2013. jún. 3.

Összefoglaló - 2013. május

Városom
Ahhoz képest, hogy áprilisban az írtam itt a bikiniszezon, az idei május rögtön rám is cáfolt.
1-jén még megvolt a szokásos majális és állatkert a jó időben, aztán meg jött a didergés egy finom tea és jó olvasnivalók mellett. Nem tudom az időjárás tette e, de elég sok depresszív könyvet olvastam.


Olvasmányaim: 7 könyv

1. B.M. Grapes: Jóslatok hálójában 5/3,5
Mivel könyvmolypárbajos könyv volt ezért született róla bejegyzés itt

2. Harlan Coben: Senkinek egy szót se 5/4
Tetszett. Nagyon jó akció-krimi.
A történet gördülékenyebb és befejezettebb volt mint Az erdőé. Viszont a karakterek és a stílus vonatkozásában elmarad attól. A belőle készült francia filmet egyszer megnézem majd.

3. Harlan Coben: Dermesztő csend 5/4
Nem tudok kevesebbet adni, mint Az erdőre vagy a Senkinek egy szót se című Coben könyvre. Pedig maradt bennem némi hiányérzet a történet miatt. Valahogy kevesebb volt benne a misztikum, a titok, a dráma, a feszültség, amit annyira szerettem az előző két általam olvasott könyvében. Viszont ez is nagyon pergő, cselekményekkel, fordulatokkal teli történet volt. Ami meg különösen tetszett benne az a főszereplő Myron Bolitar és csapata. Remek karakterek. Nem is értem miért a 8. résztől adták csak ki magyarul ezt a sorozatot. Nagyon bírom Myron humorát, gondolkodását. Többet szeretnék tudni róla és Win-ről a másik jómadárról.
Harlan Coben jó író bár eléggé hasonló a receptje mindegyik könyvének (mondom ezt három olvasott könyve után) remélem rám cáfol és meglep majd egyik művével és akkor végre elszakadhatok a négy csillagtól (felfelé)

4. Gillian Flynn: Holtodiglan 5/5
Nagyon jó könyv, ajánlómat itt lehet olvasni

5. Karin Alvtegen: Árulás 5/4,5
Adott egy félrelépő férj a maga önzésével és gyávaságával. Adott egy bosszút forraló feleség. Mondhatni tipikus alaphelyzet. Adódik is belőle egy családi dráma, hisz ott van még a közös gyerek és a fiatal, csinos szerető.
De a történet nem áll itt meg.
Feltűnik egy igazán bomlott elméjű őrült fazon, aki csavarint egyet a sztorin. És már is kész az alapanyag egy igazán izgalmas thrillerhez.
Nagyon jó volt, a félcsillag levonás amiatt van, hogy leíró részek szinte nem is voltak a könyvben, végig gondolatokból és párbeszédekből állt.
Teljesen véletlen, hogy egymás után két családi drámával kezdődő thrillert olvastam, a Holtodiglan (Gillian Flynn) ugyan jobban tetszett, de biztos hogy olvasok még Alvtegen-től.

6. J. K. Rowling: Átmeneti üresedés 5/5
Egy nagyon nyomasztó hangulatú, rendkívül elgondolkodtató könyv Harry Potter szülőanyjától.
Ajánlóm itt található

7. Gail Carriger: Changeless-Változatlan 5/4,5
Napernyő protektátus 2. része. Továbbra is nagy kedvenc.  Ez egy olyan stílusú könyv amihez hangulat kell, különben az ember nem veszi a poénokat. Most egy kicsit nehezebben rázódtam bele mint az első résznél. De attól kezdve, hogy ráéreztem már ismét imádtam ezt a fura világot, ezzel a még furább főhősnővel és az ő imádni való férjével. Nagyon jól szórakoztam, sokat nevettem és még inkább beleszerelmesedtem lord Conall Maccon-ba. Bár egy jó nagy faron rúgás kijár neki, de majd….
Már csak egy bajom van: hol van a harmadik rész?! Kutyatöke! ide vele!

A hónap könyve: Flynn és Rowling kénytelen osztozni a díjon, mert nem tudok dönteni.

Sorozatok, TV:

Vége a Vampire Diaries 4. évadának. Enyhén szólva is gyenge volt. Nálam kasza lenne, ha a húgom nem ragaszkodna hozzá. (nálunk ez egy közös program) Mindig szidtam őket, hogy túl sok a szereplő. Erre mit csináltak? ___SPOILER___Kinyírták a két kedvencemet Alaric-et és a kis-tesót, elküldték a farkasfiút és spin off-ot csináltak az eredetieknek. ___SPOILER VÉGE____ Nem pont erre a megoldásra gondoltam. :)
Az Originals az tuti nézős lesz, mert Klaus és Elijah nálam nagy kedvenc.

Manu
És vége lett az Arrow 1. évadának is. Amilyen lelkes voltam az elején annyira lelombozódtam a végére. Bár Manu Bennett (Slade) azért sokat dobott a sorozaton. :) Mivel állandó szereplő lesz a második évadban így biztos néző maradok.

Manu-ról jut eszembe ideje folytatni a Spartacust is! Meg a Dextert és a Borgia-kat, meg a .....na ja. :)
Közben meg jönnek a nyári sorozatok, mint pl. a True Blood, aminek előző évada szintén harmat gyenge volt. És amit a legjobban várok az a Falling Skies 3. évada, egyébként ezt a sorozatot nemsokára magyarul is lehet nézni a Viasat 6-on Éghasadás címmel. A pilot 06.06-án este 10 órakor kezdődik. És Noah Wyle magyar hangja Alföldi Róbert!

Tv-s produkciókkal májusban nem igazán voltunk ellátva. TV2-n látható gyerekes éneklőst nem igazán nézem, néha olvasás közben felpillantottam és láttam meglepő produkciót. Sőt volt olyan aminél csak tátottam a számat, X-Faktor-ba simán befért volna. De mégsem érdekel, sajnos még a címét sem jegyeztem meg, nemhogy a gyerekek neveit. :(

Blog:

 1959 kattintó, melynek megoszlása nagyon érdekes szerintem, íme:

Magyarország
1455
Egyesült Államok
165
Románia
82
Szlovákia
42
Oroszországi Föderáció
34
Németország
22
Egyiptom
15
Ukrajna
13
Szerbia
10
Egyesült Királyság
9
1-1 kattintó jutott olyan országokra is, mint Irán(!) és Új Zéland.
A Szent Johanna láz nem apad, de annak örülök, hogy a Holtodiglan-ról írt bejegyzésem is sokakat érdekelt.

Havi zeneajánlóm egy új kedvenc Király Viktor: Fire
http://www.youtube.com/watch?v=d33pi6rxRE4
Meg kell követnem Viktort, mivel én nem értettem anno, hogy miért ő nyerte az akkori Megasztárt. De azóta amit csinál az egyre jobban tetszik! Csak így tovább.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése