2014. jún. 20.

The 100 - sorozatajánló

The 100
Műfaj: poszt-apokaliptikus dráma, ifjúsági sci-fi
CW produkció
Szereplők:
Eliza Taylor (Clarke Griffin)
Bobby Morley (Bellamy Blake)
Marie Avgeropoulos (Octavia Blake)
Thomas McDonell (Finn Collins)
Isaiah Washington ( Jaha kancellár)
Henry Ian Cusick (Marcus Kane)
Paige Turco (Abigail Griffin)

Sztori:
A történet kezdete előtt 97 évvel, a Földön egy nukleáris háború véget vetett az életnek. A pár ezer ember aki megmenekült  egy Bárkának nevezett űrállomáson él. Szigorú szabályok határolják be életüket. Minden párnak csak egy gyermeke lehet, és a legkisebb bűnért is halál jár a nagykorúság után. Készleteik és energiájuk azonban így is fogytán van, így 100 fiatalkorú bűnözőt küldenek a Földre, hogy felmérjék a terepet, vajon élhető e már a bolygó. 

Nagyon szeretem a sci-fit, különösen a poszt-apokaliptikus jövőben játszódót. Nem igazán kényeztetnek el ilyen sorozatokkal a tv-adók, így aztán meg kell becsülni ha nagy ritkán feltűnik egy ilyen témájú show. Elég hamar felfigyeltem erre a sorozatra, de megvártam amíg berendelték a 2. évadot is belőle és akkor kezdtem bele.

A történet két szálon fut. Kisebb arányban az űrben az idősebb szereplőkkel, nagyobb arányban a Földön a fiatalokkal.
A Bárkán maradtak súlyos gondokkal küzdenek, alig van hátra pár hónap és elfogy az oxigén. Jaha kancellárnak nehéz döntéseket kell hozni, keményen kézbe kell tartania a dolgokat. Sok titkot őriz amit nem mer megosztani az emberekkel. Arról is csak páran tudnak, hogy idő előtt útnak indították a 100 fiatalt, azzal a feladattal, hogy derítsék ki, milyen állapotok vannak a Földön.
Míg a bárkán a felnőtt, tapasztalt színészek kellő rutinnal megteremtették a feszültséget, drámát, addig fiatal társaik csak csetlenek-botlanak még a sorozatok világában. Sajnos nem igazán van köztük igazi színész, aki karizmájával bármit is el tudna hitetni velem. Eliza Taylor-nak még talán elhiszem, hogy van esze és ezáltal lehet belőle jó vezető, de Bobby Morley kiállása kevés nekem. Arról nem is beszélve, hogy míg a fiúknak jut három eye-candy csaj is, addig mi lányok nem vagyunk elkényeztetve e téren. A szépfiúnak jelölt Finn-t játszó Thomas McDonell engem egy jóllakott óvodásra emlékeztet. Jó pasi csak az 5. részben jelenik meg a Lincoln-t játszó Ricky Whitte személyében ( a tesómmal mi őt szavaztuk meg a legjobbnak) csak sajnos ő nem főszereplő. Nem is értem a CW-t, hisz más általam nézett sorozataiban tobzódnak a szépfiúk.
Mivel színészileg ez a gárda nem túl erős, így a karaktereket sem igazán tudtam megszeretni. Tök mindegy volt számomra, hogy élnek vagy halnak. Alig, hogy leérnek a Földre megkezdődik a legyek ura. A hatalmi harcok mellett azonban jó CW sorozathoz méltón a szerelem is azonnal kivirágzik.
Mondjuk ez egy kicsit megmosolyogtató, hisz az életükért kell küzdeniük, mert persze a Föld nem lakatlan (azt hiszem ez nem számít spoilernek), de mégis képesek szereplőink pár nap alatt halálosan nagy szerelembe esni. Ettől néha vertem a fejem a falba, meg persze még sok máson is amit logikátlannak tartottam.
Minden hibája ellenére azonban mégis jól szórakoztam az első évad 13 részén. A felépített világ és a feszültséggel, izgalmakkal teli történések miatt megbocsátottam a gyengébb karaktereket. A látványvilág tűrhető nem igazán vettem észre gagyi megoldást.
Az évad természetesen hatalmas cliffhanger-rel ér véget, de legalább van miért várni a 2. évadot.

Értékelésem: 10/7
Jó nyári dara lehet a Falling Skies mellett.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=_heev_hF1nc

Frissítés:
A második évad még jobb! (talán az első részt leszámítva)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése