2013. okt. 2.

Összefoglaló - 2013. szeptember

 Szeptemberi olvasmányaim: 8 könyv

A könyvek fülszövegeire keress rá a moly-on!

1. Cassandra Clare: Hamuváros 5/2
Réges-rég olvastam A végzet ereklyéi sorozat első részét, a Csontvárost. Utáltam.
Viszont miután megnéztem a belőle készült filmet úgy gondoltam talán megér próbálkozni a folytatásokkal.
Sajnos ez sem tetszett, nekem egyszerűen unalmas ez a történet, nem szimpatizálok a szereplőkkel sem és az annyira dicsért Clare írói ténykedése sem jön be nekem.

2. Cassandra Clare: Üvegváros 5/3
Ez volt az általam olvasott részek közül a legjobb, de én ezzel le is zártam ezt a sorozatot. Majd filmen követem. Ez a testvérek közti szerelmi szál több mint kiakasztó!

3. Bánó Attila: 55 meghökkentő eset a magyar történelemből  5/3
Nagyon szép könyv, ami érdekes témákat dolgoz fel. A bajom vele annyi, hogy túlságosan "iskolás". Nem elég könnyed és szórakoztató. Én csak kis adagokban fogyasztottam.

4. Abby Lee: Hol jár az eszem 5/1
Anno a rukkolán szereztem ezt a könyvet, most szívesen szabadulnék tőle. Szenvedés volt az egész. Nem volt semmi története, nem volt vicces (pedig nagyon az akart lenni) nem volt megbotránkoztató sem, a főszereplő csaj meg borzalmas. Még azoknak sem ajánlom akik egyébként szeretik az erotikus könyveket. (szürke és társai)

5. Zsiga Henrik: Óceánok szolgája, avagy luxushajón dolgoztam 5/4
Egy srác írása arról, hogy milyen élete van egy pincérnek a luxushajókon. Nagyon élvezetes stílusban megírt, rendkívül szórakoztató és tanulságos történet.

6. Jean M. Auel: A Barlangi Medve népe 5/4,5
A Föld gyermekei sorozat 1. része. Bejegyzésem a könyvről: itt

7. Jean M. Auel: A lovak völgye 5/3,5
A Föld gyermekei sorozat 2. része. Tovább folytatódik Ayla története, egy másik szálon pedig egy testvérpárt ismerhetünk meg. Sajnos ezt a szálat én többször is untam. Ayla-ról viszont szívesen olvastam.
A könyvnek szinte mondat közben van vége, úgyhogy csak a következő rész birtokában ajánlom olvasásra.

8. Leiner Laura: Bábel 5/5
Bejegyzésem a könyvről: itt
Egyértelműen ez a hónap könyve nálam!

Sorozatok, tv:
Tom Mison
Kipróbáltam egy új sorozatot a címe: Sleepy Hollow (Álmosvölgy). A műfaja: nyomozós fantasy. Egyenlőre két rész után nem vagyok elájulva tőle, de még kap egy rész esélyt. Elsősorban a főszereplő srác miatt. Ő nem más mint Tom Mison. Nagyon erős kisugárzása és irtó klassz akcentusa van. A fej nélküli lovas szerencsére nem túl félelmetes. Olyan Vámpírnaplók szerű az egész, csak nem csitrikről szól.

Természetesen nyomon követem az idei X-Faktort is. Tervezek bejegyzést az élő adásokról. Nekem nagyon tetszik Alföldi és Tóth Gabi, Szikora egy-egy beszólásán nagyokat nevettem, de majd most fog kiderülni, hogy milyen is lesz igazából. Geszti rettentő mű azokkal az előre begyakorolt szövegeivel.
Elég jó a mezőny, de kedvencem még nincs. Kíváncsian várom kik jutnak be az élő műsorba.
Akiket én látnék szívesen: (képeket a nevekhez itt találhattok)
Együttesek:  MDC, Sunset Strip, Wild Rhythm Smokers (helyettük inkább a ByTheWay jut be)
Felnőttek: Danics Sóra, Bozsek Márk, Bátky Zoltán (utóbbi helyett Krasznai Tünde jut be)
Lányok: Batánovics Lili, Péterffy Lili, Nagy Nóra (utóbbi ehelyett Eckert Anikó lesz)
Fiúk: Csordás Ákos, Karapándzsity Kristóf,  Nagy Richárd (de szerintem tök másik három fiú is bejuthat, ez az a csoport ahol mindenki egyformán erős. Aki az énekben jobb annak a kinézete vagy a története nem annyira erős)

Godfrey Gao
Mozi, filmek:
Csontvárost láttam moziban. A könyvnél ezerszer jobban tetszett. Jace alakítója nem elég dögös, a többi szereplővel viszont meg vagyok elégedve. Különösen Magnus alakítójával. Jegyezzük meg a nevét: Godfrey Gao. Ami még zavart, hogy Jonathan Rhys Meyers annyi idősnek nézett ki, mint a fiát játszó Jamie Campbell Bower, pedig a valóságban is van köztük 11 év. A látványvilág nagyon klassz és a történetből is pont az engem leginkább idegesítő részeket húzták ki vagy írták át. (pl.patkány, tesók nem tesók)
Mindenképpen ajánlom azoknak is akik hozzám hasonlóan nem bírták a könyvet.

A múlt hónapban olvastam a Hadd mondjam el című könyvet, amiből készült egy filmváltozat is Speak címmel, Kristen Stewart főszereplésével. Ahogy a legtöbb esetben itt sem tudta visszaadni a film a könyvet, de azt el kell ismernem, hogy ez tökéletes szerep volt Kristen számára.

Havi zeném:
John Newman - Love Me Again
http://www.youtube.com/watch?v=CfihYWRWRTQ&feature=youtu.be




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése