2013. febr. 4.

Összefoglaló - 2013. január

Január: az egyik legutáltabb hónap az évben. Nálam. Rengeteg munka, nulla szórakozás, pihenés. Legtöbbször olyan fáradt voltam, hogy a könyv is kiesett a kezemből. Viszont így legalább felhoztam magam egy-két sorozatból és filmből.
Lássuk mivel telt az a kevéske szabadidőm.

Olvasás:
1. Julianna Baggott: Tiszták 5/4
Írtam róla észrevételt itt olvashatjátok.

2. Gail Carriger: Soulless-Lélektelen 5/4,5
Véleményem szerint Jane Austin és Arthur Conan Doyle reinkarnálódott Gail Carriger urban fantasy író-ban és ebből a természetfeletti eseményből aztán megszületett ez a meglepő történet.
A viktoriánus Angliában egy kékharisnya vénlány, aki mellesleg természeten túli, hisz nincs lelke keveredik bonyodalmakba vámpírokkal, vérfarkasokkal és egyéb lényekkel. Mindezt átszövi a kort jellemző hangulat, a finom humor, ami hasonló, de jóval konkrétabb, mint az austini. Egy kis nyomozgatás a pipázó lorddal és segédjével, romantika és egy csöpp erotika. Mi kell még az ember lányának? Mi más mint lord Conall Maccon, akibe egy pillanat alatt beleszerelmesedtem. (naná hisz nagydarab és skót és amolyan elefánt a porcelánboltban típus)
Ó és persze ez is egy sorozat....

3. Iny Lorentz: A szajha 5/4
Egész jó volt, de még jobb is lehetett volna.
A cselekmény nagyon feszes, cseppet sem unalmas, emiatt alig bírtam letenni. Rég olvastam már a középkori világról, ilyen szemszögből (vándorszajha) meg még soha. Ez a része tetszett is, érdekes volt elmélyülni benne.
Ami nem jött be az a karakterkidolgozás. Mivel az igazságérzetem erős, emiatt az elején még szimpatizáltam az igazságtalanul meghurcolt főhősnővel, de később csak bosszankodtam rajta. Egyáltalán nem sikerült megszeretnem, inkább idegesített.  Jó néhány karakter volt aki minden hihető magyarázat nélkül váltogatta a személyiségét. A férfiak szinte egytől egyig ösztönlénynek vannak megjelenítve és vagy velejéig gonoszak vagy pipogya fráterek.
Eléggé érzelemmentes még a szerelem megjelenítése is.
Ezek miatt aztán nem érzek sürgős késztetést a többi rész azonnali elolvasására, főleg mert ez a rész szépen le van zárva.

4-5. E.L. James: A sötétség ötven árnyalat + A szabadság ötven árnyalata 5/1,5
Készül róla a bejegyzés egy ideje, de nagyon szenvedek vele, pont mint az olvasással. Ha meglesz belinkelem.
És íme: http://ananiila.blogspot.hu/2013/02/el-james-sotetseg-es-szabadsag-otven.html

6. Ben Elton: Halál egyenes adásban 5/4,5
Erről elkészült az értékelésem, itt lehet olvasni. 

A hónap könyve: Lélektelen és Halál egyenes adásban közül nem tudok dönteni, úgyhogy mindkettő.

Sorozatok és TV:

Mindenképpen meg kell emlékeznem a Voice-ról. Mindig is háttérműsorként ment nálam, olvasás közben fel-felpillantottam, de nem tudott magával ragadni. A 4 döntős közül Gájer Bálint volt a kedvencem, kár hogy a duettben Caramel nagyon leénekelte.
Ami Pál Dénest illeti, tényleg tetszik a hangfekvése, de még meg kell tanulnia énekelni. Sajnos nem egy eredeti figura, nekem nagyon unalmas és nem bukom az 50 60 kilós pasikra sem akármilyen szép is a szeme.:)
Eleve elhibázott egy műsor szerintem. Kevés az élőadások száma, nagyon keveset vannak képernyőn még azok is akik a négybe bejutottak, a neveket alig lehet megtanulni ennyi idő alatt.  A zsűriből azonnal vágnám ki Somlót meg Malek-ot irtó idegesítő volt mindkettő.

Behoztam lemaradásom a Gyilkos elmékkel, vagyis az új évadból megnéztem 11 részt, szinte egyhuzamban. Hozza a szokásos színvonalat, az most külön tetszik, hogy Spencer kapott egy barátnőt. Szeretem ha kicsit többet foglalkoznak a karakterek magánéletével. Morgan is kaphatna igazán több szerepet. Prentiss nekem nem hiányzik, pedig kedveltem a karakterét. Az új nő olyan semmilyen egyenlőre.

Film:

Volt egy Éhezők viadala újranézésem. Még mindig nagyon tetszik, várom a folytatást.
Megnéztem A sötét lovag-a felemelkedés című Batman részt. Sajnos közben jöttem rá, hogy valószínűleg az előző részét nem láttam, de sebaj. :) Bale az egyik kedvenc színészem, csak miatta néztem meg, mert egyébként a képregényfilmeket nem szeretem.
Megtekintettem végre az Alkonyat 5-öt. Emlékszem milyen lelkesek voltunk a tesómmal még az első résznél, hát az bizony mára elmúlt. Elég közepes kis alkotás lett, ráadásul a két főszereplőt már annyira utálom.
A legnagyobb hatást nálam az Agóra érte el. Nem mondom, hogy nagyon jó film, viszont elgondolkodtató és mindenképpen provokatív. Meglehetősen brutálisan ábrázolja a kereszténység elterjesztését a római birodalomban.  Rachel Weisz-t pedig egyre jobban kedvelem.

Blog:

Felpörgött a Szent Johanna gimi láz, szinte minden látogató csak erre kíváncsi. :( 1243 kattintás volt összesen, olyan országokból, mint Indonézia, India, Malajzia! 

Havi zeneajánlóm: The Carbonfools - Birthday

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése