2013. júl. 1.

Összefoglaló - 2013. június

Jelentem: túléltem a hőséget! Remélem ezzel le is van tudva erre a nyárra. Sok olvasnivalóval gyarapodtam, voltam moziban és koncerten. És most beszámolok ezen élményeimről.

Olvasmányaim: 8 könyv

1-3. Kerstin Gier: Időtlen szerelem trilógia
1. rész: Rubinvörös 5/3
2. rész: Zafírkék 5/4
3. rész: Smaragdzöld 5/4
Mivel időutazás fan vagyok, egyértelmű volt, hogy ezt a trilógiát el kell olvasnom. Aranyos történet, jól átgondolt és érdekesen megírt. Tetszett a humora a könyvnek és Xemerius figurája. Ami viszont nem tetszett az a két főszereplő: Gwen gyerekes és nyafogó volt, Gideon-t meg egyszerűen lecsaptam volna, főleg az első két részben. Csak ajánlani tudom az ifjúsági könyvek rajongóinak, kellemes szórakozást nyújt.

4. Lilian H. AgiVega: Második Atlantisz - Tízez eréves varázs 5/2,5
Értékelésemet itt találjátok.

5. Laurell K. Hamilton: Ezüstgolyó 5/3
Anita Blake 19. része. Nem a legjobb, sőt inkább az egyik leggyengébb rész a sorozatban. Az alaptörténet kissé kesze-kusza, hiányos volt. Viszont végre ismét sokat szerepeltek a kedvenc szereplőim.

6. Karen Marie Moning: Iced- Megnyílik az ég 5/5
A Tündérkrónikák spin-off-járól itt írtam.

7.Amélie Nothomb: Vádirat 5/4
Nyugdíjas házaspár egy csendes vidéki házba költözik, hogy hátralévő életüket nyugodt, szép környezetben mindenkitől elvonultan kettesben tölthessék. Nem számoltak azonban egyetlen szomszédjukkal a kövér, mogorva, orvos Bernardin-nal.
Ezt a lélektani történetet pár óra alatt kiolvastam. Szórakoztató, lendületes és nagyon mélyen elgondolkodtató. Érdekes kérdéseket vet fel az emberben. Én bizony nem vagyok ilyen türelmes ember, mint szegény "zaklatott" Émile, nálam hamarabb elszakadt volna a cérna. Amit hiányoltam az a "zaklató" háttértörténete és emiatt nem maximális a pontszám amit erre a kiváló alkotásra adtam.

8. Nalini Singh: Angyalárny 5/3
Angyali vadász sorozat 5. része. Nem különösebben kedvelem ezt a sorozatot, de valamiért mégsem tudom elengedni és mindig elolvasom. Ennek a története tetszett, de Jason és Mahiya eléggé unalmas szereplők.

A hónap könyve: Iced- megnyílik az ég

Sorozatok

Vége a Trónok harca 3. évadnak. Nekem nagyon tetszett, bár a lelkesedésem már kisebb, mint az elsőnél volt. Voltak benne nagyon jó részek és felejthetők is. Aminek örülök, hogy kedvenc mellékszereplőm a Véreb sokat szerepelt. A vörös nász egy kicsit csalódás volt, de például a Tyrell-ek nagyon jók lettek és sokakkal ellentétben nekem Dario is bejön. De soká jön a folytatás, brühühűűű. :(
Bepótoltam egy lemaradásomat is, megnéztem a Spartacus - Bosszú alcímű 2. évadát. Eddig eredeti nyelven felirattal néztem, ezt most szinkronosan. Nagyon furcsa volt, nekem nem jött be ez a kicsit rímekbe szedett régies beszéd. Az új fiú nem valami jó színész, de érdekes módon hamar megszoktam. Jöhet az utolsó évad.
Elkezdődött a Falling Skies 3. évad.  Négy rész után nekem nagyon bejön. Ez most a legjobban várt heti sorozatom. Ellenben a True Blood 6 évadát én bizony az első rész után már kaszálnám is, de azért még belenézek, hisz a remény.......

Film

Ismét voltam moziban. Egy igazi popcorn filmet néztem meg a Szemfényvesztőket. nagyon jó szórakozást nyújtott, remek és fordulatos történettel, jó szereplőkkel. Viszont tipikusan az a film amin nem sokat agyal az ember, hanem elég hamar elfelejti. 5/3
Rávettem magam, hogy megnézzem a Hófehér és a vadász című giccset. Szerintem elég annyit mondanom róla, hogy bealudtam rajta. 5/1,5

Koncert

Kis városunkban volt egy ingyenes Omega koncert. Ez anyámék korosztályának zenéje, de pár számot azért én is ismerek. Rengetegen voltunk, ekkora tömegben én még nem is voltam. Nagyon jó zenészek az Omega tagjai, Kóbor pedig fantasztikus frontember (főleg ha a korát is figyelembe vesszük), de sajnos az egészet tönkre vágta a hihetetlenül pocsék technika. Annyira torz volt a hangzás, hogy élvezhetetlen volt szinte az egész koncert. A legjobb az volt amikor a szimfonikus zenekar játszott Omega számokat. Kár érte.

Ugyan mi más lehetne a havi zeneajánló: http://www.youtube.com/watch?v=CGt-rTDkMcM&




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése