Egyszerűen imádom ahogy Gárdonyi ír, nem véletlenül a kedvenc íróim egyike. Az egyszerű dolgokat is olyan szépen tudja elénk tárni.
Ismerve életét nem csodálkozom a hölgyekhez és a házassághoz való kapcsolatán, jókat nevettem egy-két nőkkel kapcsolatos megnyilvánulásán. Ez a kis regénye is erről szól, a férfiról aki azt gondolja képes nő nélkül élni, hisz megtapasztalta már a házasság rossz oldalát, de amikor belép az életébe a földre szált angyal Mariska képében, mégis át kell, hogy értékelje véleményét a szerelemmel kapcsolatban. Külön öröm számomra, hogy végre egy férfi szemszögéből olvashattam egy szerelmi történetet. Nagyon emberi az egész történet. Már az első sorok beszippantottak, kár hogy ilyen kis rövid lett. 

Richelle Mead: Vámpírakadémia 10/7
A világsikerű sorozat első kötetében Lissa Dragomirt és Rose Hathawayt két év bujkálás után elfogják és visszazsuppolják a Montana erdőségeinek mélyén megbúvó Szent Vlagyimir Akadémia vaskapui mögé. A vámpíriskola a mora uralkodói családok és dampyr testőreik számára szolgál oktatóhelyül. Az akadémia falain belül a két lánynak különböző viszálykodással, rosszindulatú pletykákkal, tiltott szerelemmel és fenyegetésekkel kell megbirkóznia. De mindketten tudják, hogy a legnagyobb veszély a kapukon kívülről leselkedik rájuk.
Ez megint egy olyan sorozat amivel késtem pár évet. Régebben biztos sokkal jobban tetszett volna, most csak egynek érzem a sok YA fantasy között. Még abban sem vagyok biztos, hogy folytatom. De legalább csökkent a várólistám. 
Megnéztem a filmet is. A rajongót csalódását megértem, de szerintem egész korrekt kis film lett belőle, vasárnap délutáni kis szösszenetnek elmegy.


Kedvenc idézetem ebben a hónapban:

A szerelem nem egyéb, mint vérkeringés zavarodása. A zavarodás oka meg : a fajfenntartó erő követelődzése.
(Gárdonyi Géza)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése